Konsum

2008/09/22

Låglaktos – prisläge oförändrat

Filed under: Coop — by konsum @ 10:25

Goda nyheter till alla laktosintoleranta: priset på låglaktosmjölken var uppfuckat från högre ort, men är nu tillbaka på sin ursprungliga nivå (mycket tack vare mig och mitt email till Coops mejeriansvarige givetvis):

Hej!
Stämmer, har kollat Låglaktosmjölken och den har tyvärr blivit kopplad till fel pris.
Rätt pris är det du hade  innan så vårda in det lokalt. Ny prisfil kommer.
Ledsen att du fick stå för detta, kommer fler ilskna kunder så skicka dem till mig.
Mvh/M-L

Nu måste jag bara leta upp tanten som blev så arg så att hon återigen kan bli arg för något jag inte kunde/kan/kommer att kunna göra något åt…

10 kommentarer »

  1. Men självklart, vem som helst förstod ju att det var något fel med det priset, så det är klart att du borde ha sålt till henne för det gamla priset, och nu är du så god och lämnar tillbaka mellanskillnaden, jag ska aldrig handla på Coop mera, etc, etc…

    Somliga människor borde tänka på sitt blodtryck.

    Kommentar av Tetris — 2008/09/22 @ 17:10

  2. TACK GUD!

    Kommentar av lillavild — 2008/09/22 @ 18:29

  3. Hmmm… – Tack till tanten i vart fall… 🙂

    Kommentar av Josef Boberg — 2008/09/22 @ 20:06

  4. MEN Konsum där ser du att du visst kunde göra något åt det genom att skriva och kolla som du gjorde och där ser du att tantenhade rätt.

    Det är detta som gör att Coop aldrig aldrig kan bli lönsamt – oflexibiliteten hos personalen och brist på intresse för kunden!

    Kommentar av Stefan — 2008/09/22 @ 20:23

  5. Grrrr vad jag HATAR när kunden har rätt! :0/

    Kommentar av Tina — 2008/09/22 @ 20:37

  6. Vilken underbar blogg! Och tänk hur mycket arga människor det finns ute i Sveriges butiker. Läste ett långt inlägg någonstans om HUR FÖRBANNAT JOBBIGT DET ÄR MED FOLK SOM PÖTTER SIN KUNDKORG FRAMFÖR SIG I KÖN, ISTÄLLET FÖR ATT DOM BÄR DOM!!!. Stackars stackars…

    Kommentar av jennie — 2008/09/22 @ 21:43

  7. #4 Stefan – precis – för rätt lön kan man bli hur flexibel som helst. Tror inte att kassa/golv-personalen på Konsum kvalar in där dock – i höglöneligan.

    Kommentar av Mary — 2008/09/22 @ 22:22

  8. Stefan: …och här är nu också ett lysande exempel på att det är vansinnigt svårt för människor att förstå andra människors intolerans. Tror du att hon skulle bli gladare om jag sagt till henne att ”jag ska skriva ett mail och fråga, återkom om två veckor”? Jag vet att svaret på frågan är ”Knappast”.

    Och angående ”brist på intresse för kunden” vet jag inte riktigt var du hämtar denna kunskap från, men jag gjorde allt i min makt där och då för att kolla upp om priset verkligen stämde, och eftersom det var ett centralt fel kan inte vi i butik se om det verkligen verkligen stämmer eller inte.

    Jag tycker nog att det handlar om god kundvård att leta upp damen, berätta att Coop hade fel och be om ursäkt, för att sedan ta emot en liten svada så att hon kan känna att hon har gjort en insats. Men du kanske har andra idéer…

    Kommentar av konsum — 2008/09/23 @ 08:43

  9. YAY! Där kommer jag spara en del varje månad iaf. Tack herr/fru konsum!! 😀

    Kommentar av Ninjah! — 2008/09/23 @ 11:16

  10. #7 Nu kan man ju visserligen tjälva VÄLDIGT bra genom att jobba på konsum. Jag som jobbar på bank får ut betydligt mindre än min kompis som jobbar i affär. Tänk att dom får 100% i ob… du behöver inte jobba varenda helg för att det ska löna sig

    Kommentar av Läna — 2008/09/25 @ 00:09


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

