Konsum

2009/08/26

Sveriges Trevligaste Butik 2009

Filed under: Coop — by konsum @ 12:46

Sponsorer: Coop.se | Saltå Kvarn - MinMusli.nu | sponsor_sjolunda_15 | sponsor_mataffären_15 | |


Vinnare av tävlingen ”Sveriges Trevligaste Butik 2009” är korad, och ”Sveriges Bästa Nominerare 2009” likaså!

Sveriges Trevligaste Butik är:

Coop Konsum Klostergården, Lund!

Butiken har Vanja att tacka för utnämningen, och hennes mycket tjusiga formulering är som följer:

Jag nominerar min egen lilla Konsumbutik på Nordanväg i Klostergården, Lund. Personalen är alltid glad, trevlig och tillmötesgående. Trots den superlilla ytan så har de alltid ett omfattande sortiment och välfyllda hyllor.

Butikschefen Niklas är en riktigt trevlig prick som trots att vi bara träffas någon gång ibland får mig att känna mig som en gammal vän. Han känner igen och hälsar få sina kunder även på stan när han är ledig. Fantastisk människa! Dessutom så är han en jäkel på att smitta av det på sin personal.

Jag är så rädd att vårat lilla Konsum ska försvinna i dessa konkurrenstider, jag handlar där ofta, trots att det är lite dyrare, bara för att göra mitt bästa för att han ska få finnas kvar.

Hejja Niklas!

Coop Konsum Klostergården ska alltså få ett paket innehållande följande:


Sveriges Bästa Nominerare: Mattias W!

Mattias W. nominerade Coop Konsum Svandammsvägen med följande ord:

Jag vill nominera Coop Konsum, Svandammsvägen 20, Hägersten, för att de alltid är trevliga och hälsar på mig som kund. Samt att de har som motto ”Sveriges bästa kundbemötande” och det märks tydligt att de talar ofta om detta.

Idag var det sista kassören sa till mig: Hoppas du får en fortsatt bra dag!
När hände det senast i en annan butik?

Han kommer att få följande paket:

För att göra det så spännande och trovärdigt som möjligt bestämde jag mig tidigt för att göra en så kallad ”screencast” av korandet. Jag ändrade mig dock när jag i flera timmar förberett denna tekniska bedrift insåg att jag skulle exponera epostadresser och ip-nummer på människor som nominerat…

Jag klassificerade genast videon privat på YouTube. Kanske kan jag visa upp den senare, men jag vill inte gärna göra det utan de berördas godkännande. Den finns där, som ett litet protokoll.

P.S. Det är helt och hållet en slump att det blev två Coop-butiker (jag lovar), och listan på alla trettiosex nominerade butiker ska inom en snar framtid publiceras.

32 kommentarer »

  1. JÄÄJ!
    Vad kul att lilla jag kunde bidra till att min Konsumbutik vann denna fina titel!

    Vanja

    Kommentar av Vanja — 2009/08/26 @ 14:33

  2. \o/ Grattis grattis både vinnare och nominerade butiker!

    Kommentar av Broken Haiku — 2009/08/26 @ 17:02

  3. Åhh, jag som har handlat på den nominerade butiken på Svandammsvägen, trots att det är ca 50 mil hemifrån, och JJJJaaa-aa, jag gillar den, o dom som jobbar där….
    Bra val! Bra nominerat!

    Kommentar av Norrland — 2009/08/26 @ 18:52

  4. Grattis Vanja för att ”din” butik vann! 🙂

    BTW konsum, vinner inte Vanja nåt pris? Jag trodde att den som hade nominerat den vinnande butiken också skulle få nåt fint..

    Kommentar av Malwin — 2009/08/26 @ 19:35

  5. Malwin: Från början var det tänkt att den som nominerade den vinnande butiken även skulle få nominerar-priset, men jag tyckte helt enkelt att det var mer spännande med två fristående vinnare. Vanja ska få en Konsumbloggen-bok med min ovärdeliga autograf plus tillhörande kärlekshälsning. Det kanske kan tyckas vara fel, men jag tyckte (och tycker) att det är bättre med fyra vinnare än två (Vanja har ju även den enorma äran att ha nominerat världens första ”STB”).

    Kommentar av konsum — 2009/08/26 @ 19:48

  6. YEY jag bodde på Klostergården förut och handlade alltid på Konsum. Mycket trevlig butik. Fast kanske mest för att man jämförde med Netto som ligger mittemot. Maken till tråk-butik får man leta efter.

    Kommentar av J — 2009/08/27 @ 22:00

  7. Ja det är ju inte så konstigt att det bara var Coop-butiker som vann eftersom Coop är med och sponsrar.:p

    Kommentar av RAF — 2009/08/28 @ 09:40

  8. Trevligt att jag vann 😀
    Men den butiken är faktiskt riktigt bra 😀

    Kommentar av Mattias W — 2009/08/28 @ 20:45

  9. Grattis till både Mattias och till Vanja! 🙂

    Kommentar av tessan — 2009/08/29 @ 10:01

  10. Vill inte vara ett blött täcke men inte fanken är Konsum klostergården en bra butik! Dyr, trång, stökig och med ett smalt utbud (trots de överfylla hyllorna o gångarna). Men absolut, jämför man med netto precis bredvid så framstår ju konsum som… lite bättre?!?

    Förmodar att jag misslyckades med min intention i första meningen, sorry.

    Kommentar av pappabloggen2 — 2009/08/29 @ 16:27

  11. RAF; Att coop väljer att sponsra en tävlig ska se som hedersvärt snarare än mutor. Att två Coop-butiker tas upp är föga förvånande då Coop tycks vara den enda livsmedelskedja som faktiskt satsar på ”Sveriges bästa kundbemötande”.

    Pappabloggen2; Det finns olika format på affärer, så är det. Man kan inte förvänta sig samma utvud i en närbutik som i en stormarknad.. Jag antar att det överflödigt att förklara varför. Jag antar också att det är överflödigt att förklara hur två butikskedjor kan ligga så olika i pris när den ena satsar på ett kvalitetssäkrat sortiment där hälsa och ekologi spelar en viktig roll (på ägarna, alltså medmera-korts-innehavarnas, initiativ). Netto däremot verkar satsa på tillfälliga klipp utan någon som helst kunskap eller känsla för kvalitet. Jämför man dessutom bemötandet i de olika affärerna är det inte konstigt att Coop Konsum Klostergården utsågs till sveriges trevligaste butik!

    Kommentar av willw — 2009/08/29 @ 19:38

  12. Konsum får 500 kr i rabatt hos sig själva,hahaha
    undra vad dom ska köpa? En ask gelehjärtan, en Allers med många korsord i eller Saltå kvarn müsli från ´hyllan eller varför inte ge varje medarbetare några halvmögliga eko-bananer som ändå skulle kasseras!!

    innavel,sa Bill
    Avel inomhus, saBull

    Kommentar av Johan — 2009/08/30 @ 06:02

  13. Willw – vad kul att du har ett stort engagemang för ditt med-mera-medlemskap. Uppriktigt!

    Men format eller inte. Butiken har massor att förbättra och jag blir bara förvånad över att den kan vinna någon sorts pris som har med helheten att göra när det enda påhejarna (som det verkar) har som bevekelsegrund är en trevlig butikschef (cred för sortimentet är helt enkelt skitsnack). Kort sagt – finns det inte bättre i konungariket så är det illa ställt med Coop!

    Smaken är som.. Jag tycker man kan begära mer.

    Kommentar av pappabloggen2 — 2009/08/30 @ 09:54

  14. Ta inte allt så allvarligt. Så klart att Konsum inte kan fara runt till alla butiker som har blivit nominerade och se hur det verkligen ser ut där. Han/hon får helt enkelt lita på att de som nominerar gör en ärlig och rättvis beskrivning av butiken ifråga. Dessutom vet ju inte vi om det har kommit in fler än en välformulerad nominering till Klostergården.

    Kommentar av Uffe — 2009/08/30 @ 10:30

  15. Det är skillnad på butik till butik. Det finns en butik där jag kommer ifrån där jag hatar att handla, men jag tycker personalen är jättebra. Det är en liten Coopnära-butik där allt är knökat, om någon stannar framför dig så kommer man inte förbi(seriöst).

    Sen så handlar faktiskt inte nomineringen(så som jag tolkat det) om utbud, kvalité utan om hur man som kund blir bemött. ”Sveriges trevligaste butik” – inte ”bästa” eller ”finaste”.

    Kommentar av f.d Coopanställd — 2009/08/30 @ 13:38

  16. tar inte så mkt på så stort allvar här, det är ju det fina med konsumbloggen, bara kul o tjööta lite

    Kommentar av pappabloggen2 — 2009/08/30 @ 23:44

  17. Jag vill tacka Vanja för nomineringen och är mycket glad över att få vinna detta pris. Vanja är alltid på ett strålande humör när hon är inne och handlar. Så jag skulle vilja nominera henne för det. Kom in så delar vi på vinsten. / Nicklas

    Kommentar av nicklas — 2009/08/31 @ 16:02

  18. Men åH! Nicklas! Dej vill jag ha som chef!
    Rart var ordet!

    Kommentar av Sivan — 2009/08/31 @ 23:41

  19. Wow, jag har praoat på Svandammsvägens konsum, för sådär 7 år sedan. Jag smyger åt mig lite ära oförtjänt. 🙂

    Kommentar av cl3mens — 2009/09/01 @ 08:40

  20. Jag undrar hur din autograf ser ut, Konsum. Har du övat i kollegieblock eller satt den bara direkt?

    Kommentar av Blaskagg — 2009/09/02 @ 13:14

  21. Ja, ja. Två Konsumbutiker tar hem titeln och så två fejkkunder som glatt hyllar butiken där allt är lite dyrare men gärna handlar där ändå -så förvååånande!

    Kommentar av Johan — 2009/09/02 @ 23:28

  22. Hur tänker ni människor som GNÄLLER på den här tävlingen? Ni borde faktiskt skämmas lite grann.

    Kommentar av Fred — 2009/09/03 @ 07:22

  23. Men Vanja är ju kär i Niklas!!
    Läs sista meningen i hennes nominering en gånr till 😉

    Kommentar av Molly — 2009/09/04 @ 14:27

  24. Johan – jag är ingen fejkkund!

    Kommentar av J — 2009/09/04 @ 21:40

  25. Måste för första och som jag hoppas enda gången skriva något som ens kan kallas argt på denna blogg.
    Det skulle förvåna mig (och alla andra som tror sig veta/vet vem som ligger bakom Konsum) mycket om det skulle finnas ens en antydan till styrning eller ”fejk” bakom denna tävling. Så stort grattis till de vinnande bidragen.
    Och till er som ändå tycker att det verkar uppgjort eller på annat vis orättvist så önskar jag er i sann konsum-anda all kärlek och lycka till i nästa tävling.:)

    Kommentar av T — 2009/09/06 @ 03:59

  26. Nej! Jag hann aldrig nominera min fantastiska butik, ICA Tybblehallen i Örebro. Dom har nog två av Sveriges bästa kassörskor (och jag tror dom är ännu mer fantastiska vid sidan av).

    Tack för att ni fått mig att le så många gågner! 🙂

    Kommentar av Kaptenen — 2009/09/07 @ 19:06

  27. Kul! Jag bor också på Klostergården i Lund och vår konsumbutik förtjänar verkligen den här vinsten. De har verkligen inga dåliga dagar i den butiken. Eller så verkar de stanna hemma. För bättre service får man leta efter.

    Grattis Nicklas!!!! Och varför inte dela vinsten med din trevliga personal!??

    Kommentar av Birgitta — 2009/09/11 @ 09:45

  28. Dela?
    Han ska äta alla gelehallonen för sig själv!

    Kommentar av Johan — 2009/09/12 @ 03:08

  29. Nicklas har delat med sig av geléhjärtanen, de var supergoda!

    Blev helt sjukt glad över utmärkelsen vi fått. Så till Vanja och alla andra trevliga kunder: det hade inte gått att ha det kundbemötandet vi har idag om det inte hade varit för våra underbara kunder som alltid är trevliga tillbaka.

    I morgon bitti är det jag och lille-Niclas som står för bullbaket, så då är ni välkomna in!

    Kommentar av Catrin — 2009/10/17 @ 21:44

  30. Kul att man först jobbat x-antal år på konsum Klostergården för att sen ge upp Lund och flytta till Stockholm, bara för att komma att bli kund på Konsum på Svandammsv… Mitt konsumhjärta kommer dock alltid finnas i Lund 😉 Tack för glada tider, Nicklas, Malin, lille-Niklas, Catrin, Sara och co!

    Kommentar av Petra — 2009/10/18 @ 00:01

  31. Jag jobbar på konsum Svandammsvägen och vill bara säga att utan våra snälla kunder skulle vi inte kunna vara så snälla tillbaka! Jag håller med Catrin från Klostergården alltså 🙂

    Kommentar av A — 2009/10/22 @ 12:50

  32. Var och när ska du publicera listan då? För du måste ju knyta ihop den säcken innan du lägger ner …

    Kommentar av Julia — 2009/10/29 @ 18:17


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

