Konsum

2009/09/18

Tack, adjö och på återseende!

Filed under: Coop — by konsum @ 12:31

Hearts

Jag tänker inte börja svamla någonting om näthat, bloggdöd eller något sådant.

Konsumbloggen har varit bland det roligaste jag har gjort i mitt liv, och det har gett mig otroligt mycket att skriva och kommunicera med så fina människor.

Jag hade inte en tanke på att människor skulle tycka om att läsa mina små historier och iakttagelser där borta i april tjugohundrasex. Det var mer en tanke på att spara dem, hindra viskningsleken från att förändra dem till oigenkännlighet.

Men på något vis strömmade människor till. Första dagen hade bloggen trehundra besökare och jag tyckte att det var helt overkligt, sedan den dagen har det aldrig varit färre besökare än åttahundra per dag. I snitt har två-tretusen besökt sidan varje dag.

I skrivande stund har över två komma sju miljoner människor besökt bloggen sedan start och tretton och ett halvt tusen kommentarer är publicerade. Det är helt sjuka siffror.

Jag har varit tvungen att aktivt tänka bort hur många som kommer att läsa inlägget, annars lägger jag mig till med ett hiskeligt censurfilter och ingenting vill komma ut.

Anledningen till… ska vi kalla det ”pausen”? Nej…

Anledningen till avslutet är dels att jag inte ska jobba lika mycket som förut, och dels för att jag tycker att det får räcka nu. Jag har helt enkelt tappat den stora skrivargnistan. Kanske kommer den tillbaka, kanske fortsätter jag någon annanstans, vi får se.

Vad ska hända nu? Jag vet faktiskt inte. Jag har funderat på att avslöja mig för att helt kunna omöjliggöra en återkomst, då den förmodligen skulle handla om att jag saknar den bekräftelse jag får av er. Jag kanske måste tvinga mig till andra saker.

Men å andra sidan har jag hållit så hårt på min anonymitet att det kanske bara skulle förstöra om jag kom ut.

Å tredje sidan: jag tänker göra vad jag vill, och försöka att inte tänka så mycket på hur besvikna folk skulle kunna bli. Jag måste träna på sådant.

Hur som helst vill jag säga tack, tack och åter tusen tack till dig som läser och har läst mina ord, du har verkligen fått de här tre och ett halvt åren att flyga förbi i en fart som aldrig annars skulle ha uppnåtts!

Du har varit min kamrat, ventil och mentor, och jag kommer alltid att vara otroligt tacksam för vår vänskap.  Jag hoppas att den fortsätter långt in i framtiden.

All kärlek!

……………………………………………………………………………………………
Jag hittas möjligtvis även fortsättningsvis i och kring:
coopkonsum(at)gmail.com | Boken | Kollektivet | Six Figure Transatlantic |

91 kommentarer »

  1. RESPEKT!

    Kommentar av Micke — 2009/09/18 @ 12:55

  2. Följ ditt hjärtas väg, men varmt tack för att jag fick följa med ett slag. Du kommer att bli saknad. Jag behåller dig i favoritlistan ett tag till…

    Kommentar av Fru F — 2009/09/18 @ 12:59

  3. …och livet blir med ens lite, lite fattigare! Tack för allt, kärlek och farväl!

    Kommentar av Kakan — 2009/09/18 @ 13:05

  4. Varmt tack!

    Kommentar av Lisa — 2009/09/18 @ 13:17

  5. Neeeeeeej! Det kommer att bli tomt utan dig.

    Kommentar av Anna — 2009/09/18 @ 14:23

  6. Bloggosfären gör en stor förlust, men resten av världen gör förhoppningsvis en desto större vinst. Jag önskar dig all lycka i framtiden.

    Kommentar av Elin I. — 2009/09/18 @ 14:32

  7. Tack för att du roat oss i 3,5 år! Vid det här laget kan vi gå, äta och bajsa – så du ska inte vara orolig för att vi inte tar oss vidare i livet på egen hand. Kanske tar en hugad kassör över ditt koncept och fortsätter berätta sin och andras historia. Eller så inte.

    Kommentar av Malin — 2009/09/18 @ 14:35

  8. Tack så mycket, all kärlek till dig.

    (men du hade ett tag sedan man skulle gissa ditt kön, det kan väl iallafall avslöjas nu?)

    puss

    Kommentar av linda — 2009/09/18 @ 14:59

  9. Det var en väldigt fin tid

    Kommentar av patrick — 2009/09/18 @ 15:01

  10. Allt har ett slut! Gråter. Tack för allt Konsum och all kärlek och lycka till dig!

    Kommentar av Mary — 2009/09/18 @ 15:02

  11. Vad tråkigt för oss andra… men respekt för beslutet och HA ETT BRA LIV! om man får använda en anglicism. 😉 Exxo exxo som kidsen säger.

    Kommentar av bani — 2009/09/18 @ 15:04

  12. Tack och adjö! Har dock funderat på att fråga efter experters förklaring på den för mig oförklarliga gesten flera av kassörskorna på min lokala affär har för sig: Oberoende i vilken ordning man sätter grejorna på bandet så skjuter de alltid ner brödet eller någon annan mjuk förpackning med en väldig fart till packstället. Why, oh why? De vill man ju inte ha där nere så de blir krossade och ifall någon annan är med och packar vill man ju ändå lägga det överst i kassen. Sista chansen att fråga känns det som…

    Kommentar av Bea — 2009/09/18 @ 16:49

  13. Stort tack för allt skoj du har bjudit på! All lycka i framtiden.

    Kommentar av Karin — 2009/09/18 @ 17:08

  14. Tråkigt att höra, men jag respekterar ditt beslut till 100%. Jag kommer att sakna dina små berättelser. Jag tycker du skall fortsätta vara anonym, det har för mig varit en del av charmen. Självklart är jag nyfiken på vem du är men egentligen har det ingen betydelse för mig personligen (däremot kan det ha både positiva och negativa konsekvenser för dig). Du gör som du själv vill. Jag vill tacka dig för all glädje du gett mig under den här tiden och vill önska dig lycka till med dina framtida projekt.Kram!

    Kommentar av Gnu — 2009/09/18 @ 17:26

  15. tack för roliga år med dig 🙂
    och tack för att jag fick vara med i boken!
    sköt om dig nu 🙂

    Kommentar av jennie — 2009/09/18 @ 18:23

  16. Jättetrist att du slutar, men jag förstår dig till viss del.
    Hoppas skrivarlusten kommer tillbaka, även om det blir på en annan plats.
    All lycka till dig i framtida projekt och i livet i övrigt så klart!
    *kram*

    Kommentar av vhcbloggen — 2009/09/18 @ 19:09

  17. tack för den här tiden! puss

    Kommentar av john — 2009/09/18 @ 19:13

  18. Sluta när du är på topp… för cirka två år sen.

    Kommentar av Lust for life — 2009/09/18 @ 19:26

  19. Har haft på känn att du gått så långt du vill längs just den här vägen och bara väntat på sista inlägget. Tack för alla roligheter under åren och jag hoppas du hittar något nytt och fräscht som ger dig samma känsla som bloggen en gång gjorde!

    Kommentar av Broken Haiku — 2009/09/18 @ 20:01

  20. Take care

    och du, jag tror nog vi ses igen även om denna fas av ditt liv är passé. Lockelsen till webben kommer nog åter. Eller finns du redan på annan plats där jag inte sett dig? kan mycket väl vara så då du i anonymitetens tidevarv inte skyltat.

    Kommer sakna denna lilla glimt i tillvaron och tackar för den glädje och värme du spridit.

    Lev gott.
    Jag avslutar med en varm kram som varar tills du finner annan famn som kan värma dig.

    Kommentar av Tomas — 2009/09/18 @ 21:15

  21. RIPNSUM!

    Konsum är ju borta på marknaden idag. Finnns bara Coop Forum, Coop Extra, Coop Nära osv. Denna Konsum på nätet var det sista av Konsom som fanns.

    Innan dess Domus m.fl. Men Konsum lever vidare i Coop. Har inte sett speciellt mycket av denna Coop-tjej men önskar all lycka.

    Kommentar av Jörgen — 2009/09/18 @ 21:32

  22. Avprenumerar (RSS) denna blogg. Vila i frid och tack ´”Konsum”

    Kommentar av Jörgen — 2009/09/18 @ 21:37

  23. […] Tack, adjö och på återseende!- Konsum tackar för sig. […]

    Pingback av Beta Alfa » Blog Archive » Noterat 2009-09-19 — 2009/09/19 @ 06:03

  24. Tack själv.

    Kommentar av tessan — 2009/09/19 @ 07:34

  25. (Och lycka till!)

    Kommentar av tessan — 2009/09/19 @ 07:35

  26. Tack själv, lycka till i framtiden.

    Kommentar av Christian — 2009/09/19 @ 11:27

  27. Tack för alla läsvärda historier från Konsumlivet! Du kommer bli saknad, så: på återseende? 🙂

    Kommentar av meta — 2009/09/19 @ 12:49

  28. Tack för den tid som var! All lycka i fortsättningen vad du än företar dig!

    Kommentar av Hannu30 — 2009/09/19 @ 12:54

  29. Adjö! Det kommer att gå så jävla bra för dig, Konsum.

    Kommentar av Blaskagg — 2009/09/19 @ 13:17

  30. Du kommer att vara saknad!

    Kommentar av Katta & Doriz — 2009/09/19 @ 13:50

  31. Tack för alla goda skratt, och på återseende var än det må bli! 🙂

    Kommentar av andreasviklund — 2009/09/19 @ 15:28

  32. Tack för all rolig läsning! Den här bloggen kommer vara saknad av mig också, men som så många har sagt så är det helt förståeligt.

    🙂

    Kommentar av AnnaR — 2009/09/19 @ 17:41

  33. Tack konsum. You will be greatly missed.

    Kommentar av Smaggan — 2009/09/19 @ 18:41

  34. Åh! Vad lessen jag blir! Men jag förstår dej! Du ha varit helt fantastisk! jag kommer sakna dej och dina ord! Hoppas vi får höra från dej snart igen, på nått annat ställe 😀
    puss och kram! Ta hand om dej väl!

    Kommentar av sivan — 2009/09/19 @ 22:23

  35. vila i frid. tack för allt.

    Kommentar av amononym — 2009/09/19 @ 22:42

  36. Trist, min nyförälskelse blev kortvarig…… Ha det riktigt bra, du kommer vara saknad. Vanja
    P.s Kommer priserna i tävligen att skickas ut trots detta???????

    Kommentar av Vanja — 2009/09/19 @ 22:58

  37. Tack och adjö!

    Kommentar av Dea — 2009/09/20 @ 15:56

  38. Åh nej, det var tråkigt att höra. 😦 Du kommer vara saknad, Konsum. Ta hand om dig i den riktiga värden nu, och förhoppningsvis på återseende en dag. 🙂

    Kommentar av Anna Nio — 2009/09/20 @ 16:06

  39. Åh, VÄRLDEN menade jag ju, inte värden. Jag skyller på bakfylla.

    Kommentar av Anna Nio — 2009/09/20 @ 16:06

  40. Tack för den tid som varit. Hoppas du har det bra, vad du än företar dig härnäst.

    Kommentar av Snirkel — 2009/09/20 @ 16:39

  41. Tack och lycka till! 🙂

    Kommentar av Monstret — 2009/09/20 @ 17:18

  42. Jag har läst vartendaste inlägg i denna smått fantastiska blogg. Tack för allt du tillfört under åren, saknad kommer uppstå men var sak har sin tid.
    All kärlek!

    Kommentar av Thezz — 2009/09/20 @ 18:05

  43. Vad tråkigt, jag kommer sakna dina roliga inlägg. Jag hoppas att du bara vill ta en – välförtjänt – paus och att du snart kommer tillbaka. Lycka till i framtiden!

    Kommentar av Gunilla — 2009/09/20 @ 21:07

  44. Tack för den här tiden!!

    Kommentar av Matko — 2009/09/20 @ 21:53

  45. Och jag som just idag har hittat hit! Och jag tycker att konsumentfrågor får ta alldeles för lite plats bland alla matbloggar…

    Kommentar av lottabrinck — 2009/09/20 @ 22:55

  46. Utan att bli alltför tårögd vill jag bara säga att Konsumbloggen har höjt kärleksnivån på hela jävla internet ganska rejält under de här åren. Tack för det. Smaskiga kyssar från amelia.

    Kommentar av Fred — 2009/09/21 @ 12:59

  47. Tack för många härliga år! Kommer att sakna dig! Kram kram

    Kommentar av LindaB — 2009/09/21 @ 16:21

  48. Trist! Kul att vi har haft den här tiden tillsammans dock. Önskar dig all lycka till i framtiden.

    Kommentar av Marie — 2009/09/21 @ 18:16

  49. Tack så jättemycket för alla dagar du förgyllt mitt liv, och lycka till!! Kramar i massor!!

    Kommentar av Louise — 2009/09/21 @ 20:41

  50. Jag har varit inne här och tittat flera gånger i veckan sedan jag upptäckt den här bloggen för säkert mer än två år sedan. Jag har inte kommenterat så mycket och passar därför på att skriva och tacka nu för alla små roliga historier och personporträtt som du har bjudit på. Jag hoppas att det går bra för dig:)

    Kommentar av paj — 2009/09/21 @ 21:19

  51. Tack!

    Kommentar av Björn — 2009/09/21 @ 23:39

  52. Konsum

    Jag vill verkligen tacka dig för den här tiden. Du ska vara så otroligt stolt och glad över dig själv. Tycker naturligtvis att det är jättetråkigt att du slutar, men jag säger farväl med ett leende. Önskar dig all lycka till i framtiden! Tack igen för en fin tid (:

    Kärlek och varma kramar

    Kommentar av Sofia — 2009/09/21 @ 23:48

  53. Tack!
    Tack før att du har førgyllt min gråa vardag med igenkænnande leenden och nickar! Du kommer førstås bli saknad och jag hoppas att du gør vad du trivs med! Kram på dig och lycka till!
    Med vænliga hælsningar från Norge, Sverige och tidvis æven Danmark!

    Kommentar av Marcus — 2009/09/22 @ 09:32

  54. Tack för fantastisk läsning, och för att du tålmodigt bemött stundtals idiotiska kommentarer med förklaringar och förtydliganden. Jag beundrar din förmåga att hålla på din integritet och samtidigt skapa en blogg som känns högst personlig. Kärlek och respekt!

    Kommentar av Göran — 2009/09/22 @ 14:59

  55. Tack för allt och lycka till!

    Kommentar av Nina — 2009/09/22 @ 18:12

  56. TACK kära Konsum för härliga, roliga o underbart finurliga inlägg.
    Live long and prosper

    Kommentar av Cousin S — 2009/09/22 @ 20:48

  57. TACK.
    FÖR.
    ALLT!

    Ruskigt bra gjort hela vägen!

    Vi började ungefär samtidigt och det känns lite som att man blir ensam kvar.

    Kommentar av pappabloggen2 — 2009/09/22 @ 21:57

  58. Det är vi som ska säga TACK till dig! Ha ett underbart liv!

    Kommentar av Linda — 2009/09/22 @ 23:51

  59. Inte en dag för tidigt. Den här bloggen har varit på dekis i säkert ett år nu, allt sedan du övergav ursprungssyftet till förmån för personligt dravel och vänsterflummande. Man har ju kunnat ana vartåt det barkade. Men tack i alla fall!

    Kommentar av Rick — 2009/09/23 @ 08:27

  60. Tack för den här tiden, det har varit jättekul. Var själv butiksanställd för 30 år sen och det har varit som en tidsmaskin.

    Kommentar av Markus — 2009/09/23 @ 23:52

  61. STORT tack till dig, och du ska självklart göra som du själv vill! MEN avslöja inte vem du är, blir roligare så. Kanske en comback i framtiden, kanske inte? Vem vet?

    Lycka till i framtiden, den här bloggen blir saknad men inte glömd!

    Tack igen. 🙂

    Kommentar av Perrah — 2009/09/24 @ 15:15

  62. Näääääääääääääääää! Tack iaf för dina goa inlägg!

    Kommentar av Petrify — 2009/09/25 @ 02:34

  63. Oh, lite anade man att det skulle komma….det är nog bra, du har andra missions i livet än att vända streckkoderna åt rätt håll. All lycka & kärlek åt dig Konsum, stay sparkling.

    Kommentar av Mymmeli — 2009/09/25 @ 11:10

  64. Neeej, va tråkigt!!!!! Jag har verkligen njutit av dina inlägg, och jag är glad att du orkade så här länge. TACK!

    Har alla upptäckt det geniala inslaget på Morgonpasset i P3?
    http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3328&grupp=8631

    Kommentar av Marmalaad — 2009/09/27 @ 11:41

  65. Tack! Du har betytt den kärlek du velat ge. Du är äkta! Mig glad! Lycka till mde det fortsatta skrivandet! Var sak har sin tid. Du har fått mig att sänka garden en smula -och det är mycket! Sammantaget verkar dina läsare ha gett dig något också och det är bra! Låt oss alla splittras och kasta oss ut i världen nu!

    Kommentar av hélène — 2009/09/27 @ 20:25

  66. Givetvis är beslutet bara ditt, men ett önskemål: behåll din anonymitet. Berätta inte om du är kille eller tjej. Människor mår bra av att få ha mysterier i en genomförklarad värld. 🙂

    Var rädd om dig, och tack för många underbara inlägg. Du är saknad, men det är lätt att förstå dig.

    Många kramar.

    Kommentar av Magnus — 2009/09/28 @ 08:35

  67. Fan vad vi älskar dig Konsum!

    Du gör förstås som du vill, men jag tror på att behålla anonymiteten. Den frustration som syns när människor inte kan könsbestämmas är fascinerande. När den är borta kan du komma ut. Fast då är vi nog tyvärr alla döda.

    Lycka till med allt!

    Kommentar av Lakarn — 2009/09/28 @ 11:42

  68. Tack så mycket, trevlig helg, välkommen åter! 🙂

    Kommentar av Fritz — 2009/09/28 @ 22:58

  69. Tack! vad mer kan man säga… ?

    Jag kommer att verkligen att sakna Konsumbloggen, men den har också gett mig så mycket, att jag inte kan känna någon sorg nu när du vill gå vidare i livet. Det är nog till och med så att jag bara känner lycka över tiden som varit, skratten som både jag och mina nära inte haft en chans att hålla tillbaka, tok-fnissen jag delat med mina vänner (och människor jag aldrig tidigare mött) men även utöver det har jag funnit inspiration här, jag har beundrat att du kunnat hålla på din anonymitet, men ändå ge så mycket av dig själv till oss andra. Tack för åren som varit! Ta hand om dig och hoppas att du tar åt dig av de positiva kommentarerna. Lycka till med allt!

    Kommentar av Hanna — 2009/10/01 @ 09:24

  70. Tack för alla skratt! 😀

    Kommentar av Zazzy — 2009/10/01 @ 14:54

  71. Tack! Jag har följt din blogg i ungefär två år och allt jag har är att säga är Tack! Tack vare dig och din blogg försöker jag vara lite trevligare mot alla kassörskor jag möter. Ett leende, ett litet ord kan göra så mycket. Tack Konsum för att du fått många av oss att öppna ögonen och tänka på att folk som arbetar i affär faktiskt är människor!

    Tack!

    Lycka till med allt du tar dig för i framtiden!

    Kommentar av CaffeinePrincess — 2009/10/02 @ 23:32

  72. Jag förstår att orken tryter till slut, men jag kommer likfullt att sakna din blogg. Den har lyst upp mången jobbarnatt när jag suttit & läst den må du tro.
    -internet blir lite,lite kallare och mycket tommare framöver, men kanske att jag halkar in på något nytt projekt som du startar i framtiden- din skrivarteknik är ju unik, så jag kommer förhoppningsvis att känna igen dig trots anonymiteten.
    Sköt om dig!

    Kommentar av Peter — 2009/10/05 @ 06:57

  73. Hej och tack! Då får jag smyga runt på mitt konsum och lyssna live and direct i fortsättningen då…

    Kommentar av Maria — 2009/10/05 @ 13:07

  74. TACK för allt!

    Lycka till med vad det nu kan vara!

    Kommentar av Himpa Vimpa — 2009/10/05 @ 22:19

  75. Det här var något som jag rekommenderade till alla jag känner/skrev till därefter, efter den första lästa historian. Hoppas att det has råd till att ha arkivet uppe, säg annars till…

    ”Himpa Vimpa” skrev:
    ”TACK för allt!

    Lycka till med vad det nu kan vara!”

    Säger det inte bättre själv:)

    Kommentar av Mårten — 2009/10/09 @ 02:01

  76. Det känns vemodigt att ta farväl av dig, du har ju glatt oss med de finaste historierna, de bästa personporträtten och de underligaste funderingarna under så lång tid! Tack för alla skratt du gett oss och de eftertänksamma vardagshistorierna.. Det är med lite darr på läppen som jag säger ”Hej då Konsum, jag hoppas vi ses!”

    Kommentar av Malin — 2009/10/09 @ 04:20

  77. Tack för det som varit bra och lycka till med dina framtida projekt.

    Kommentar av Kund — 2009/10/09 @ 13:11

  78. Tack tack tack och tack för alla fina avskedsord, ni gör mig alldeles rörd! Jag brukar läsa igenom alla kommentarer i ett drag när jag behöver en positiv boost. Ni är bäst!

    Kommentar av konsum — 2009/10/11 @ 07:45

  79. åh, jag hade inte gått in här på två månader, och så när jag kommer hit är allt nerlagd.. lite ledsamt. förr i ti’n hängde jag här varje dag. får passa på att tacka för den mest briljanta bloggen ever. hoppas du har det bra

    Kommentar av lisa — 2009/10/18 @ 23:53

  80. Var det du som skötte intealltid.se också eller? För den bloggen är ju också stendöd nu.

    Kommentar av Des — 2009/10/20 @ 20:25

  81. Sjukt tråkigt att konsumbloggen försvinner. Jag minns att jag läste om den i tidningen för några år sen och tyckte att den verkade skitintressant. Ville verkligen ta reda på vem du är, men fastnade istället för de underbara inläggen och glömde bort att leta efter dig.

    Men jag hoppas att du kommer tillbaka på nåt sätt här på nätet. Lycka till med allt. På återseende 😉

    Kommentar av Mia — 2009/10/20 @ 23:48

  82. Jag hade inte fått möjlighet att läsa denna blogg speciellt länge, jag kom väl in här för första gången i mitten av juli. Fick iaf vara med ett litet tag. Lycka till i framtiden! Hoppas det bildas en ny ”Coop-blogg” eller något i den stilen 🙂 Man kan ju absolut inte läsa en ICA-blogg.

    Kommentar av f.d Coopanställd — 2009/10/22 @ 13:24

  83. Jag tycker du ska sluta på Coop, börja plugga och när du är färdigutbildad jurist eller nåt annat om några år så startar du en sån blogg istället!

    Kommentar av Julia — 2009/10/29 @ 18:14

  84. kan inte låta bli o titta in lite då o då o se om du ändrat dig 😦

    Kommentar av pappabloggen2 — 2009/11/04 @ 02:04

  85. outa dig själv för fa-an. Du måste i alla falla avslöja ditt kön och ålder! Snälla! jag kommer undra i 1000 år annars!

    tack för den här tiden! den har varit guld

    Kommentar av Ham — 2009/11/05 @ 17:07

  86. Tack <3!

    Kommentar av Anna — 2009/11/06 @ 03:40

  87. Ham: är inte det också lite fint, det där med att inte veta?

    Kanske går jag ut fullständigt, kanske börjar jag på P3 (som ‘Killen i Kassan’, som jag för övrigt rekommenderar!).

    Troligtvis kommer det att vara i en Amelia-intervju som bönorna eventuellt spills.

    Kommentar av konsum — 2009/11/06 @ 16:59

  88. Tro inte att jag glömmer det där, Konsum!

    Kommentar av Fred på amelia — 2009/11/09 @ 14:09

  89. Hej dåååå!

    Kommentar av LH — 2009/11/16 @ 22:18

  90. Tack för tiden som varit kom gärna tillbaka om andan faller på igen.

    Kommentar av Lena — 2009/11/27 @ 11:50

  91. du saknas! skönaste bloggen någonsin, helt klart.

    Kommentar av marty — 2009/12/10 @ 19:07


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

