Konsum

2009/03/20

Skitkonstigt i Expressen

Filed under: Coop — by konsum @ 16:01

diarre

Många frågor infinner sig när jag ser det här reportaget (länk):

– Hur kan man sätta en rubrik (som i sig är smått fantastisk) som sedan helt och hållet tas tillbaka i själva artikeln?
– Man dör inte om man drabbas av den här diarrén, bara om man redan är försvagad av annan sjukdom. Detta innebär att  minsta lilla skräp som går att finna kan vara ”döds-”.

Och den viktigaste frågan:
– Varför står kvinnan på bilden på knä framför toaletten?!

19 kommentarer »

  1. Hahaha!

    Bäst var det ju med att stå på knä!
    Kanske ordbajsar?

    Kommentar av konsumflickan — 2009/03/20 @ 17:25

  2. Typiskt kvälls press skulle jag tro på allt dom skriver skulle jag ha varenda dold kvinno sjukdom även fast jag är man

    Kommentar av Patric — 2009/03/20 @ 17:36

  3. Hon kanske har gjot som i South Park, och kört maten upp i rumpan för att skita ut genom munnen?

    Kommentar av Elisabeth — 2009/03/20 @ 18:07

  4. Svar på den viktigaste frågan: Hon har läst ett förhandsex av artikeln och detta är reaktionen.

    Kommentar av meta — 2009/03/20 @ 19:06

  5. Konsum, problemet är att du ser på Expressen som om det vore en nyhetstidning. Du får anamma min filosofi och se på den och Aftonbladet som varianter på En Ding Ding Värld, det är enda sättet att inte bli irriterad på dem.

    Kommentar av Broken Haiku — 2009/03/20 @ 19:14

  6. Hon deklarerar ändrad avföring.

    Kommentar av Borkbork — 2009/03/20 @ 22:58

  7. Haha! Sjukt. Och dessutom var den ju inte påväg till sverige, bara ”Kan mycket väl komma till sverige”. Det är lite skillnad ändå.

    Aftonbladet och expressen lämnar en hel del att önska, ja 🙂

    Kommentar av erik — 2009/03/21 @ 09:19

  8. hon sprang nog till toaletten för att skita men hann inte fram, så nu hänger hon med huvudet i toaletten och skiter på sina egna vader. tror jag. hrm…

    Kommentar av lillavild — 2009/03/21 @ 12:18

  9. men herregud, har du aldrig sett en rubrik förut? klart SOM FAN DE KRYDDAR! ZANTA MARIA!

    Kommentar av TestaDetMesta.se — 2009/03/21 @ 21:41

  10. Nej, det är inte förvånande att de ljuger som vanligt, men det är icke desto mindre irriterande..

    Kommentar av Andreas — 2009/03/22 @ 09:17

  11. Kvällstidningsrubriker är en konstform i sig. Min personliga favorit genom tiderna är Expressens ”Så höll Birgit Nilsson sin död hemlig i två veckor”.

    Den har ett så vackert existensfilosofiskt djup. Gotta lövit!

    Kommentar av tjockafisken — 2009/03/23 @ 10:28

  12. Måste få nämna min favorit. ”Kungen och Christina Schollin väntar barn!” När man läser artikeln så framgår det att det inte är med varandra utan att det har råkat bli så att både Silvia och Christina var gravida samtidigt. Men rubriken måste ha sålt en väldigt massa lösnummer.

    Kommentar av T — 2009/03/23 @ 12:52

  13. Den om kungen och Christina var ju helt klockren. Hur kan jag ha missat den….

    Annars så kan jag verkligen hålla med om att kvällsblaskornas rubriker allt som oftast gör en ganska irriterad. För mig är lite lite tvärtomeffekt. En dålig och med för mycket med glimten i ögat-rubrik skrämmer mig till att absolut inte köpa tidningen… Däremot klickar jag på länken. Konstigt beteende. Inte köpa, bara klicka…

    Kommentar av Christian Boo — 2009/03/23 @ 16:42

  14. Hahaha, nu klarar jag mig genom den här dagen också.
    Men man ska nog inte ha för höga krav på de där tidningarna..Som någon skrev: en variant på ”ding, ding värld” är ju ganska passande..

    Kommentar av Stjärnan — 2009/03/24 @ 12:34

  15. Slog mig just att minnet kanske svek mig där. Den som Cristina väntade då borde ju ha varit linus men han e 76a om jag inte minns fel och vickan är ju 77a. Så det kan ha varit någon annan som väntade barn med kungen.

    Kommentar av T — 2009/03/24 @ 13:45

  16. Hahaha. Kanske kommer mest skit ur den änden?

    Kommentar av Seriestrip.se — 2009/03/24 @ 15:21

  17. hon kanske spanar in om just hennes bajs är dödsdiarébajs?

    Kommentar av Lou — 2009/03/29 @ 02:31

  18. Jag har inte heller hört talas om en käft som fick årets influensa. Har ni?

    Kommentar av Joakim — 2009/03/29 @ 14:37

  19. Därför att det är EXPRESSEN vi talar om ^^

    Kommentar av Brutala Bloggen - även den vackraste tjejen skiter — 2009/04/12 @ 18:09


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

