Konsum

2008/05/20

Sunkig doftspray

Filed under: Coop — by konsum @ 10:47

Företaget Gata Kimya Kozmetik (länk) har specialicerat sig inom två områden – målarfärg och luftfräschare. Istället för att köra vidare i gamla utnötta hjulspår har man gjort vissa försök till att, ursäkta ordvalet, fräscha upp doftsprayen och dess förutsättningar.

Med det rafflande slagordet och mottot ”Feel better than the best” tillverkar man sprayer som förmodligen doftar väldigt gott, till exempel Sandelträ, Äpple, Citron, Apelsin och Jasmin.

De mer experimentella dofterna är till exempel Anti-Tobak, Ocean, Mountain Blast, Special och Tobak.

De har alltså täckt in både de som röker men inte vill att det ska lukta illa. och de som inte röker men som vill låta påskina detta. Tobakssprayen luktade faktiskt lika illa som ett av Röda Right inrökt vardagsrum.

De här fanns på min lokala Vi-butik. Jag hoppas att de tänker ta in Mountain Blast och/eller Special!

13 kommentarer »

  1. vänta va? skulle man vilja att ens hem luktar tobak!?

    Kommentar av lillavild — 2008/05/20 @ 11:11

  2. Va…Praktiskt…

    Kommentar av Funkmeister — 2008/05/20 @ 11:51

  3. Nu blir jag nyfiken… testade du tobakssprayen i butiken, eller köpte du hem en flaska?

    Kommentar av Johan — 2008/05/20 @ 12:24

  4. Johan: Jag avstod. Det kanske var fegt och att inte ta tillvara på ett gyllene tillfälle, men jag kände inte att produkten var riktad till mig. Förutom att den var lite trasig i locket bär jag också med mig minnet av varningstexten från Glade Aerosol.

    Kommentar av konsum — 2008/05/20 @ 12:53

  5. Men om du inte testade den, hur vet du då att ”Tobakssprayen luktade faktiskt lika illa som ett av Röda Right inrökt vardagsrum.”?

    Kommentar av Johan — 2008/05/20 @ 14:45

  6. Johan: jag testade den faktiskt i smyg på affären…

    Kommentar av konsum — 2008/05/20 @ 16:44

  7. doftsprayer ger oss alla obotliga hjärnskador och förgiftar miljön.
    Dessutom tar de inte bort skitlukten utan maskerar den bara även om den finns där och så förgiftar vi vår miljö

    våran lokala konsumbutik i slussen använde skiten i hela butiken förut iallafall av nån konstig anledning.
    inte fan gick de å andas å handla där så jag bytte butik.

    Kommentar av Martin — 2008/05/20 @ 18:44

  8. Martin: vafan ska man göra rå när det stinker på toan? 😦

    Kommentar av lillavild — 2008/05/20 @ 22:55

  9. Ha ha ! Den här sidan ska jag spara och titta in igen när jag är på surhumör,klart kul!

    Kommentar av KarinW — 2008/05/20 @ 22:56

  10. #8 Man kan tända en tändsticka. Det tar bort lukten ganska bra.

    Kommentar av Grävlis — 2008/05/21 @ 08:14

  11. Så, man frågar sig om det inte luktar något alls om man i samma rum sprayar en dos tobak följt av en lika stor dos anti-tobak?

    Och kommer Gata Kimya lansera doften anti-mountain blast?

    Vilka sköna pajsare!

    /Mattias

    Kommentar av Mattias — 2008/05/21 @ 12:20

  12. Hej! Jag hoppas att du inte har nåt emot en liten bloggutmaning från mig fast vi inte känner varann, varken URL eller IRL? Utmaningen finns här: http://imsavimsa.blogspot.com/2008/05/all-about-imsa.html

    Kommentar av Imsa — 2008/05/21 @ 17:13

  13. glömde säga att ”luftfräschare” dödar nerverna också därför känner du inte skitlukten

    Kommentar av Martin — 2008/05/22 @ 16:55


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

