Konsum

2008/09/10

PROVKÖKET: Coca-Cola Light Plus

Filed under: Coop — by konsum @ 20:59

Coca-Cola Light Plus, (0,33 l), c:a 12,00 kr/burk


Vi misstänkte allihop att det här skulle vara ganska så vidrigt, och det kanske inte är den mest lyckade ingången till ett test, men nu vet ni i alla fall om vår negativa inställning. På med de kritiska glasögonen så åker vi:

 

Jag: Coca Cola Light Plus Green Tea. Hmm… avslagen Cola som man har smält en Igloo i. Fast kemiskt. Ja, inte för att Igloo är världens mest organiska produkt, men ja…
A: Det luktar ju ingenting. Men gud, det här var inget gott ju! Avslagen Cola, det finns ingen kolsyra.
Jag: Nej, nu är kolsyran borta… det tog tjugo sekunder… jag vet inte när man skulle vilja ha en sån här dricka. Jag kan inte komma på ett enda tillfälle där jag skulle önska att jag hade en sån här. Den har verkligen ingen kolsyra.
F: Ingen kalori innehåller den. Inget socker, inget fett, inget mättat fett…
Jag: Det kanske kan förklara lite… Nä, Green Tea…
A: Men alla de som har dåliga magar och inte gillar kolsyra, de kan köpa en sån här Cola.
Jag: Ja, men då kommer de förmodligen må dåligt för att det är så jävla äckligt istället.
A: Ååh, vad äckligt det var att dricka upp alltihopa på en gång. Det var verkligen en skitäcklig eftersmak! Det står ”No Calories” men det var det ju!
F (läser finstilt på burken): Produkter med mindre än fyra kalorier räknas som kalorifri.
Jag: Ja, den där får en etta. En svag etta.
A: Ja, en etta. Det var inte roligt.

Betyg (1/10):


Jag: Då går vi vidare med Plus Vitamins… till att börja med ser den exakt likadan ut. ”A little plus for wellbeing” är det här. Cola light med en C-vitamin citron eller mandarin. Och det smakar verkligen ingenting.
A:
Nej, ingenting! Det smakar ingenting!
Jag: Det finns ingen smak, den är utan smak.
F: Nåt måste den väl smaka?
A: Den är smaklös! Alltså lite lite grann precis när man får in det i munnen, men sen – poff – smakar det vatten.
Jag: Man känner lite… eftersmaken av Cola Light, den där aspartamsmaken som bränner lite i halsen. Det är ingen angenäm smak direkt.
A: Nä, det var lite mer kolsyra i den här i alla fall. Men fortfarande en etta.
Jag: Nej det här var vidrigt. En etta.

Betyg (1/10):

22 kommentarer »

  1. Nej! nu vet vi ju att du jobbar på coop nära (såvida du inte gjorde en smart kupp ^^ )! Vill inte veta vem du är! Den dagen skulle min värld gå under!

    Kommentar av Hilda — 2008/09/10 @ 21:11

  2. Nu har du blivit galen. Vitamingrejen smakar faktiskt lite citrusaktigt. Att ni bygger upp en hatstämning i erat fikarum inför provsmakningen är ju en sak men ändå 😀 Jag tyckte iallafall den var god. MINST 7 stämplar.

    Kommentar av marcus — 2008/09/10 @ 21:37

  3. men tokar! den med grönt te är god i min värld 😉 mindre kolsyra = braaaaa, vanlig cola är alldeles för kolsyrad.

    Kommentar av tuss — 2008/09/10 @ 21:56

  4. haha, jag som har varit så sugen på att testa dom där nya.. men det kanske inte är nån idé då…? 😛

    Kommentar av jossan — 2008/09/10 @ 21:57

  5. När jag testade grönt te så yckte jag att det va för MYCKET kolsyra, det stack i munnen 😦 Konstigt hur olika man kan tycka, jag gillar vanlig cola…

    Kommentar av falt — 2008/09/10 @ 22:38

  6. Haha, det första jag tänkte när jag såg reklamen för dessa drycker var – det där kan ju inte vara gott. Och tydligen var det inte fel att tänka så. Måste ju testa nån av dom ändå..

    Kommentar av D — 2008/09/10 @ 23:13

  7. Tack för att ni testade åt mig så jag slipper köpa skiten. 🙂

    Kommentar av Johanna — 2008/09/11 @ 10:24

  8. Utan kolsyra – hm – skulle vara efter en riktigt vidrig maginfluensa isåf. Men det duger gott med gammal hederlig cola som får stå och bli avslagen i ett glas i kylen.

    Kommentar av Mary — 2008/09/11 @ 11:31

  9. en självklar blogg att följa för mig med 20 år som cooperatör. 🙂

    btw, allt coca-cola gör smakar diskmedel – i bästa fall.

    Kommentar av entering — 2008/09/11 @ 12:26

  10. Nå, tack då slipper jag. Jag har varit nyfiken på hur pass illa den där smakar faktiskt men jag tål inte större mängder aspartam (modell mer än i ett tuggummi) och får en brännande känsla i magen och illamående i flera timmar, så med dagens sockerfri-hysteri får man verkligen passa sig innan man köper något.

    Kommentar av Broken Haiku — 2008/09/11 @ 13:24

  11. Hmmm… – CocaCola är ju ett utmärkt bra rostborttagningsmedel på t ex rostande bilar, vekligen…

    Bra som livsmedel också ? ! ?

    Tja – måhända för dom som har rost i mag-tarmsystemet, kanske… 🙂

    Kommentar av Josef Boberg — 2008/09/11 @ 14:17

  12. ”Jag: Man känner lite… eftersmaken av Cola Light, den där aspartamsmaken som bränner lite i halsen. Det är ingen angenäm smak direkt.”

    ap ap ap, det är sucralos i cola light, inte aspartam. aspartam är gott och finns i pepsi max.

    Kommentar av e — 2008/09/11 @ 21:11

  13. Numera är det faktiskt inte sucralos i Coca cola light heller.

    Kommentar av misanth — 2008/09/11 @ 21:34

  14. det är väl precis det det är.. coca cola light använde aspartam förut, men bytte till sucralos och nu är det skitäckligt. coca cola zero däremot tror jag innehåller aspartam.

    Kommentar av e — 2008/09/11 @ 22:30

  15. Aspartam eller sucralos – det är väl lika illa vilket det är?! Håller med Broken Haiku, man får verkligen passa sig vad man köper idag!

    Kommentar av LindaB — 2008/09/12 @ 08:26

  16. Om aspartam på
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam#Debatten_om_risker

    Kommentar av Josef Boberg — 2008/09/12 @ 09:45

  17. Aspartam är ett av de säkraste sätten att bokstavligt talat ”förstöra” barn och tonåringars mentala och fysiska hälsa med, tyvärr tyvärr…

    Vilka konsumerar mest Aspartam ? 🙂

    Kommentar av Josef Boberg — 2008/09/12 @ 09:47

  18. heh
    att vissa propagerar för aspartam måste ju bara visa hur ”smarta”dom är.
    aspartam är ett nervgift som människor som inte vet så mycket/inte bryr sig/ignoranta (oftast ungdomar)dricker frivilligt.
    ja det är ju smart att förstöra sig själv med skiten och sina kommande barn.
    sukralos är ocskå ett vidrigt sätt för coca cola/carlsberg att spara pengar på den går rakt igenom och går rakt i naturen och förstör mycket där.

    den förlorade generationen som äter/dricker/använder allt kommer inte må särskilt bra

    Kommentar av kosmopolit — 2008/09/12 @ 12:40

  19. hehe jag som hört att dom skulle
    smaka ganska bra endå:P

    kommer ni däremot ihåg vanilla coce?
    fyfan vad den var äcklig!!

    Kommentar av sebbe — 2008/09/12 @ 17:16

  20. Jag har bara smakat den med grönt te…..min första tanke var att den smakade som orginalet men….sen kom eftersmaken och det var ingen trevlig upplevelse.

    Coca-cola ska,enligt min mening, endast drickas i orginaltappning….är stark motståndare till light-produkter.

    Kommentar av Guess who — 2008/09/13 @ 11:09

  21. Har inte provat plus med vitamins, men den med grönt te beskriver ni perfekt!
    Fick den gratis på McDonalds och det är åtminstone vätska, och gratis. Men som sagt: avslagen cola med aningen tesmak och urk!

    Kommentar av Cholita — 2008/10/02 @ 00:27

  22. vafan snackar folk om? stoppa in de svarta i munnen och bara njut för helvete! varför är ni inne i ett coca forum om ni inte tycker om det? njut av allt coca cola gör! 😀

    Kommentar av hoe allihopa — 2009/08/04 @ 17:12


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

