Konsum

2009/01/20

Blixten

Filed under: Coop — by konsum @ 07:59

Ett av favoritbarnen (”Filosofen” kallad, mer här) flanerar fram till kassan och säger aningen blasé:

– Jag har varit på julgransplundring på pappas jobb.
– Oj vad roligt, då brukar man få godis, va?
– Mmm, jag fick det. Godis.
– Vad var det för godis då? Tablettask?
– Nä, det var riktigt godis. Hallonbåtar. De smakar inte fisk.
– Det var väl för väl.
(Pappan bryter in)
– Hörru, det är nog du som är en fisk.
– Nä-ä, en delfin. Jag smakar nog som en delfin. Har du simmat med en delfin nån gång?
(Filosofen ser på mig med förväntansfulla ögon)
– Nej, det har jag inte.
– Nej men jag pratade inte med dig, jag pratade med pappa. Nä, pappa nu måste vi gå. Hej då!

6 kommentarer »

  1. ungars ärlighet är allt bra uppfriskande:D

    Kommentar av Liz1e — 2009/01/20 @ 09:48

  2. Det skulle min unge också kunnat kläcka ur sig. Vi har poängterat mycket det här: ”jag pratar/pratar inte med dej!”för att få 5-åringen att lyssna.

    Underbart och lillgammalt av killen. =0)

    Kommentar av ML — 2009/01/20 @ 09:55

  3. Sicket charmtroll.

    Kommentar av Lilla Duktig — 2009/01/20 @ 13:19

  4. Ha!

    Kommentar av Eva — 2009/01/21 @ 09:17

  5. Delfindopp är inga enkla saker. Det borde du veta!!!

    😀

    Kommentar av Lisa Soulagera — 2009/01/21 @ 11:11

  6. haha 🙂

    Kommentar av SkellefteKillar — 2009/01/21 @ 12:06


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

