Konsum

2009/06/29

Gubbe

Filed under: Coop — by konsum @ 12:59

Candy hörde honom stånka fram mot kassan, varje steg en liten kamp och han muttrade oavbrutet. WCT-byxor med en fläckig vit t-shirt. När han kom fram till kassan och hade lastat upp sina saker på varubandet såg Candy på mannens tröja.

Med svart tuschpenna hade någon (förmodligen han själv) skrivit ett meddelande som antagligen var tänkt som en ursäkt för snuskgubbe-stirrande och samtidigt en frisedel för samma beteende:

Beklagar – född gubbsjuk

20 kommentarer »

  1. Haha!! Den var ju skitkul! Bilden av den tragiske mannen blir lite mindre tragisk om han har sån humor.

    Kommentar av Bonita — 2009/06/29 @ 16:28

  2. Haha! Jag tyckte den var skitkul! 😆

    Kommentar av vhcbloggen — 2009/06/29 @ 19:54

  3. Den va bra…då kommer han undan med en hel del.

    Kommentar av Louise — 2009/06/29 @ 20:22

  4. Visst, när man se honom stå och runka på stranden i sommar (samtidigt som han spanar på ett gäng trettonåriga tjejer som badar) så kan man tänka: Ja, men han har iaf humor! Humor är ju den egenskap kvinnor vill ha mest hos en man så han är ju onekligen nåt på spåren.

    Kommentar av Sus — 2009/06/30 @ 12:29

  5. Jag måste säga att just sådana personer som den här gubben skrämmer mig mer än många andra typer; den där tröjan är inget annat än ett maktmedel som förtjänar att hatas. Jag är ganska övertygad om att han även tycker att en man ska vara tyst och stark, kvinnor är som höns och ska sköta sitt och världen skulle må bättre utan nån jävla feminism.

    I det mesta ganska äckligt om nån till äventyrs skulle fråga mig.

    Kommentar av konsum — 2009/06/30 @ 12:48

  6. Jo, och om man opponerar sig mot såna får man ofta höra att man inte har nån humor. Just såna gubbars humor brukar vara det minst roliga jag vet…

    Kommentar av Arga bibliotekstanten — 2009/06/30 @ 14:03

  7. Haha ja… Vissa är bra på att ursäkta sitt äckliga beteende 🙂

    Kommentar av jenniesol — 2009/06/30 @ 15:23

  8. Lol på den!
    Har folk helt slutat skicka in berättelser? Jag minns tiden då jag och borsan läste bloggen och hörde varandra asgarva genom väggen åt alla sjuka berättelser…

    Kommentar av Johan — 2009/07/01 @ 01:22

  9. Gubbsjuk borde egentligen betyda ischias, prostataptoblem och håravfall. Det är ju sånt som gubbar drabbas av.

    Kommentar av Mammahelatiden — 2009/07/01 @ 12:14

  10. Och den är lika rolig idag! *fniss*

    Kommentar av jenniesol — 2009/07/02 @ 12:36

  11. öhöhöh äckelgubbe!
    Men jag erkänner – det var roligt, han har humor också =)

    Kommentar av Torrisen — 2009/07/03 @ 11:53

  12. Torrisen: Det bär mig emot att kalla det för humor, lika lite som jag skulle vilja kategorisera attackklämma på förbipasserande bröst, nyp i rumpa eller främmande händer på lår som humor. Sånt här gör mig enbart upprörd.

    Kommentar av konsum — 2009/07/03 @ 12:45

  13. De flesta kvinnor ÄR som höns, det kan vi väl alla hålla med om? Och alla utom feministerna själva borde även kunna hålla med om att världen vore bättre utan feminism.

    Kommentar av Spiro — 2009/07/04 @ 13:34

  14. Spiro (eller ”Rick” som det var förut): Du är såå provokativ, och det enda din kommentar påvisar är en djup okunskap i… tja, allt. Lycka till i övrigt.

    Kommentar av konsum — 2009/07/04 @ 16:29

  15. Ah, råkade jag återanvända ett IP? Måste hålla bättre koll tydligen.

    Kommentar av Spiro — 2009/07/04 @ 17:35

  16. ”WCT-byxor ” Ok, det är mjukisbrallor/träning, men vad tusan står ”WCT” för?

    PS: Han hade i alla fall självinsikt!.. :DS

    Kommentar av Galna kocken — 2009/07/04 @ 20:47

  17. Men vad är det för problem med att folk tittar? Den som inte vill att andra ska betrakta deras bröst eller snopp eller vad man nu är utrustad med, kan ju lämpligen klä sig så att sagda kroppsdelar inte syns så noga, innan man går ut bland folk. Tafseri är en helt annan sak, man tar inte på främlingar. Men att klä sig i tajta, urringade kläder, och sedan kräva att alla ska vända bort blicken när man kommer, det har jag aldrig begripit mig på.

    Kommentar av Tetris — 2009/07/07 @ 17:12

  18. Så länge folk inte STINKER varsjuk anal och svår hårflott blandat med urinoar så får dom se ut hur dom vill för min del, star trek har trubbat av alla mina fördomar…

    Kommentar av fritz — 2009/07/14 @ 23:10

  19. Tetris: Titta är en sak. Stirra, däremot, är en annan sak, och att det är oartigt att stirra torde de flesta ha lärt sig senast vid tolv års ålder.

    Kommentar av Elin I — 2009/07/23 @ 19:27

  20. Hallå! Varför skall vi gamla oskyldiga gubbar be om ursäkt för att vi spanar in tjejer med bad taste och som verkar ha förirrat sig från Playboy Mansion? Om ni med era ”sexiga” outfits bara vänder er till en viss kategori snygga hunkar, får ni väl ha en cape över och bara flasha vid trängande behov.Vi skall väl inte klä skott för att en del har så dålig självkänsla och att de måste klä sig som dåliga ParisHiltonbimbokopior?

    Kommentar av Goran van Den Buske — 2009/07/25 @ 11:58


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

