Konsum

2009/05/05

Röda tråden

Filed under: Coop — by konsum @ 10:44

Som ni vet finns konsumbloggen i bokform (allt om den och var den finns här) och på senare tid har två saker hänt:

1. Jag går nästan tvångsmässigt in på Åhléns vid Sergels Torg och frontar upp boken ordentligt så fort jag är i city. Flyttar upp den några hyllor, vinklar ut omslaget och så vidare. Jag ber dessutom alla jag känner att bete sig likadant, trots att jag vet hur oerhört irriterande det är för personalen.

2. Folk har börjat fråga mig om det är jag som skriver Konsumbloggen. Det verkar gå ett rykte (särskilt i jobbkvarteret) om att det är jag som är jag. Jag borde försöka stävja det, men istället nekar jag å det enklaste vis och låtsas inte bry mig.

Kanske har jag avslöjat mig på Åhléns? Och: förlåt alla anställda som måste gå och ställa tillbaks den där jävla boken varannan dag. Jag gör det bara för att jag behöver pengarna.

18 kommentarer »

  1. Med tanke på den allra sista meningen du skrev: vi som vill stödja din verksamhet -vilket väl innefattar de flesta bloggbesökare hoppas jag – hur gör vi nuförtiden? Förr hade du en länk -otroligt blygsam men dock – till att kunna kasta in en sponsring på ditt konto. Men nu är den borta. Jaja, att vända på böcker i alla ära, men kom ut ur garderoben nu och berätta hur vi andra ska göra!

    Kommentar av hélène — 2009/05/05 @ 12:42

  2. hélène: Jag måste ha städat bort den länken, men nu sitter en guldknapp precis under kommentarerna i den högra kolumnen. Tur att du finns och håller ordning på mig!

    Kommentar av konsum — 2009/05/05 @ 13:27

  3. Haha, jag ser det framför mig.. du smyger runt och vinklar ut boken och kollar så ingen ska se dig. Fan vet om jag inte hade gjort så jag med för som sagt, det råder finanskris i landet, och inte allraminst i mina krokar…*ler*
    Hoppas det hjälper bara!
    //Nexa

    Kommentar av Nexa — 2009/05/05 @ 14:01

  4. Nu går jag och köper den på Åhléns.

    Kommentar av Blaskagg — 2009/05/05 @ 16:19

  5. Hehe, det var faktiskt tack vare boken just på Åhléns som jag hittade till bloggen, och den har gett mig mycket nöje! 😀

    Kommentar av Gealach — 2009/05/05 @ 19:57

  6. […] Röda tråden — 11:44 via Google […]

    Pingback av Dagbok för 5 May 2009 - En sur karamell — 2009/05/05 @ 21:02

  7. Då får du nu hoppas att ingen illvilligt nyfiken person går och lurar på Åhlens vid Sergels torg i väntan på någon som pillar fram och synliggör just din bok. Själv har jag för långt till Sthlm=)

    Kommentar av HC — 2009/05/06 @ 13:07

  8. Såg att boken kostar 20 kr (!) på bokus nu, 24 kr (!) på adlibris. Då det går att få gratis frakt dessutom så ser jag ingen anledning för någon att låta bli att köpa den…

    Kommentar av Sippe — 2009/05/06 @ 20:25

  9. Jag gick igenom länkarna till bokaffärer där man kan köpa boken (på boksidan) och uppdaterade priserna. Till min stora glädje är boken mycket mycket billig på sina håll (som billigast ynka sjutton spänn)! Underbart!

    Kommentar av konsum — 2009/05/07 @ 10:47

  10. Betyder det här att man aldrig kommer att kunna få boken signerad? Eller ska du sitta med en papperspåse över huvudet när du signerar? 🙂

    Kommentar av Mammahelatiden — 2009/05/08 @ 08:26

  11. Mammahelatiden: Vi kan nog ordna en liten dedikation (vi har ju ändå ett fullt dugligt postväsende i Sverige), men jag kommer aldrig att sitta vid ett bord i en bokaffär eller liknande…

    Kommentar av konsum — 2009/05/08 @ 08:49

  12. Det var faktiskt boken som gjorde att jag hittade hit.
    Gav blod för ett tag sen och då valde jag den som ”present”.

    Kommentar av Den Fete — 2009/05/08 @ 17:42

  13. Nu tycker jag att alla som läser här och som bor i Sthlm, då och då ska gå in på Åhléns på Sergels torg och fronta och vinkla ut omslaget till denna bok, så att ingen kan misstänka vem Konsumbloggaren egentligen är 😀

    Kommentar av Katten — 2009/05/09 @ 22:21

  14. *puke*

    Kommentar av Henrik — 2009/05/10 @ 10:42

  15. Henrik: Vad har upprorsledaren vid Engelbrektsupproret med Konsumbloggen att göra?

    Kommentar av Erik — 2009/05/15 @ 07:52

  16. hihi. Civil olydnad, typ. Skoj! Just när det gäller Konsum Extra här i Eksjö så har de fräschat upp butiken rejält (bra) och höjt priserna rejält (obra). Det får du fixa, tycker jag! 😉 Annars lär trogna Konsumkunder tröttna, jag veckohandlar redan på Netto/Lidl och köper bara nåt ibland på Konsum numera.

    Idé till bloggpost: Märkning av fläskköttprodukter (som inte är fläskfilé) som ”Ädelfilé”, ”ytterfilé”, osv… what’s up with that? Grr!

    Kommentar av HenrikE — 2009/05/21 @ 15:49

  17. För att klargöra: förutom fläskfilé finns det inga andra fläskköttprodukter som är ”filé”. Hittepå, med andra ord.

    Kommentar av HenrikE — 2009/05/21 @ 15:51

  18. Rekommenderade din blogg till en kollega. Och nu har han köpt in boken till biblioteket. Blir ju inte så mycket inkomster där precis, men det blir roligt att kunna skylta med den 🙂

    Kommentar av Arga bibliotekstanten — 2009/06/01 @ 13:51


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

