Konsum

2009/04/29

Den stora spänningen

Filed under: Coop — by konsum @ 12:05

Pudrad tant, cirka sjuttiofem år och ångande arg:

– Jag tycker att det är vidrigt att ni skickar ut reklamblad med varor som visar sig vara omöjliga att få tag i när man väl masar sig hit!
– Jag håller med, det är jättetråkigt, och väldigt väldigt irriterande.
– Jag skulle köpa lax för tjugonio och nittio, men så när jag äntligen kommer hit så säger ni att den har tagit slut!
– Tyvärr, vi har beställt till imorgon, men nuförtiden vågar jag inte lova att vi kommer att få vad vi har beställt.
– Va? Det är klart att ni får vad ni beställer, det förstår du väl? Isåfall är det bättre om du bara erkänner att ni inte har beställt till imorgon.
– Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara dig… det är beställt till imorgon och vi hoppas att det kommer imorgon.
– Ja, då säger vi så. Jag kommer hit imorgon och köper tre paket lax för tjugonio och nittio, och har ni inte fått någon så vet jag att du har ljugit för mig.
– Men…
– Inga men, vi ses imorgon!

21 kommentarer »

  1. Vilken kärring. =P

    Kommentar av degbunke — 2009/04/29 @ 12:36

  2. Det är sådant som håler gamlingarna igång! Nu har du kostat pensionssystemet 100.000:- genom att pigga upp kärringen! Va, 29.90, skeetabilligt! Billigare än strömming, men inte lika gott!

    Kommentar av Peter Midas — 2009/04/29 @ 15:24

  3. Så har det låtit på mitt jobb idag också. Har beställt trettio kartonger tills i morgon men blir glad om jag får fem. Vad ska man göra …. när de inte finns på lagercentralen ens… Pust stånk å stön.

    Kommentar av Coopcoopidop — 2009/04/29 @ 16:25

  4. *garvar* Ord och inga visor! Du har inte funderat på att komp imorrn? Eller erbjuda dig att möblera om lagret? 🙂

    Kommentar av vhcbloggen — 2009/04/29 @ 18:17

  5. Oh….det värsta som finns är när det går ut centrala annonser som ingen fått förmeddelande om och man har inte varor hemma för kundanströmningen….usch och fy, pinsamt att stå med skägget i brevlådan.

    Kommentar av Mymmeli — 2009/04/29 @ 19:13

  6. alla coopare har nog samma problem.. brist hos leverantören heter det, men mina kunder idag var ganska förstående (ovanligt jag vet)

    Kommentar av wille — 2009/04/29 @ 20:03

  7. Rutinerade (eller som jag, ex-coopare) väntar till onsdagen med att handla annonsvaror, oavsett butikskedja. 😀

    Kommentar av eek, a cat! — 2009/04/29 @ 20:16

  8. Haha, jag älskar väldigt subjektiva världsbilder 😀

    Kommentar av Momo — 2009/04/30 @ 04:26

  9. Ge tanten en ersättningsvara.

    Kommentar av Pelle — 2009/04/30 @ 09:30

  10. Inga men!

    Kommentar av Blaskagg — 2009/04/30 @ 11:34

  11. Och nu kan man ju inte låta bli att undra om tanten kom in och köpte sina tre paket lax 😮

    Kommentar av Insomnia — 2009/05/01 @ 15:47

  12. Det verkar som sunt förnuft och förståelse är för mycket begärt!

    Kommentar av Weirdo — 2009/05/03 @ 07:08

  13. Hahaha..Lovin it! Jobbar också i butik och känner så väl igen så många av de situationer du beskriver..ibland blir man bara så..trött..haha.. 😉

    Kommentar av U — 2009/05/03 @ 16:09

  14. Åh, vilket tjat det var om denna lax förra veckan. Att förklara att det var brist på lax i hela Sverige var som att försöka slicka sig själv på armbågen d.v.s OMÖJLIGT och LÖNLÖST!

    Kommentar av Martina — 2009/05/04 @ 21:47

  15. Coop (centralt) borde kanske börja tänka lite längre än sina egna näsor när de lägger ut sina kampanjer. Irriterande både för kunder och anställda. Lax för 29,90 kan man räkna ut med den oslickbara armbågen att det kommer skapa kundanstormning. Kan ju fundera vilka som tar de underbara besluten däruppe? Minimera möjligheten för små mejerier att överleva – Check! Skapa maximalt med irritationsmoment för anställda och kunder – Check! *går hem med ett nöjt leende på läpparna* Nej, jag är inte bitter…

    Kommentar av Blaha — 2009/05/05 @ 22:13

  16. Poängen för Coop centralt är nog inte att alla kunder ska få köpa så mycket billig lax de vill utan att locka dem till butikerna så köper de något annat i stället.

    *desillusionerad*

    Kommentar av meta — 2009/05/06 @ 19:45

  17. Egentligen ville jag ju bara fråga: Hur gick det?! Kom hon tillbaka?

    Kommentar av meta — 2009/05/06 @ 19:47

  18. Människor är snikna och måste HAMSTRA när det är nåt billigt, tanten var nog bara sur för hon inte kunde köpa ytterligare 3pkt fast annonsen säger max 3 pkt per HUSHÅLL, inte per köptillfälle…

    Kommentar av Fritz — 2009/05/08 @ 02:10

  19. meta: Ledsen för att det har tagit mig femtusen år att svara! Hon kom tillbaka, vi hade lax – hon var väldigt tystlåten och gick därifrån med tre paket. Jag var nöjd, även om jag skulle vilja att hon mådde lite dåligt över sitt beteende…

    Kommentar av konsum — 2009/05/08 @ 08:52

  20. Härlig blogg! Känner igen mig så mycket i alla inlägg sedan jag jobbade på Konsum själv..=)

    Kommentar av Kashaya — 2009/05/26 @ 18:31

  21. Willys brukar göra samma sak, men jag slår vad om att det är medvetet, de annonserar ut räkor för 15kr/pkt, WOW! halva priset man åker dit på måndagen, handlar mjölk kött allt man behöver m.m. räkorna är slut, nehej personalen säger att det är beställt, visst på Onsdag, räkorna är slut, fredag samma sak slut, söndag slut…

    Måndag förmiddag gick jag dit för att kolla men oj då fanns det räkor.

    Visst kanske inte alla handlare gör så, men tydligen finns det de som sätter det i system.

    Kommentar av Konsumenten — 2009/08/20 @ 18:30


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

