Konsum

2008/02/22

Stora frågelådan

Filed under: Coop — by konsum @ 22:59

För att riktigt irritera de som tycker illa om det faktum att det ibland avhandlas o-butiks-ämnen tänkte jag så här:

Det verkar vara populärt bland bloggare att svara på läsarfrågor nu, och jag vill också svara på fina smarta, roliga och tjusiga frågor från er – världens bästa människor.

Kanske undrar du vad jag äter till frukost, hur de har det i Darfur, vilken som är det ultimata huvudbonaden, vilken musik man bäst diskar till, eller vilka tv-serier som är bäst just nu?

Skicka din fråga till coopkonsum @ gmail.com, använd formuläret eller skriv en kommentar.

Svaren kommer på måndag cirka klockan 12. Jag behöver väl knappast säga att frågor som kan tänkas avslöja min identitet kommer att ignoreras med ett kärleksfullt ”Ååh, du din…!”

29 kommentarer »

  1. Hur kom det sig att du börja jobba i en matbutik? Vad tänkte du innan du gick dit på intervju och varför stannar du där? Har du några andra ”mål” i din karriär, eller är jobbet på konsum perfekt?

    Kommentar av Akrogirl — 2008/02/23 @ 00:40

  2. Har du pluggat på universitetet och i så fall vad?

    Kommentar av blankpage — 2008/02/23 @ 11:59

  3. Sorry, jag är faktiskt inte ett dugg intresserad. Du är en mycket tråkig person, men det är väl därför du jobbar i butik. Förutom de milt underhållande butiksrelaterade anekdoter som är själva ursprungsanledningen till att denna blogg överhuvudtaget existerar har du vilket blivit uppenbart ringa av värde att tillföra; och för varenda inlägg av denna karaktär sjunker du allt djupare ner i bloggträsket. Jag tror de flesta med mig högaktningsfullt skiter i ditt introverta navelskåderi, dina listor över favoritmusik, dina dumfeministiska åsikter och annat trams. Sådant blir i det stora hela inte mer betydelsefullt än personen det kommer i från, och i ditt fall vill det ju inte säga mycket.

    Det verkar som att någon behöver tala klarspråk med dig. Du har som jag ser det tre alternativ:

    1) Försök hitta tillbaka till grundtanken med denna blogg och underhåll oss med historier från det enda område du är bra på.
    2) Lägg ner. Nu.
    3) Fortsätt på det inslagna spåret och se dig själv snabbt falla ner i total glömska och irrelevans.

    Sammanfattningsvis antar jag att mitt bidrag till frågelådan då blir: Nå, hur fan ska du ha det?

    Kommentar av Calle — 2008/02/23 @ 12:20

  4. Calle, har du betalat inträde hit?

    Kommentar av Blåskägg — 2008/02/23 @ 12:27

  5. Vad gör du om fem år?

    Kommentar av Gubben — 2008/02/23 @ 12:53

  6. Är du av manligt eller kvinnligt kön?

    Kommentar av lillavild — 2008/02/23 @ 13:56

  7. Jag hade en massa bra frågor när jag surfade in här men dom tycks ha försvunnit ur mitt huvud allihopa. Skumt. :S

    Kommentar av Anonym — 2008/02/23 @ 15:16

  8. Och jag som hade en massa bra frågor i huvudet när jag surfade in här men dom verkar ha försvunnit allihopa.

    Kommentar av Anonym — 2008/02/23 @ 15:18

  9. I vilken del av landet ligger din butik? Det räcker med landskap, tack!

    Kommentar av Buse — 2008/02/23 @ 15:20

  10. Calle: Vem är tråkig? Du som det verkar. sitter och kommenterar på en persons blogg om hur tråkig denna är. Duger det inte så surfa inte in här då. Du ahr inte en aning om vad ”Konsum” är bra på eller inte.Känner du personen i fråga eller?
    Du har två val
    1) antingen se något posetivt med denna blogg eftersom du uppenbart har kommit in här mer än en gång.
    2) Lägg av att kolla här om det inte duger.

    Kommentar av mini — 2008/02/23 @ 15:25

  11. Jag är faktiskt lite nyfiken på vad du anser om billighetsmärken som Euroshopper och Eldorado.

    Sen vill jag gärna passa på att skicka en hälsning och en kram till Calle i förhoppning om att han slutar äta gul snö och metmask.

    Kommentar av Broken Haiku — 2008/02/23 @ 17:29

  12. Vet dina vänner eller andra i din bekantskapskrets att du är konsumbloggaren?
    (Eller är det en hemlighet du kommer ”ta med dig i döden”?)
    Har det hänt att folk du känner, som inte känner till detta, har tagit upp konsumbloggen med dig och pratat om den? Hur reagerade du/skulle du reagera i så fall?

    Kommentar av Ellen — 2008/02/23 @ 18:36

  13. Men herregud Calle. Ge upp!

    Sedan är jag lite undrande till varför man undrar varför ngn jobbar på Konsum… Lite som att, det kunde du väl aldrig ha valt? Är så trött på jobbsnobbism! När jag pluggade och jobbade extra (på ICA) så älskade jag att laborera med mina olika sysselsättningar. Skitkul att se folks olika reaktioner på hej, jag heter Pernilla och pluggar engelska / hej, jag heter Pernilla och jobbar på ICA / hej, jag heter Pernilla och pluggar till lärare. Alla tre var sanningar om mig, alla tre alternativen var JAG och de fick helt olika reaktioner. INTRESSANT hur man dömer hunden efter…sysselsättning.

    Alla människor vill inte plugga, alla människor vill inte göra superkarriär, alla människor vill inte leva bara för jobbet, en del människor vill satsa på en fritid som tar mkt kreativitet osv.

    Kommentar av Pernilla — 2008/02/23 @ 20:10

  14. Förresten Ellen, skitbra frågor! Undrar jag också!

    Kommentar av Pernilla — 2008/02/23 @ 20:10

  15. Jag undrar vilken som är din favoritfetthalt på mjölk.

    Kommentar av Gustav — 2008/02/23 @ 20:45

  16. Jag vill minnas att du som jag är förtjust i Änglamarks bacon. Finns det några andra guldklimpar i sortimentet som vi vanliga dödliga missar?

    Kommentar av Kravmärkt — 2008/02/23 @ 21:21

  17. Hnduismen har, om jag inte missminner mig, 14 400 gudar, men det är säkert fel, och vad jag vill komma fram till är om inte Calle är en avatar av Konsum ungefär som Kali förhåller sig till Vishnu? 🙂
    Kan också vara så att alltihop är ett raggningsförsök av grannen som hackat sig in på mitt bredband och likt en kasperteater vill inbilla mig att alla olika figurer finns medan det är han som i ett bländverk spelar alla rollerna själv på Konsumbloggen. Allt för att imponera och närsomhelst kommer han givetvis att knacka på och fråga om han kan få låna lite snabbkaffe. Solipsist javisst.

    Kommentar av Hélène — 2008/02/23 @ 23:03

  18. Lustigt att ingen nånsin försökt kolla upp vem som äger domänen komsumbloggen.com …. Kan ju iofs vara någon helt annan… 😉

    Kommentar av Akrogirl — 2008/02/23 @ 23:55

  19. 18# Du tror inte jag och många andra försökt? Titta själv får du se, det är så lätt så att registrera saker anonymt idag.

    Kommentar av Broken Haiku — 2008/02/24 @ 09:10

  20. hade det varit så enkelt hade jag i ren besvikelse slutat läsa bloggen.

    Kommentar av Oscar — 2008/02/24 @ 10:20

  21. Hej Konsum!

    Har du jobbat länge i kedjan? Tänker du fortsätta inom Coop och så småningom bli föreståndare för en butik? Eller är det ett tillfälligt jobb?

    Jag uppskattar att läsa dina och andras historier från den här världen, som jag själv en gång var del av. Mycket jag kan känna igen, både som f.d. ”kassaslav” och som kund.

    /meta

    Kommentar av meta — 2008/02/24 @ 10:22

  22. Du har den bästa bloggen någonsin!! Så bry dig inte om va vissa puckon skriver…Jag följer troget din blogg, delvis för att jag själv jobbar i en viss tysk slavbutik och träffar på ”speciella” kunder varje dag…Du skriver mycket som man kan känna igen sig i, så det är kul! Sluta aldrig skriva! 🙂 min fråga är: brukar du läsa bloggar på nätet, förutom din egen? isåfall vilken?

    Kommentar av Hanna — 2008/02/24 @ 12:51

  23. Om du någon gång skulle lägga ner den här bloggen (teoretiskt alltså), skulle du då berätta vem du är?

    Kommentar av Sofia — 2008/02/24 @ 19:11

  24. vad anser du om medhavda kassar?

    Kommentar av hypokondrikern — 2008/02/24 @ 21:27

  25. Varför räknas inte alla ekologiska varor upp på ”varav miljömärkta varor” posten för? är de rättvisemärkta banenerna inte miljömärkta?

    Kommentar av milla — 2008/02/24 @ 22:05

  26. Jag tror att värdet i den här bloggen är alla tokiga berättelser och reflektioner kring att jobba i butik. (Det är i alla fall därför jag ofta tittar in här.)
    Det vore synd om den gick samma självbespeglande väg som så många andra bloggar och mer handlar om en person än om företeelser av allmänt intresse.

    Tycker jag alltså….. 🙂

    Kommentar av PEA — 2008/02/24 @ 22:47

  27. vilen filosof identifierar du dig med mest?! för jag tror faktiskt att du har en favorit!!

    (:

    Kommentar av Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/ — 2008/02/24 @ 22:58

  28. vilken vilken vilken jag kan stava, johodå!

    Kommentar av Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/ — 2008/02/24 @ 22:59

  29. nja om en vara bara är rättvisemärkt är den ju inte miljömärkt på de sättet eftersom dom inte bryr sig om gifter å sånt utan oftast om arbetarnas löner å sånt(vilket är riktigt dåligt egentligen å inte ta me hela paketet på samma gång).

    Kommentar av bammbamm — 2008/02/25 @ 02:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

