Konsum

2008/08/28

Jag ska jävlar i mig gå på fest

Filed under: Coop — by konsum @ 14:38

Jag ska gå på Jättelyftet*.

Jag vet inte om ni förstår hur märkligt det känns att skriva den där meningen. Jag avskyr verkligen sådana där sektliknande pepp-fester där det mesta kan kokas ned till ”Är du lönsam, lille vän?”.

Men med en nästan oslagbara slogan (Orup Eric Gadd och Lena Ph kommer – kommer du?”) har de lyckats få mig intresserad av att gå dit och se på när tusentals butikschefer och golvpersonal nervöst kommer att trampa runt bufféborden (gratis) och baren (gratis), och allteftersom alkoholintaget ökar kommer (jag är övertygad om detta) slagsidan, och till slut undergången, vara en mer och mer given utgång.

Jag ser fram emot de spritindränkta diskussionerna om pottfördelning, individuella tillägg och obetalda semesterdagar som ofrånkomligen kommer att ackompanjera laxsnittarna.

Jag ska vara där (i Kista alltså, i Stockholm alltså) tisdagen den andra september. Kommer du?

*Jättelyftet” är en grandios fest där vi som arbetar inom Coop äntligen ska få veta hur mycket vi är värda och vilket underbart jobb vi gör. Detta kommer att meddelas via musikaliska utövningar av Orup och Lena Ph.

24 kommentarer »

  1. Wow. Det finns tillfällen då jag önskar att jag jobbade på Konsum. Ha så kul!

    Kommentar av Stellan — 2008/08/28 @ 14:50

  2. Med andra ord kommer alla Coop-butiker, de få som finns kvar, vara stängda/öppna senare den 3/9? Bra att veta om man ska handla tidigt.

    Kommentar av John — 2008/08/28 @ 14:58

  3. #2-John – haha – det är då alla xtrajobbare tar vid. För jag tippar att de inte fått ngn käck ”kommer du” förfrågan.

    Kommentar av Mary — 2008/08/28 @ 15:02

  4. Orup? Vem är det? Jag vill se Konsum! Tyvärr har jag inte en chans att komma :-/. Ha kul Konsum!

    Kommentar av Broken Haiku — 2008/08/28 @ 16:18

  5. det är inte Orup, det är Eric Gadd…

    Kommentar av petimeter — 2008/08/28 @ 16:47

  6. Under två dagar kommer alla Coop kopperationens butiker att skötas av extrajobbarna/sommarjobbarna… Som vanligen har svårigheter att veta vart skräpet ska slängas och hur ettiketter skrivs ut (Jag vet, jag är en utav dem)

    Om någon planerade ett nationellt rånförsök så skulle tiden snart vara inne…

    Kommentar av Tigerlilja — 2008/08/28 @ 17:18

  7. Hm, jag funderade ett tag på att crasha festen, men om det är erik Gadd som kommer så skippar jag nog. Lena Ph är ju däremot en underbar artist. Hon uppträdde på Pride i somras och det var magiskt. Fast jag kan nog satsa min gotländska högerfot på att det inte kommer bli riktigt samma stämning på Coop-festen… Sorry, men det är sant 🙂 Men ha så kul ändå!

    Kommentar av Bobby — 2008/08/28 @ 19:38

  8. Nä, jag kommer på måndagen istället. Oc Tigerlilja: Det har nog hänt att Konsumarbetare har jobbat bakis…

    Kommentar av Pelle — 2008/08/28 @ 19:41

  9. […] shared an entry on Google Reader Jag ska jävlar i mig gå på fest 11:55 am – […]

    Pingback av The Pool » Blog Archive » You: Jag ska jävlar i mig gå på fest (via Google Reader) — 2008/08/28 @ 21:01

  10. haha ljus i vardagen?

    Kommentar av sebbe — 2008/08/28 @ 21:24

  11. Så det var det chefen kallade för konferens idag på mötet då (fast det kanske också ingår? Han valde nog att bara nämna det…)

    Kommentar av Sopheia — 2008/08/28 @ 21:54

  12. Damn, att man inte såg till att få en fast tjänst. När jag jobbade var det jubileum och stor personalfest med Martin Timell som konferencier (under sken av att vara rolig kunde han förolämpa konsumkassörskorna fick jag höra senare) – men jag fick inte gå eftersom jag var vikaaaaarie.

    Kommentar av bani — 2008/08/28 @ 21:57

  13. Jobbar inom Coop och har aldrig hört talas om detta… Kanske bara för Stockholms-Coop:are?

    Sen om det bara är för fast tjänstare så är det kört ändå.. =) Har tröskat på som extra-vid-behov på ett fast schema på minst 20h/v (+mer därtill oftast) i 2½ år, och detta känner facket till och struntar i.. Tjo-ho!! Heja Coop!!

    Kommentar av 'dreas — 2008/08/29 @ 10:44

  14. Ha ha, jag blev också erbjuden men tackade nej.

    Kommentar av Svea — 2008/08/29 @ 15:14

  15. Off topic men ändå:
    http://lettucelaugh.com/2008/08/29/i-hope-im-not-forgetting-anything/

    Kommentar av Johan — 2008/08/29 @ 18:10

  16. att du kört 20timmar vecka och fortsätter så är troligtvis de billiga butikernas fel eftersom de tagit kunder och pressat många butiker så det blir billigare att ha anställda på detta sättet.

    när tillochmed många coop anställda handlar det mesta i willys och lidl ja då blir det fel.

    Kommentar av kosmopolit — 2008/08/29 @ 18:37

  17. Det där låter som en riktig rysare!! Jag får ståpäls av allt sånt där ”kick-offtrams”.

    Kommentar av Louise — 2008/08/29 @ 20:47

  18. Det är bara Coop Sverige. Så jag får inte heller gå.

    Kommentar av Nuss — 2008/08/29 @ 21:32

  19. jag ska ju gå på måndagen inte på tisdagen = du missar bästa konsumfesttjejen i stan! :c

    Kommentar av hanna — 2008/08/30 @ 12:09

  20. ja, här i göteborg ska vi också gå på jättelyftet, fast vi ska gå när det uppenbarar sig i jönköping. Intresset har väl bara varit lite ljumt men jag å några till ska gå iaf. 🙂 kan va kul å få göra nåt annat än att sitta i kassan å stå i kundtjänst. Ha det så kul i stockholm!! vi får väl veta om festen blev lyckad? 😉

    Kommentar av Linda — 2008/08/30 @ 19:05

  21. Linda: det kommer definitivt att rapporteras om eventet!

    Kommentar av konsum — 2008/08/30 @ 22:54

  22. Eric Gadd och PH som sagt… I Kista av alla ställen… Hur länge har Ni planerat att hålla på? In på småtimmarna?

    Kommentar av Anna — 2008/09/01 @ 18:48

  23. Visst var det ok, även om man fick vänta länge på den goda maten! Men vad hette killen som sjöng covers? Både Eric Gadd o Lena PH var ju bra.
    Kul att även Coop har en Kick Off!

    Kommentar av Margita — 2008/09/03 @ 11:01

  24. snarare eric gadd.. det var skit kul!

    Kommentar av Baramalin — 2008/09/09 @ 12:01


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

