Konsum

2009/03/09

Kollektivet – en påminnelse

Filed under: kollektivet — by konsum @ 09:40

Precis som Malwin skriver här är det aldrig fel att påminna om Kollektivet.

Bli medlem (gratis såklart) du också!

Idag ska jag på ett lunchmöte med människor som jobbar med vård av papperslösa för att försöka bena ut hur Kollektivet kan göra gott på ett för alla säkert och enkelt sätt.

Bjud in dina vänner

Kollektivet har blivit en fråga, eller snarare ett fenomen, som diskuteras i rum och korridorer ganska högt upp i styrande människors hus, och för att det ska ge den tyngd som vi (åtminstone jag) vill är det bra med så många registrerade medlemmar som möjligt. Man behöver inte vara aktiv, det går utmärkt att visa sitt stöd genom att bara registrera sig.

Registrera dig

Det är mer än dubbelt så många medlemmar i Facebook-gruppen som på kollektivet.wetpaint.com. Om alla de som ännu inte registrerat sig på sidan gör det, och om vi alla sprider ut budskapet till alla vi känner via bloggar, twitter, bloggy, samtal och på alla andra sätt ni kan komma på, kan vi växa och bli en rörelse att ta på allvar. Länka och tjata, tjata och länka!

Du gör skillnad

Alla som jobbar med papperslösa som har fått idén presenterad för sig har blivit (faktiskt) eld och lågor. En entusiasm som jag vill vidarebefordra till er, så att ni förstår att det här inte är något litet vi gör.

Vi är på mycket god väg att revolutionera papperslösas möjligheter att bli behandlade, och läkare/klinikers möjligheter att behandla människor.

Vi är på väg att på riktigt rädda liv!

6 kommentarer »

  1. Ooops. Länken pekar fel, tror jag!

    Kommentar av Stellan — 2009/03/09 @ 10:02

  2. Stellan: Tack för uppmärksamheten, jag stressar runt för att hinna bli klar innan lunch och slarvade lite väl mycket med länkandet. Nu är det fixat i alla fall 😉

    Kommentar av konsum — 2009/03/09 @ 10:07

  3. När jag gick in på länken fick jag virus! Är det så det ska vara?

    Kommentar av Pucko — 2009/03/09 @ 17:14

  4. Pucko: Låter mycket konstigt, jag har inga virus och jag hänger alltid där. Nån annan som har stött på det här?

    Kommentar av konsum — 2009/03/09 @ 17:29

  5. Det ”papperslösa” tar nog åt hållet helt över på sikt sett, hoppas jag… 💡

    Kommentar av Josef Boberg — 2009/03/11 @ 15:30

  6. Varför ska ”papperslösa” få fri vård när skattebetalarre inte för det (t.ex. tandvård)? Hur kan man bevisa att man är papperslös? Då är det ju bara för vem som helst (förutom vi med svensk bakgrund antagligen) att säga att man är papperslös och kräva fri vård?

    Akut vård får man alltid, så det är ingen fråga om att ”rädda liv” eller inte.

    Kommentar av Alex B — 2009/04/03 @ 00:00


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

