Konsum

2008/09/05

Jag skinnar pensionärer

Filed under: Coop — by konsum @ 10:39

Nyfriserad dam, c:a 60 år, kommer till kassan med en låglaktos-mjölk:

– Va? Tar ni arton kronor för den? Den kostar tolv kronor!
– Nja, vi tar faktiskt till och med nitton kronor för den…
– Det kan inte stämma, ni har fel! Jag köpte den förra veckan för tolv kronor.
– Priset gick upp den första september…
– Det är ju rent oförskämt!
– Jag kan gå och titta på hyllkanten om du vill?
– Ja, det måste du, ni kan inte sitta här och ha så fel. Ica tar tolv för samma mjölk.
– Ja, de gjorde det innan den första september i alla fall, men inte längre. Jag ska gå och titta på hyllkanten.

Mycket riktigt stod det med extra stora siffror (faktiskt) att den kostade arton och nittio.

– Jag är ledsen men priset stämmer.
– Det var det värsta, du är helt oförskämd, Jag ska då hitta en bättre affär att handla i!
– Ja, nu är det ju inte jag som sätter priserna, så det är knappast jag som är oförskämd, ring Arla och säg det till dem istället.
– Det är då alltid såhär, det är alltid bara Konsum som höjer priserna!
– Men nu är det Arla, inte Konsum, och absolut inte jag…
– Oförskämt. Du borde skämmas!
– …som har höjt priset, så du kan inte på allvar tycka att det är jag som är oförskämd.
– Jag ska då handla någon annanstans i fortsättningen.
– Tack för att du kom, och ha en bra dag.

Hon går muttrande iväg.

Annonser

60 kommentarer »

  1. Men hjälp! :O Såna där griniga, otrevliga kärringar ska du vara glad att du slipper iaf 😉

    Kommentar av Ina — 2008/09/05 @ 10:58

  2. Ja FY på dig att höja priset sådär! Det måste ju vara DITT fel att det inte finns ekologisk mjölk på sommarn oxå!! ;0)

    Kommentar av Tina — 2008/09/05 @ 11:07

  3. ja, jag säger ju det – de är helt hopplösa att ha att göra med!

    Kommentar av Fyrtiotalistrasist — 2008/09/05 @ 11:38

  4. haha! Jobbar också på en Konsumbutik och får alltid höra att Konsum är ALLTID dyrast och vi höjer alltid alla priser före de andra butikerna…. Ibland har man bara lust att säga: ”Jamen om det är SÅ mycket billigare på Ica- GÅ DIT DÅ!”

    Kommentar av Sara — 2008/09/05 @ 12:32

  5. Ehh, stämmer det? Har Arla/ni ökat priset från 12 kr till 18, eller var det 18,9 kr?

    Det ger för förfasiken en prisökning på 50%!!
    Någon borde verkligen skämmas för det. Kanske inte du men någon.

    Antingen har de dumpat priset tidigare för att skaffa sig marknadsandelar eller så skinnar de kunderna nu.

    Sjukt. Red ut detta åt oss? Varför denna prishöjning?

    Kommentar av TomasR — 2008/09/05 @ 14:08

  6. Varför ska Konsum ta reda på det åt dig? Det är inte Konsum som har höjt priset eller på något sätt är ansvarig, varför är folk så förbannat lata? Det hjälper inte att klaga på någon i kassan eller någon precis vid mjölken, ska det göra någon skillnad måste du gå högre upp!

    När ska folk fatta denna väldigt basala princip???

    Sedan reagerar jag på ”Kanske inte du men någon.” Vadå kanske inte? Det är ju fruktansvärt uppenbart att Konsum inte är den som ska skämmas. Snarare kunden som hoppar på Konsum!

    Kommentar av Ellen — 2008/09/05 @ 14:37

  7. Pensionären har rätt. Mjölken på konsum är sjukt dyr. Den gamla goda tiden när ni sänkte priset på ekologiska varor är tydligen förbi. 9:40 för ekologisk mjölk, skämmas borde dina överodnade göra.

    Kommentar av Karl — 2008/09/05 @ 14:40

  8. Karl: 1. Oavsett hur många ören dyrare Coop är på mjölk handlar det om saker jag har noll chans att påverka, som t.ex. inköpspriser och marginaler.

    2. Änglamark startades för att tillverka ekologiska versioner av produkter för att därigenom tvinga producenter som t.ex. Arla att börja göra egen ekologisk mjölk. När de tog tag i saken lade Änglamark ned sin mjölkproduktion. Nu står Änglamark däremot för kvalitet. Du kanske tänker på Blåvit/Coop X-tra…

    Kommentar av konsum — 2008/09/05 @ 15:13

  9. #5 TomasR – håller med Ellen. Bara att kolla upp själv – kontakta Arla vetja 🙂

    Kommentar av Mary — 2008/09/05 @ 15:38

  10. En eloge åt dig för att du höll dig så kall och klarade av att vara artig! Själv hade jag nog blivit tvärförbannad och skällt tillbaka.

    Kommentar av Britta — 2008/09/05 @ 15:55

  11. Konsum: Det var inte ett klagomål på dig, det var ett klagomål på coop i allmänhet, den ekologiska mjölken där jag bor har gått från att vara billigare än konventionell (”subventionerad” av butiken) till att bli två kronor dyrare/liter. Det handlar om hundratals ören. Detta är som sagt inte ett klagomål på dig. Jag är bara lite bitter. Jag tänker inte på änglamark, jag menar ekologiska varor i allmänhet, som var ”subventionerade” åtminstone av min lokala konsumbutik.

    Kommentar av Karl — 2008/09/05 @ 16:24

  12. Nu undrar jag i min stillhet här på andra sidan Nordsjön: Vilken mjölk är det som har ökat i pris med mer än 50% över en natt, och vad beror det på?

    Kommentar av Johan — 2008/09/05 @ 16:27

  13. OAOAOAA DITT FEL! JAAAA BINGO! :^)

    Kommentar av Broken Haiku — 2008/09/05 @ 17:13

  14. Detta är anledningen till att jag inte kan jobba med sånt. Jag skulle ha sagt nåt passande till henne och fått sparken xD

    Kommentar av marcus — 2008/09/05 @ 18:16

  15. 12 spänn till 19 är banne mig oförskämt! nästan 60 % höjning i ett svep. damen har rätt! är det det här som ät jättelyftet?

    minns själv när min närmaste butik var konsum – man kokade över att se priserna. den butiken – konsum östgötagatan blev sedan utsedd till en av stockholms dyraste butiker i en undersökning som en tidning gjorde. hur coop lyckas gå så taskigt med priserna dom tar ut är skrattretande och ett lika stort bevis som sovjet att kooperativ inte funkar.

    Kommentar av Stefan — 2008/09/05 @ 18:56

  16. vad är det som inte går in i fanskapens huvud?
    Det är inte personen i kassans feeel!!

    Kommentar av sebbe — 2008/09/05 @ 19:39

  17. haha Dårarna finns överallt.:) de är för fega för att leta reda på någonansvarig och fråga efter den rätta anledningen. därför väljer de att ta ut sin vrede på de i kassan.
    Det är bara människor som inte lyckats i livet, som väljer denna taktik. 🙂

    Kommentar av Scaramanga — 2008/09/05 @ 19:46

  18. kärringskrälle.
    själv skulle jag sagt =gå dit å köp den där då som i gamla goda tiders butiker.

    för det första så låter de som en stor prishöjning men det är ju möjligt att kärringen bara tänkte på vad priset är i nån lågprisbutik hon handlar i (som många snåljåpar håller på med)vilket inte ger en rättvis jämförelse å så kan de ju va så att butien subventionerat varan förut och samtidigt har valio gjort en prishöjning och konsum tar lite extra vinst också.

    så gör ica butikerna också men dom e smarta att ha vissa priser låga så att folk kommer ihåg att dom e prisvärda.

    tillexempel skulle ica maxi botkyrka vara billigast på den här sidan stan men inte fan har jag hittat nåt som är billigare.
    tvärtom så är de flesta saker billigare på coop forum i fittja men jag fattar inte att folk ändå får till maxi i tron att dom är billigare.
    de måste ju ha sänkt priserna på några utvalda varor som dom vet gamlingarna köper för att få pro:s recension.

    Kommentar av kosmopolit — 2008/09/05 @ 20:14

  19. De är väl för söta i sin desperation när de känner sig överbevisade… Vet inte hur många ggr man har gått och kollat priset på hyllan och kundjävelen har fel. 🙂 Nu när jag endast är kund så blir jag förnärmad när personalen ska gå och kolla. Jag har för f-n koll. De får alltid ge mig rätt dock. He he. Jag = kund med koll och kund from hell.

    Kommentar av Pernilla — 2008/09/05 @ 21:11

  20. Ack så ord kan tolkas. Man ska vara så noggrann med vad man säger. Nej, inte kära konsumbloggen som varit ofärskämd och ska skämmas utan den (Arla) som höjt priset så ofantligt. Som sagt, prisökning på över 50% kan inte motiveras på något vis utan misstanke om tidigare prisdumpning. Konsumbloggen som är min stjärna på får väldigt gärna följa upp detta och ta reda på orsaken till denna höjning och sedermera informera oss vanliga dödliga…

    Kommentar av TomasR — 2008/09/05 @ 22:22

  21. Är det inte emot lagen att höja mer än var det 20% eller 25% ??

    Kommentar av B — 2008/09/05 @ 23:45

  22. Det här replikskiftet

    – Men nu är det Arla, inte Konsum, och absolut inte jag…
    – Oförskämt. Du borde skämmas!
    – …som har höjt priset, så du kan inte på allvar tycka att det är jag som är oförskämd.

    var helt underbart.

    Kommentar av Blaskagg — 2008/09/06 @ 00:21

  23. Va i HELSIKE!? Kostar låglaktosmjölken nitton jävla spänn!? Rena rama rånet! Låglaktosmjölk är den enda mjölken jag dricker, den är för det första godast men sen är den bra för en känslig mage som min. Seriöst… det är galet. Fullkomligt galet. Nu är jag upprörd. Jag överväger att ringa Arla och fråga varför. Och jag är seriös.

    Kommentar av lillavild — 2008/09/06 @ 01:28

  24. #18: Hela idén med PRO’s matkasse känns väl någorlunda daterad. Alla butiker har låga priser och i vissa fall minusmarginal på dessa varor. Och varför ska egentligen 30 l barnvälling vara med i en PRO-kasse? Lägg ner eller ta med produkter som äldre köper.

    Sen kan man ju säga vad man vill om tanten men höjer leverantören sitt pris så måste ju faktiskt butiken också höjja, det är inte välgörenhet vi håller på med inom livsmedelsbranschen.

    Kommentar av Movitz — 2008/09/06 @ 01:31

  25. Alltså, va fan är det med folk? Va spelar det för roll vad mjölken kostar?
    Är det nåt jag skiter i när jag handlar så är det priserna, jag tittar på andra saker, om butiken ser fräsh ut (är lika med fräsha varor) om datumet på varan är ok, om jag får bra service osv.

    Framförallt så gnäller jag inte om saker som jag vet att personen i kassan inte kan påverka. Däremot så kan jag inte hålla käften om andra kunder är dumma i huvet……

    Kommentar av Niklas — 2008/09/06 @ 03:05

  26. Niklas (#25)
    • är varan värd det de tar för den klagar jag inte
    • är priset ungefär samma som förut klagar jag inte.

    • Jag klagar när ett jätteföretag, som i vissa avseenden, är nära monopol, höjer en varas pris så kraftigt. Nu har jag bara denna blogg som källa men en höjning från 12 till 19 kr i ett svep kan inte vara skälig. Något är fel, antingen skinnar de oss eller så har de tidigare haft ett alldeles för lågt pris.

    Kommentar av TomasR — 2008/09/06 @ 09:03

  27. Butiken måste ju höja priset på varan mer utöver dom kronorna Arla höjt. Annars tjänar man ju mindre (på samma produkt) än tidigare! Så det behöver ju inte vara Arla som höjt priset med 7kr?

    Kommentar av Löken — 2008/09/06 @ 11:35

  28. Annars har man sämre marginal (på samma produkt) än tidigare skulle det såklart stå.

    Kommentar av Löken — 2008/09/06 @ 11:37

  29. #25 niklas: ja det spelar ju verkligen roll att butiken är fräsch när jag köper väl förpackad jävla MJÖLK. för om den inte är fräsch, ja då kanske dom har öppnat alla mjölkkartonger och slängt i äckliga grejer och stängt igen dom igen!
    och för VISSA kanske inte priset spelar någon roll, men de ALLRA flesta bryr sig någorlunda om sin ekonomi. om jag dricker en låglaktosmjölk om dagen blir det en höjning med över 200 spänn per månad!

    Kommentar av lillavild — 2008/09/06 @ 15:11

  30. Ungefär här spårade det ur:
    ”- Ja, nu är det ju inte jag som sätter priserna, så det är knappast jag som är oförskämd, ring Arla och säg det till dem istället.”

    ”Ring Arla och säg det till dem istället?”
    Försöker du överträffa kunden i oförskämdhet, eller? Och om du lyckas, är det bra för affärerna tror du? Kommer kunden att säga ”Oj, ursäkta. Du har rätt, jag är en idiot. Tack för att du kom med så många bortförklaringar, dig vill jag handla hos fler gånger.”

    Är det viktigare för butiken att få rätt i en sakfråga eller att tjäna pengar? Om det är det senare, varför utbildar de inte personalen bättre så att de vet vad smidighet är för något?

    Att sänka sig till samma nivå som kunden genom kommentarer som ”det är inte jag, det är dom” är helt vansinnigt. I ett företag ansvarar alla solidariskt för allt även om det internt finns en uppdelning av uppgifter. När man själv inte är insatt i en fråga bör man erbjuda kunden att få prata med en person som är det. Många av kunderna är för dumma för att fråga efter rätt person själva, men man önskar ju att kassapersonalen var lite smartare…

    Varför ger kassörskan i denna historia in sig i en diskussion som så uppenbart inte angår henne? Hon medger ju själv att hon inte har något att göra med prissättningen.

    Det enda hon hade behövt säga var att hon gärna tillkallar butikschefen eller avdelningsansvarig, som både har kunskap i prissättningen och har befogenhet att påverka den. Kunden kommer säkert att vara lika missnöjd med priserna ändå, men får i alla fall lämna sin kritik där den hör hemma och upplever känslan av att BLI HÖRD och tagen på allvar – förhoppningsvis av någon som är lite mer diplomatisk än kassörskan.

    Hur rätt kassörskan än har rent faktamässigt så kommer kunden ändå att bestraffa denna butik… om inte personalen är smart nog att ge så bra service att de höga priserna får underordnad betydelse.

    Kunden och kassörskan i denna historia förtjänar verkligen varandra.

    Kommentar av Jenna — 2008/09/06 @ 17:21

  31. Om det nu är så jävla dyrt på Coop så får man väl handla nån annanstans då tex på skit-lidl eller white-trash willys, och Jenna, om man skulle tillkalla butikschefen varnda gång dessa kommentarer kommmer så skulle han/hon inte få göra annat. Puckon som gnäller om priserna tycker jag att det står i kön framför en varje gång man handlar.

    Kommentar av Niklas — 2008/09/06 @ 18:57

  32. Lillavild, om du inte har råd med mjölk får du väl dricka nåt annat då?

    Kommentar av Niklas — 2008/09/06 @ 18:59

  33. Hmmm… – Mycket mycket humor i det här inlägget, verkligen… – i mitt mer än 67-årade livsperspektiv sett i vart fall – och måhända lite mera av den ”varan” på
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/05/06/intelligens-bl-a-humor , kanske… 🙂

    Kommentar av Josef Boberg — 2008/09/06 @ 19:25

  34. Niklas, problemet är att butiken är beroende av dessa puckos pengar. Självklart kan man be dem dra åt helvete, men vem ska då betala personalens lön?

    Kommentar av Jenna — 2008/09/06 @ 20:57

  35. jenna – jag tror det är sällan ens butikschefen kan rå på priserna, speciellt inte i stora kedjor som coop. det bestäms högre uppifrån, butiken får bara nya skyltar att sätta upp. även OM butikschefen kunde ändra priserna efter vad han/hon tyckte så var det ju i det här fallet arla som höjt sitt pris och det förstår väl till och med du att coop inte kan sälja mjölken för mindre än de köper den för eller hur?

    Kommentar av B — 2008/09/06 @ 21:19

  36. Måste nog hålla med Jenna här.
    Ett mer lämpligt svar vore: ”jag vet att det är dyrt, det är inte klokt så arla höjer sina priser!”. Med svar som det är diskussionen i princip över.

    Som exempel kan jag ta alla de somrar jag jobbat som vådbiträde på äldreboende. Där förekommer det ALLTID att gamlingarnas kläder försvinner, trots att det är personalen på avdelningen som tvättar. Oftast beror det på att vissa *nötter* i personalen stoppar kläderna av misstag i fel säck och skickar dem till centraltvätten (varifrån de aldrig kommer tillbaka) eller hänger de rena kläderna hos fel person.

    Som vårdare får man alltså ganska ofta konfronteras med arga anhöriga som skäller på en för att ännu en ny tröja etc. är spårlöst borta. Jag tycker alltid att det blir lika obehagligt; det är inte mitt fel och jag vet inte vad jag ska säga. Tills jag hörde en mer erfaren kollega tala med en rasande make till en boende.”Nu har jag köpt fyra nattlinnen på en månad och alla är borta! det börjar bli lite dyrt och jobigt det här!”
    Varpå min kollega helt kolugnt och med äkta sympati i rösten sa: ”det förstår jag!”. Konversationen blev med ens helt annorlunda.
    Något att tänka på.

    Kommentar av annapanna — 2008/09/06 @ 21:25

  37. Jenna, Naturligtvis är det så, men det skiter jag som kund i när jag står i kön och hör dessa dårar gnälla. (Observera att jag jobbar inte på Coop eller någon annan butik)
    Vad är det med butiker som får folk att bete sig som idioter?

    Det värsta jag varit med om i en butik gäller dock inte priser-det var när jag stod i kön på Ica(!) Framför mig i kön stod ett äckligt fyllo och framför honom en liten invandrartjej. Fyllot började gorma på lilltjejen och fälla rasistiska kommentater. Då flög sinnet på mig och jag sög tag i äcklet och släpade ut honom ur butiken,när jag kom tillbaka in så stod resten av kön och applåderade…..

    Kommentar av Niklas — 2008/09/06 @ 21:44

  38. haha…lustigt att vi på ICA också får höra att det bara är vi som höjer priserna. Ja…dessa kunder. alltid nåt att skratta åt..

    Kommentar av annie — 2008/09/06 @ 21:56

  39. Självklart ska kunder som passerar gränsen för vanligt folkvett slängas ut. Jag brukar dra gränsen vid personangrepp och svordomar. Då räddar man försäljningen genom att slänga ut vederbördande – för annars skrämmer han/hon iväg andra kunder och då vinner man ju inget på att leka serviceminded.

    Kommentar av Jenna — 2008/09/06 @ 23:09

  40. jag tycker du ska kolla upp de om mjölken verkligen kostade 12 spänn från mejeriansvarig för det första.
    de kan ju som sagt bara va tantjävel som kommer ihåg ett preis från nån annan butik de har hänt mig många gånger.

    Kommentar av kosmopolit — 2008/09/07 @ 03:14

  41. haha, skön du är som tog henne på helt rätt sätt! ibland kan man undra hur folk tänker när de kommer in i en affär, eller rättare sagt det tänker väl inte alls. jag fattar inte alls hur man kan försvara folk som uppträder som tappade bakom en vagn när de går o handlar. nej, man ska inte behöva dalta med dessa kunder, människor måste äta, och mat måste köpas, måhända tanten går till ica, men jag tror inte konsum går under för det.
    folk behöver lite ordentlig uppfostran och hyfs helt enkelt, jag var så trött på otrevliga kunder när jag jobbade på ica, och ja, de gnäller där med. antagligen har de inget bättre för sig.

    Kommentar av Bodil — 2008/09/07 @ 13:59

  42. Hahahahaha kunden har alltid rätt också va???

    Kommentar av Lynette — 2008/09/07 @ 15:57

  43. Niklas: Men vad bra att du har ekonomi nog att skita i priserna. Nu fick du det sagt.. skönt att känna sig överlägsen va?

    Kommentar av Andreas — 2008/09/07 @ 17:19

  44. Andreas, jag har inte bra ekonomi men jag är så trött på detta ständiga tjat om priser, kvalitet är viktigare tycker jag.

    Kommentar av Niklas — 2008/09/07 @ 18:12

  45. ÅÅÅh! Jag älskar att vara vänlig och önska trevlig helg och dylikt till de allra tjurigaste kunderna!!!

    Kommentar av Linn — 2008/09/07 @ 19:26

  46. till Jenna och andra som sagt samma sak här tidigare på konsumbloggen:

    Varje butik har ett fåtal kunder som behandlar personalen som skit om och om igen. Kunden i den här berättelsen är ett typexempel på hur en sådan person brukar uppträda, en slutsats baserad på de mindre trevliga stamkunderna i min egen butik. Den stora majoriteten av kunder är alltså mycket trevliga. Så butiken är således INTE beroende av dessa puckons pengar. Snarare tar dessa kunder dels mycket tid i kassan, och av personalen på golvet, och dels suger den musten,energin och glädjen ur oss som jobbar i butik (ett annars underbart jobb!). Det bästa för butiken vore (troligen även ur ekonomisk synvinkel) att dessa kunder INTE kommer tillbaka.

    Tyvärr tillhör ofta dessa kunder de mest hängivna stamkunderna. Det är mycket snack (”jag handlar aldrig här igen för nu har jag fått nog av den här butiken”) och lite verkstad.

    Hur som helst är slutsatsen att man visst kan ryta tillbaka på dessa kunder emellanåt utan att göra butiken en björntjänst.

    Kommentar av jag. — 2008/09/07 @ 20:46

  47. Nördkommentar: det var inte så att hon handlade laktosfri mjölk men tänkte på priset för LÅGlaktosmjölk? Den senare har nämligen legat på 12-nånting, och den förra på 18-nånting. *drar på mig anoraken*

    Kommentar av bani — 2008/09/07 @ 21:38

  48. #46 Du uttryckte dig helt perfekt. Tror nästan alla som jobbar i butik känner igen sig i det där.

    Kommentar av Sangilak — 2008/09/07 @ 21:39

  49. heja! det är precis som jag tycker, tryck i dem lite vett istället! de har ju uppenbarligen en sålig uppfostran. å ska det vara så svårt att vara lite trevlig, ung en på hundra brukade säga något trevligt och lägga upp varorna en och en med streckkoden mot sig. en gång sa en dam, jag beundrar er som orkar sitta här hela dagarna ( det var jämt milslång kö i min affär på somrarna) jag blev så chockad att jag nästan gav henne rabatt, åtminstonde gratis påsar, så tänk på det, man får mycket mer tillbaka av att vara trevlig, och man gör jobbet så mycket lättare för de som arbetar i affären

    Kommentar av Bodil — 2008/09/08 @ 09:53

  50. Okej, nu råkar det vara så att jag jobbar på Arla. Nu var det ju låglaktos kunden skulle köpa och inte ekologisk men eftersom varje person här har pratat om just ekologisk kan jag förklara varför priset har höjts på den. Det finns inte tillräckligt många bönder i Sverige som producerar ekologisk mjölk för att det ska räcka. Efterfrågan är helt enkelt för hög. Arla har faktiskt tagit bort ekologisk standardmjölk just för att det inte finns så det räcker. Och därför har också priset höjts. Så, då vet ni det.

    vad gäller låglaktosmjölken vill jag bara påpeka att den inte ens i närheten har höjts med 50% och att Konsum helt enkelt tar överpris på sina varor.

    Kommentar av nelia — 2008/09/08 @ 15:41

  51. #44 Niklas: ja för kvalitet är ju verkligen relevant i en diskussion om priset på arlas mjölk.

    Kommentar av lillavild — 2008/09/09 @ 12:34

  52. Gotta love nyfriserade damer i 60-årsåldern… 🙂

    Kommentar av dumburken — 2008/09/09 @ 16:44

  53. till lillavild=det blev en diskussion om kvalitet för snålisen som klagade och kvaliten på mjölken blir överlag sämre ifall mjölken skulle kosta 5kr tillex=resultat ingen i sverige kan producera å sälja till det priset=mjölken tillverkas i nåt billigt land var dom har ännu mer fabriker,gifter som kommer i naturen som korna får i sig= som vi får i oss dessutom har vi nu gjort en massa bönder arbetslösa.
    kvalitet är viktigt och ju mindre vi betalar för mat,skor,kläder desto mer gifter mm innehåller dom dessutom mindre jobb ja allt går runt kära lilla vild

    Kommentar av kosmopolit — 2008/09/10 @ 04:57

  54. Ville bara nämna att i butiken (ica) där jag jobbar tar vi 15.90 för den laktosfria mellanmjölken…..

    Kommentar av Suss — 2008/09/10 @ 12:41

  55. och i ”min” butik i Arvika tar vi 12.75 för samma mjölk!

    Kommentar av Jenny — 2008/09/10 @ 20:35

  56. #53 kosmopolit: hahaha ”kära”, du den överlägsna attityden klär dig inte, fjant. det handlar om att jag är upprörd över att låglaktosmjölken blivit så jävla dyr, och niklas tycker att det är kvaliteten som är viktig och inte priset. vi pratar om SAMMA mjölk, det är SAMMA låglaktosmjölk och SAMMA kvalitet, då är det inte ens relevant eftersom det är priset på SAMMA mjölk som diskuteras! och jag tycker det är hutlöst dyrt.

    Kommentar av lillavild — 2008/09/12 @ 16:48

  57. Jösses…hög igenkänningsfaktor där, trots helt olika yrken! Jag brukar också få skäll för någon annans beslut…

    Kommentar av Karriärmamman — 2008/09/13 @ 15:29

  58. lillavild nu e de ju så att allt hänger samman och om alla skulle gå och handla i den billigaste affären så blir det som jag sa och kvaliten överlag blir sämre så samma mjölk blir till slut sämre om den är för billig(det gäller alla varor)

    sen att enskilda butiker kanske tar i för mycket ibland är en sak men det hänger också ofta på att dom förlorat så mycker kunder till billig butikerna att dom måste gå runt med mindre försäljning för de har bara ”småköpare” som du kvar som köper det mesta från billigbutiker och oftast det som inte finns i billigbutiken från konsum.

    Kommentar av kosmopolit — 2008/09/17 @ 00:31

  59. […] Sparat under: Coop — by konsum @ 10:25 är Goda nyheter till alla laktosintoleranta: priset på låglaktosmjölken var uppfuckat från högre ort, men är nu tillbaka på sin ursprungliga nivå (mycket tack vare […]

    Pingback av Låglaktos - prisläge oförändrat « Konsum — 2008/09/22 @ 10:25

  60. Jag skulle reagerat likadant som tanten. Jag skulle inte seriöst tro att det är ditt fel, men grejen är att ALLA skyller ifrån sig. Här om dagen pratade jag med en anställd på Coop som faktiskt skulle göra något åt en dum sak (ett erbjudande som inte var något vidare erbjudande). Jag har också varit gnällig 10000 gånger innan på olika butiker. Det handlar om felmärkta saker, prislappar som inte stämmer, helt konstigt uträknade jämförspriser (1 kg mjöl för 20 kr. Jämförspris: 8.90/KG) osv osv. Ibland är det de butiksanställda som gjort fel, så beröm till alla som gnäller och hindrar butiker för att lura sina kunder! (Jag säger inte att just det här inläggets problem var ditt fel)

    Kommentar av Johnny Scharonne — 2008/09/24 @ 10:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: