Konsum

2009/01/21

Ny design

Filed under: Coop — by konsum @ 12:04

Som ni märker är det en ny design. Kanske helt i onödan eftersom, som alla vet, allt var bättre förr.

De främsta anledningarna är dock:

1. Jag var uttråkad och kände att den gamla designen var oinspirerande.
2. Jag gillade hur det såg ut när man klickade ”Browse by topic”.

Det ska naturligtvis fixas, trixas och även pysslas innan det är perfekt (?) och kanske återkommer det gamla temat när min nostalgi och hemlängtan sätter in.

18 kommentarer »

  1. Kalasfint. Me like.

    Kommentar av Stellan — 2009/01/21 @ 12:16

  2. Stellan: Kul! Jag gillar det också, men det är svårt att veta när man gillar något bara för att det är något annat än vad det var förut. Men, det känns bra!

    Är det någon som har problem med att se sidan korrekt med Internet Explorer, förresten?

    Kommentar av konsum — 2009/01/21 @ 12:50

  3. Den enda skillnad jag märker i IE är att länken ”Subscribe RSS feed” leder till en sida fylld med HTML-kod, men i övrigt ser sidan likadan ut.

    Kommentar av Johan — 2009/01/21 @ 13:30

  4. En dum sak med den nya grafiska formen är att kommentarsbubblan är ovanför inlägget. Det gör att man måste scrolla upp vid långa inlägg. Det är heller inte jättetydligt en bit ner vilken kommentarsbubbla som hör till vilket inlägg.

    Kommentar av jesperberglund — 2009/01/21 @ 17:05

  5. Jesper: det stör mig också en aning, likaså att det helt okänsligt står ‘filed under…’ sist i inlägget. Tyvärr kan jag inte ändra något av det.

    Kommentar av konsum — 2009/01/21 @ 18:07

  6. Jag tyckte det var skitsnyggt! 🙂

    Kommentar av vhcbloggen — 2009/01/21 @ 19:30

  7. Jag gillade den gamla designen, men denna är ännu snyggare. Supersnyggt!

    Kommentar av Erica — 2009/01/21 @ 22:31

  8. mnja, jag tycker färgfälten till höger tar för mkt uppmärksamhet av själva blogginläggen så jag har svårt att hitta dem.

    blogginläggen är väldigt mjuka o subtila i färg o form, tycker nog att du ska ha en lite snygg header som presenterar bloggen istf att det bara står konsum rakt upp o ner i versaler. jag trodde faktiskt att konsum sagt åt dig att inte använda deras logga så du hade varit tvungen att ta bort den. var det inte liggande åttan förut? nåt mer ombonat o presenterande var det iaf.

    håller helt o fullt m jesperberglund om kommentarsbubblan, den är felplacerad o mkt oanvändarvänlig eftersom man bara kan klicka på siffran o inte ens på bubblan. o sen är vi ju vana att ha den efter inlägget, jag har missat det varje gång. kanske gör att antal kommentarer blir färre.

    jag gillar den lilla hemliga smileyn längst ned på sidan!

    förändring är av godo, så fortsätt trixa lite så hittar du nog nåt snyggt, stiligt OCH användarvänligt 😉

    Kommentar av Cousin S — 2009/01/21 @ 23:34

  9. Jag saknar ett arkiv så att man kan läsa gamla inlägg utan att behöva bläddra bakåt. Om du förstår vad jag menar.

    Kommentar av JagBitsInte — 2009/01/21 @ 23:36

  10. Cousin S: Det har faktiskt alltid varit enbart ‘Konsum’ som titel, men bakgrunden var ljusblå. Jag skulle helst vilja att toppen av sidan var likadan som förut, problemet är att jag måste betala pengar för att få ändra i temats layout på det viset… och just nu har jag tyvärr inte råd med den utgiften.

    JagBitsInte: Fixat! Tack för att du sa till.

    Kommentar av konsum — 2009/01/22 @ 08:33

  11. Jag gillar den nya designen. Den är clean.

    Kommentar av Karin — 2009/01/22 @ 09:43

  12. är det något jag missat? allt är ju bara svartvitt förutom de där konstiga fälten till höger? vadå ”mjuka och subtila i form och färg”? ser likadant ut för mig i firefox. sen är en massa grejer på engelska, konstigt konstigt.

    Kommentar av g. — 2009/01/22 @ 20:15

  13. Jag är lite sådär konservativ av mig o tar alltid ett tag innan jag vant mig o uppskatatr det nya 😉 Men visst ska man förändra då o då… men mitt första intrycka av denna sida nu är… ”rörig”

    Kommentar av Flisan — 2009/01/22 @ 22:01

  14. Kul att du är tillbaka, fast jag har visst missat ett par inlägg. Ska läsa ikapp mig.
    /Helena

    Kommentar av Helena — 2009/01/23 @ 08:24

  15. Jag tycker den är så himla ful, men du är så himla fin så dig kommer jag att läsa hur det än ser ut där du skriver.

    Kommentar av Read me. Watch me. Be me. (igen) — 2009/01/23 @ 13:07

  16. Håller med g och Cousin S ovan om att färgfälten till höger är störande. Personligen skulle jag finna dem betydligt mindre störande om de faktiskt vore ramar runt sitt innehåll, istället för ett par klammerparenteser på steroider…

    Kommentar av Tetris — 2009/01/24 @ 08:52

  17. Ja, det där med temabyte höll ju i sig… Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag är nyckfull.

    Kommentar av konsum — 2009/01/25 @ 13:35

  18. ser man på! nyckfullheten tog tillbaka det gamla! jag ser nu att headern har en massa blommor – jag har tolkat det konsum-aktigt tidigare. det är nog smart att du inte har logon, de kan vara lite kinkiga på sånt 😉

    ramen runt innehållet gör det hela mkt tydligt var det gottigaste finns. jag gillar att hitta det snabbt.

    jag tycker heller inte du ska betala pengar f en design som inte är användarvänlig, det var lite f mkt som saknades i den tidigare för att du ska hosta upp surt förvärvade korvören för att få det att funka. tex blandningen mellan engelska o svenska – this blog is in swedish only, right? no need for instructions for camels then…

    men testa gärna nåt igen så ska vi se hur det funkar, du har ju fått lite fingervisningar om hur din fanclub vill ha det nu!

    Kommentar av Cousin S — 2009/01/25 @ 23:25


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

