Konsum

2009/05/15

Omedveten (arg) konverterare

Filed under: Coop — by konsum @ 16:21

En korpulent man i sextioårsåldern har handlat och står nu och granskar kvittot väldigt noga med läsglasögonen på nästippen. Han frustar till och ser på mig över skalmarna och säger med darrande frustration i rösten och en stigande röd nyans i ansiktet:

– Ska jag berätta vad som är fullkomligt vidrigt med den här butiken?
– Okej…
– Att man kan ge sig fan på att ICA-kortet aldrig funkar!
– Nej, det…
– Jag drar det varenda satans gång när jag handlar men jag får aldrig några såna där värdecheckar.
– Vi är ju inte…
– Kom nu inte dragandes med det där dravlet om att man måste vänta innan man ser poängen. Jag har ringt och pratat med ICA-kortets kundtjänst, men inte kan de hjälpa mig. Jag blir så jävla förbannad att jag inte fattar vad jag gör här, jag borde ha gått över till Konsum för länge sen. Klåpare!

Han stormar ut ur butiken.

16 kommentarer »

  1. Det där är verkligen några snäpp värre än de som kommer med rabattkuponger som tillhör andra kedjor 🙂

    Kommentar av Nordh — 2009/05/15 @ 16:39

  2. eh… varför är jag inte det minsta förvånad?

    Kommentar av Fyrtiotalistrasist — 2009/05/15 @ 20:30

  3. Hahaha.. så himla klockrent. Det är så roligt när kunder gör bort sig offentligt. Och dom förstår inte hur dum de är.

    Kommentar av Olle-kassör — 2009/05/15 @ 21:22

  4. Wahahha helt underbart! Som när dom blir alldeles förvirrade att Citygross-kortet inte funkar hos oss. ;P

    Kommentar av Coopare — 2009/05/15 @ 22:36

  5. Härligt att skälla ut nån utan att ta reda på fakta först. Men kunden har ju alltid rätt så…

    Kommentar av Arga bibliotekstanten — 2009/05/16 @ 09:31

  6. Hihihi….skulle vilja se hans min när han inser var han har varit och handlat.

    Kommentar av Jenny — 2009/05/17 @ 19:55

  7. det där var skoj:-)

    Kommentar av Lisa — 2009/05/18 @ 20:38

  8. Hej!

    Jag brukar alltid se vilket slags kort dom drar… och om dom drar ett coop-kort så brukar jag säga typ ” Nä nu drar du fel kort, vi är ju ICA” eller nåt. Dessutom är ju ICA kortet rosa så det syns ju att det är det dom drar. =)
    Det kanske bara är jag som märker sånt?

    Kommentar av Anna-Lena — 2009/05/19 @ 09:13

  9. Det där skulle lätt kunna vara jag. Ja, jag blir lätt förvirrad och glömmer var jag är haha!

    Kommentar av Ivana — 2009/05/19 @ 16:46

  10. Oj, oj, oj! Ja, han skulle ha gått över till Konsum för längesedan! ;-D

    Kommentar av Erica — 2009/05/19 @ 18:10

  11. Din blogg är fantastiskt rolig. Du har en förmåga att få mig att sitta och skratta varje gång!

    Jag vet inte om du läser andras bloggar, men om du får tråkigt kan du ju kolla på den här länken: http://aldrig-ensam.blogspot.com
    Det är min kompis som har en skön, torr humor. Om du inte gillar länkar på kommentarsidan så förstår jag, bara ta bort i så fall.

    Tack för din blogg!

    Kommentar av Emme — 2009/05/20 @ 09:00

  12. Man kan få bonus poäng med ICA-kortet om man har Visa, man måste dock handla lite på ICA för att få bonus.

    Kommentar av Alex — 2009/05/21 @ 18:47

  13. Kunden har inte alltid rätt, förstår inte vilken fåne som kommit på det. Är så trött på att få höra det, företaget jag jobbar åt har en slogan som är rätt känd i biluthyrningskretsarna och när vi inte kan hjälpa kunderna så brukar dom köra upp det i ansiktet på en precis som för att säga ”kunden har alltid rätt, fixa det här nu”.

    Över till något annat så har du en skön blogg, har själv jobbat i butik (på COOP och Willy’s) så man känner igen sig i vissa saker.

    Kommentar av Perrah — 2009/05/26 @ 15:02

  14. Det bästa är väl ändå när stackarna kommer in, de har alltså precis passerat jätteskylten som det står Coop Forum på, och frågar: Är detta KappAhl?

    Kommentar av Evelina — 2009/06/08 @ 23:21

  15. Aww lilla gubben 😦 Det är som när jag jobbade på ett demensäldreboende och vissa patienter kom fram till mig och frågade ”Men du, när kommer vi fram till Åbo snart?” eller ”Va e det för service på det här hotellet egentligen!?”

    Kommentar av p — 2009/06/12 @ 14:15

  16. Jobbar på coop, vi har RBS, där står det om kunden i fråga har dragit medelmskortet eller ej, drar de en annan kedjas kort står det ”Kunde ej läsa”. Så missar man att se vilket kort kunden drog, självklart ber man kunden att dra om medlemskortet och då i sånt fall se om det är medmerakortet eller ICA kortet.

    Kommentar av En kassör — 2010/01/14 @ 02:04


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

