Konsum

2010/01/12

Vem är du, vem är jag – nu ryker anonymiteten

Filed under: Coop — by konsum @ 08:38

Hej!

Det var ett tag sedan vi pratades vid nu, jag hoppas att du mår fantastiskt. Jag har det jättebra, och det blir bara bättre och bättre. Jag har lite av en grej som jag skulle vilja ta upp med dig:

Kanske tycker du att det är fruktansvärt eller kanske tycker du att det är roligt. Oavsett vilket så vill jag förvarna om att jag avslöjar vem jag är i en (liten) intervju i Amelia som utkommer i butik den 28 januari.

Om du hellre vill ha din konsumbloggare anonym får du därför nu valet att undvika Amelia och sanningen.

Det ska bli väldigt roligt att möta dig.

22 kommentarer »

  1. Gött!

    Kommentar av Malin — 2010/01/12 @ 10:31

  2. Fråga: var det du som var med på radion några helger i december? Tyckte mig känna igen vissa historier så jag tolkade det som att det var du. Blev mycket förvånad över att du var av manligt kön, jag hade bestämt mig för att du var tjej.

    Kommentar av Björn — 2010/01/12 @ 10:36

  3. Måste tillägga att det (om det nu var du) var lika roligt att höra dig i radio som att läsa här.

    Kommentar av Björn — 2010/01/12 @ 10:39

  4. Vad spännande! Lite som när KISS bestämde sig för att plocka av sig sminket (fast jag var inte med på den tiden men ändå).

    Kommentar av Björna — 2010/01/12 @ 14:07

  5. Nä! Eller jo… eller äsch… jooo, kanske…
    Hur som helst – skönt att höra att du mår finfint! Hoppas 2010 blir alldeles underbart för dig! 🙂

    Kommentar av vhcbloggen — 2010/01/12 @ 16:05

  6. Även jag hörde dig på radio (Morgonpasset helg). Ja, jag är i alla fall rätt så säker på att det var du. Kopplade direkt när du pratade om Frankenstein 🙂

    En helt sjuk grej hände mig förövrigt när jag var hemma i Dalarna över jul. Skulle handla lite åt mina föräldrar och de ville bland annat ha ströbröd. Påmind om vad du sa om ströbröd så letade jag halvt ihjäl mig eftersom det skulle kännas som en stor förlust att fråga nån av de anställda. Till slut gav jag upp och vände mig till en anställd med frågan: ”Ursäkta, men var har ni ströbrödet? Jag har letat överallt.” Svaret kom direkt: ”Ja, där finns det till exempel.” och så pekade han på en stor uppstaplad hög med ströbröd 5 meter bort. Ridå…..

    Kommentar av tmw — 2010/01/12 @ 19:58

  7. Galet!

    Kommentar av Blaskagg — 2010/01/12 @ 20:27

  8. ÅH! Vad jätte- jättespännande! Vi har Amelia på bokbussen, jag ska glutta i den så fort jag kan! Vi ses!

    Kommentar av Johanna — 2010/01/12 @ 21:35

  9. Ska bli spännande att få ”träffa dig” Har ju en bild av vem du är.. 🙂

    Kommentar av AnnaR — 2010/01/13 @ 10:14

  10. Shit pommes frittes vilken grej. Trodde att jag aldrig skulle få veta detta. En hemlighet lika väl förborgad som receptet på Coca Cola. Äntligen får jag reda på om du är den där goth tjejen på konsum på östgötagatan som jag alltid trott att du är. Hur kommer det sig att du valde att gå ut med det? Blev lockelsen om kändisskap och en fet check från Amelia Adamo för mycket? 🙂

    Kommentar av Stefan — 2010/01/15 @ 14:13

  11. Förresten indikerar väl valet av tidning att Konsum är en tjej, annars hade dom väl aldrig tyckt att det är intressant att intervjua henne? Konsum ‘måste* vara en tjej eftersom jag blivit lite småkär i henne! 🙂 Mannen på radion måste ha varit någon annan

    Kommentar av Stefan — 2010/01/15 @ 14:19

  12. […] Vem är du, vem är jag – nu ryker anonymiteten- Konsum dyker upp i Amelia. Snart. […]

    Pingback av Beta Alfa » Blog Archive » Noterat 2010-01-17 — 2010/01/17 @ 08:00

  13. Tjohoo…!! Jag ska läsa…är nyfiken på om jag har rätt. Jag tror, liksom några andra här, att du är av kvinnligt kön. Varför väljer du att outa dig nu, när du har varit så mån om din anonymitet innan??

    Kommentar av Jag — 2010/01/19 @ 13:23

  14. För oss som har vetat vem Konsum har varit hela tiden så känns det roligt att h*n träder fram. Nu slipper jag dessutom bita mig i tungan för att inte försäga mig också =)

    Kommentar av Anna — 2010/01/19 @ 14:48

  15. Stefan: Haha, varken fet check eller kändisskap är speciellt troligt eller eftersträvat. Jag känner mest att det är ett värdigt avslut, ett sätt för mig att ta till mig informationen att jag har gjort något ganska bra i och med bloggen. Jag är ju stolt över den, så varför inte få vara stolt även officiellt.

    Kommentar av konsum — 2010/01/20 @ 20:38

  16. Välkommen ut! Vem du är vet jag redan sedan flera år tillbaka. Men som den bloggnörd jag är har jag inte brytt mig om människan bakom bloggen utan bara läst den anonyma karaktären konsums blogg. Det har varit en rolig resa med många goda skratt och en del kloka insikter. Stolt ska du definitivt vara, det är inte alla som lyckas sprida så mycket glädje som du har gjort. Vi ses på andra sidan!

    Kommentar av Andreas — 2010/01/20 @ 21:06

  17. Gud vad kul att se dig, Konsum! Jag satt med stora ögon, länge. Läste intervjun flera gånger om.

    Kommentar av Blaskagg — 2010/01/28 @ 12:56

  18. Blåskägg: Kul! Det var en kort men naggande god (alltså perfekt!) intervju, roligt att du hittade den. Den var på sidan 108, om jag inte minns fel.

    Kommentar av konsum — 2010/01/28 @ 14:16

  19. Du minns inte fel, sidan 108 var det på.

    …alltså shit, jag kan fortfarande inte släppa det. Att du är ute.

    Kommentar av Blaskagg — 2010/01/28 @ 17:29

  20. Jag är stolt över dig och ditt jobb med konsumbloggen. Det har varit otroligt roligt, men jag får ju njuta av historier även i framtiden!
    Puss och kram!

    Kommentar av mini — 2010/01/29 @ 20:34

  21. Detta var den första bloggen jag började följa…tycker det är lite sorgligt att den tagit slut. Det har varit såna roliga, kloka insikter med roliga kommentarer till, och det saknar jag nu. Lycka till med att ha ”kommit ut”…
    Nu återstår för mig att leta reda på en Amelia och läsa Slutet.
    Tack Konsum!

    Kommentar av Norrland — 2010/02/04 @ 20:23

  22. I have to say, this entry struck a chord with me. You’re not the only one who feels that way, not at all. Click https://twitter.com/moooker1

    Kommentar av margarettewinters2 — 2016/04/08 @ 15:33


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

