Konsum

2008/09/30

Spotified!

Filed under: Coop — by konsum @ 10:04

Äntligen! Jag har tittat lystet mot Spotify i vad som måste vara minst ett år, och nu har jag (tack vare Anton) fått en inbjudan till att vara en s.k. beta-testare.

Det handlar alltså om en musikspelare (tänk Windows Media Player) som är kopplad till ett gigantiskt musikbibliotek online, vilket innebär att musiken inte tar upp plats på min dator (och att jag kan upptäcka ny bra musik).

Spotify vill inte att screenshots ska publiceras, men jag kan säga så mycket som att det verkligen är så bra och så stort som jag hoppats och drömt om, och eftersom jag är en musikälskare av stora mått kan detta mycket väl förenkla och förgylla mitt liv.

Vilken start på dagen!

10 kommentarer »

  1. Åh! Du råkar inte veta om han ligger inne med fler inbjudningar? Jag har också suktat länge efter Spotify.

    Kommentar av I mustaschen på Rickard Berggren — 2008/09/30 @ 11:41

  2. Spotify är jättefint och underbart, men led zeppelin, pink floyd och andra fina band är borttagna. 😦

    Kommentar av john — 2008/09/30 @ 17:23

  3. Spotify gör ju ungf. samma sak som last.fm gjort i ett par år nu ;=

    Kommentar av Utopiaaa — 2008/10/01 @ 23:31

  4. Har du kollat in Last.fm? Finns eller har funnits ett gäng andra också. Pandora och Musicovery är dem jag kommer på på rak tarm.

    Kommentar av borkbork — 2008/10/02 @ 01:02

  5. haha last.fm kommer inte ens i närheten av storheten hos spotify 🙂 du skriver in låten du vill höra, sen hör du den, klart.

    Kommentar av softa — 2008/10/02 @ 10:54

  6. kolla in http://www.chilirec.com 🙂 där har ni samma idé och sidan är helt underbar.

    Kommentar av dusty — 2008/10/03 @ 10:05

  7. […] Konsumbloggen: Spotified! […]

    Pingback av Hemligheter, magkänsla & Spotify — 2008/10/04 @ 00:12

  8. Tyvärr är ju Spotify inte så bra som man hört. Det saknas många artister och idag har de även börjat med reklam mitt i ens låtlyssnande! Irriterande nog var det reklam från mitt jobb också.. Grrr.

    Kommentar av matona — 2008/10/07 @ 12:42

  9. Spotify är skräp, men vill man ha ett gratis-konto och inte har någon invite så är det bara att ladda spotify.com via en Brittisk proxy och ange Brittiskt postnummer och Storbritannien som land, så har man sitt konto. Spotify har helt öppen registrering för Britter nämligen.

    Kommentar av Rick — 2008/12/06 @ 14:35

  10. Varken Chilirec eller last.fm kommer ju som sagt i närheten av Spotifys totala genialitet. Den ytterst väsentliga skillnaden är ju att man inte behöver sitta och spela in en massa radio för att hoppas på att en viss låt ska dyka upp. Dessutom, påstår de i alla fall, är de stora skivbolagen kontrakterade så upphovsmännen får sin del av kakan via reklamen om man har ett gratiskonto och avgiften man betalar om man har ett betalkonto.

    Kommentar av Jolunda — 2008/12/09 @ 21:13


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

