Konsum

2009/02/16

Ett barn upptäcker

Filed under: Coop — by konsum @ 07:03

En man hade ett sovande barn i en barnvagn medan ett andra barn rusande bredvid i vad jag skulle beteckna som ”full fart”.

Den springande pojken så så glad ut som bara ett springande barn kan göra, ända tills benen vek sig och pojken kollapsade i ett moln av grusdamm och asfaltsfras. ”Nu kommer det aldrig mer att bli tyst”, tänkte jag och tittade med kisande ögon mot den olycksdrabbade familjen, beredd på en decibelattack.

Pojken kravlade sig upp med ett närmast euforiskt ansiktsuttryck och ropade till pappan:

Pappa, jag böjdade benen och då ramlade jag!

12 kommentarer »

  1. Hahaha & åååååh beskriver väl mitt intryck av detta ganska bra 🙂

    Kommentar av Fredrik — 2009/02/16 @ 08:35

  2. Underbar liten kille!!

    Kommentar av LindaB — 2009/02/16 @ 08:59

  3. Åh, vad gulligt! Varför kan inte alla barn vara så istället för att skrika halsen av sig? (^.^)

    Kommentar av Silver — 2009/02/16 @ 12:27

  4. Också möjligt att det är föräldraberoende beteende: en kanske brukar flabba åt Jackass etc. och den andra gillar INTE Jackass och brukar komma rusande och trösta…?

    Kommentar av Mårten Engelberg — 2009/02/16 @ 12:35

  5. Tänk om alla barn kunde vara så=) Han analyserade situationen i stället för att gapa och skrika sig ur den. Well done, kid!;)

    Kommentar av Martina — 2009/02/16 @ 14:56

  6. *asg* Vilken härlig kommentar! 😀 Dagens bästa överraskning? 🙂

    Kommentar av vhcbloggen — 2009/02/16 @ 20:12

  7. Nämen vad sött! Jag bor i regnigaste Göteborg och en kollega till mig har precis varit i Sälen med sin familj. Första gången barnen fick uppleva vinter på riktigt. Solen sken som aldrig förr, och yngsta sonen, 4 år, frågade ”mamma är det sommar?” han fick inte riktigt ihop snö och kallt med solsken. Plutten…

    Kommentar av AC — 2009/02/16 @ 21:14

  8. […] Ett barn upptäcker Sparat under: Coop — by konsum @ 07:03 […]

    Pingback av En dagens från konsumbloggen « Hotness Liv och Lustar — 2009/02/17 @ 13:00

  9. Skrev ett inlägg om kassörskor som snackar för mycket. Läs och Lär!!! http://nuevaestocolmo.blogspot.com/2009/02/men-sluta-spa-i-mina-matvaror.html

    Kommentar av Erik — 2009/02/17 @ 17:23

  10. Haha underbara barn. Läste just om min systerdotter och hon kan också kläcka ur sig roliga saker. Hon är lite på två år.

    Kommentar av Ylva — 2009/02/17 @ 17:47

  11. Haha! Det bästa när barn ramlar är den där spända tre-sekunders-tystnaden som uppstår. Då finns det två vägar: Illvrål eller glad förvåning och det är lika spännande att gissa varje gång.

    Kommentar av emme84 — 2009/02/27 @ 18:21

  12. Vilken härlig unge! Sånt gör mig glad.

    Kommentar av Linda med M&m — 2009/02/28 @ 10:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

