Konsum

2008/12/12

En del av en panel

Filed under: Coop — by konsum @ 17:47

Jag är en av de hundra bloggare som har blivit inbjudna till att bilda någon sorts panel för det nya spektaklet ”Stora Bloggpriset” (mer) som anordnas av Aftonbladet och Bloggportalen.

Priset har väckt positiva och negativa känslor (ett axplock), och jag väljer att tänka på det på det mest positiva sättet: det är framförallt roligt att sätta fokus på människor som skriver fint och bra.

I all min hybris hoppas att även jag blir nominerad, det skulle vara bra för mitt ego.

14 kommentarer »

  1. såklart du ska bli nominerad!
    Kan vi hjälpa till?
    Kram!

    Kommentar av mini — 2008/12/12 @ 18:28

  2. Är panelen anonym och på distans – eller ska du out:a dig Konsum?

    Kommentar av Emma — 2008/12/12 @ 18:36

  3. Jag hoppas att det är anonymt, och om jag till äventyrs skulle vinna nåt kan jag alltid skicka ombud. Ha!

    Kommentar av konsum — 2008/12/12 @ 19:00

  4. De vill ha med dig i panelen, eftersom du skulle vinna pris varenda gång. Du har satt en bloggstandart i bloggsverige. Ung som gamal pratar om konsumbloggen, de har blivigt som en institution. Gå inte med i panelen, skicka ombud för att ta hem priset – Vi alla här ute i den verkliga världen vill ha dig precis som du är.

    Kommentar av Himpa — 2008/12/12 @ 21:25

  5. Himpa: Äsch då, inte är väl jag… inte har väl jag… men jag tror att jag kan vara med i panelen OCH nomineras.

    Mini: såvitt jag har förstått kommer avgörandet efter en omröstning där riktiga människor röstar fram en vinnare i varje kategori.

    Kommentar av konsum — 2008/12/13 @ 07:50

  6. Kan inte se någon bloggare jag skulle tycka var mer värd en nominering än dig. Jag jobbar själv i en livsmedelsaffär och har läst din blogg i evigheter. Kan inte säga annat än att vartenda inlägg är mer klockrent än det föregående, och jag är djupt imponerad över hur du lyckats göra bloggen till en sån succé.

    Till skillnad från så många andra bloggar, lämnar jag alltid den här bloggen med ett leende. Den visar så många olika sidor av människor, bra och dåliga, och det är så härligt att se. Är jag på dåligt humör, är det hit jag vänder mig. Då vet jag att det snabbt ändras, den här bloggen är medmänsklighet och humor personifierad.

    Kommentar av Nea — 2008/12/13 @ 14:10

  7. …och ni får gärna gärna tipsa om bloggar som ni tycker är värda en nominering i respektive kategori, jag vill gärna utvidga min bloggkännedom. Skriv en kommentar med dina favoritbloggar.

    Kommentar av konsum — 2008/12/13 @ 16:25

  8. Nea: det värmer och värmer och värmer!

    Kommentar av konsum — 2008/12/13 @ 16:26

  9. Vad vinner du då? elelr det kanske du inte vet?

    //Taxidrosken

    Kommentar av Taxidrosken — 2008/12/13 @ 17:31

  10. Taxi: i nuläget är jag inte ens nominerad så mina vinstutsikter är mycket små, och jag vet heller inte vad priset består av… kanske äran…?

    Kommentar av konsum — 2008/12/14 @ 13:29

  11. Jag nominerar gärna dig, men det finns så många bra, Lilla Blå, Onekligen, Kanalisera och Fat lady sings, med flera.

    Kommentar av Singelmamman — 2008/12/15 @ 16:31

  12. Jag släntrade in hit för att fräckt nominera mig själv, men sen kom visst ödmjukheten ifatt. Ehummm, man kanske skulle jämföra sin slöblogg med annat…? Öh, jag har ju till och med stått och sålt din bok. 🙂 Om du vinner finns det rättvisa.

    Kommentar av Lussan — 2009/01/03 @ 23:40

  13. Min ödmjukhet drabbade inte mig lika hårt som Lussans gjorde…
    Jag vill således tipsa om min egen blogg som platsar alldeles utmärkt i kategorin vardag: mirijam.blogspot.com

    Kommentar av Mirijam Geyerhofer — 2009/01/04 @ 20:02

  14. Jag skrev in dig på nomineringslistan, så minst en röst har du i alla fall. Om fler tycker som mig så kanske det räcker till en nominering, vi får väl se!

    Själv hade jag velat se en humor-kategori, för det hade gett tjuvsajterna en chans att nomineras. Nu när alla humorbloggar ska trängas med kultur och nöje så undrar jag om det blir någon humorblogg alls bland nomineringarna. Men hoppas kan man. 🙂

    Kommentar av Andreas — 2009/01/10 @ 01:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

