Konsum

2008/02/16

För stora kondomer, fan vad jag blev skraj!

Filed under: Gästspel — by konsum @ 23:10

Inskickat av Björn:

Jag jobbade extra på Esso (eller om det hade hunnit bli Statoil redan). Det var juldagseftermiddag och butiken var mer än proppfull. Kön var egentligen en osammanhängande hög med människor. I de två kassorna jobbade vi rätt hårt och det var inte mycket roligt som hände även om vi gjorde vårt bästa för att lätta upp stämningen.

En kille frågade när det blev hans tur efter ett paket Chosan:
”För du har väl kådisar, hoppas jag?”
”Jodå, det har vi”, svarade jag.
Vi hade kondomerna bakom oss i kassan så jag vände mig om och tittade upp på översta hyllan. De var slut.

”Jaha, vad rekommenderar du då?”
Jag säger att det måste han nog välja själv.
Han väljer ”de där längst till höger”.
Jag plockar ner ett paket och lägger ner det på disken. Jag ska precis börja slå in priset i kassan då han plockar upp paketet och läser på förpackningen vad de heter:

”XL – är de extra stora då?”
”Ja, så är det…”.
Kön bakom honom hade börjat spetsa öronen, bara det att det var ett kondomköp på gång gjorde det nog lite spännande.
”Jaha. Nä, då ska jag nog inte ha dem.”

Jag ser på hans ansiktsuttryck att han kommer på vad han just sagt till hela butiken varpå han vänder sig om och ser hela kön titta på honom. I något slags panik säger han:
”Ja, alltså, jag menar ju inte så!”
En snubbe längre bak i högen av människor säger då ganska högt:
”Nähä, och hur menar du då?”

Killen vänder sig tillbaka mot mig och är rödare än en tomat i ansiktet. Efter mindre än två sekunder går han rakt ut genom dörren utan kondomer och de övriga grejorna – mestadels frukostprylar – han hade i den ouppackade korgen.

Säkerligen hade vår så snopna kondomvän varit i butiken i bra mycket mer än en halvtimme. Jag har alltid undrat hur han förklarade hur han kunde komma hem utan kondomer och frukost efter att ha varit borta så länge.

31 kommentarer »

  1. haha den va bra

    Kommentar av md — 2008/02/17 @ 01:42

  2. haha den va bra
    stackars snubbe

    Kommentar av md — 2008/02/17 @ 01:54

  3. Haha! Vilken satans blunder!

    Kommentar av Ludvig — 2008/02/17 @ 02:21

  4. Han kanske skulle köpt Mamba – kondomen som kramas – eller rent ut – kondom för småsnoppar…

    Men så får man inte skriva på paketet – det skulle aldrig sälja.

    XL går bra – men inte X-small för snoppar.

    Kommentar av letaguldkorn — 2008/02/17 @ 06:15

  5. Stackare… Han är nog vettskrämd än.

    Kommentar av lillsyrran — 2008/02/17 @ 08:14

  6. Åhhh, vad jag tycker synd om honom!! *snyft*

    Kommentar av Lily — 2008/02/17 @ 09:46

  7. Hahaha den har jag också råkat dra inför en kvinnlig anställd på statoil.

    ”Vad rekomenderar du?”

    🙂

    Kommentar av brejs — 2008/02/17 @ 10:11

  8. Skulle kunna varit till mig då i såfall? Har jobbar på Statoil och fått den frågan mer än en gång…

    Kommentar av snöflinga — 2008/02/17 @ 11:27

  9. Är det det där som kalla för en Freudiansk felsägning?

    Kommentar av Anonym — 2008/02/17 @ 11:51

  10. Åh stackars honom! :-/

    Kommentar av Cel'Dara — 2008/02/17 @ 12:54

  11. Trivia: Titeln ska helst läsas till refrängmelodin i Deep Purples ‘Smoke on the water’.

    Kommentar av konsum — 2008/02/17 @ 15:07

  12. Stackarn, blev utan både ”ligga” och fukost! 🙂

    Kommentar av QOS — 2008/02/17 @ 16:02

  13. Hade en kund i kiosk som tvärtom inte alls skämdes… ”Var har ni kådisarna då?” och också ville ha rekommendation. Jag vet knappt om jag ens själv hade haft sex då, så jag kunde inte hjälpa till, men vi läste gemensamt på förpackningarna. ”Ja, den här är ju knottrig står det…”

    Däremot har ju Enrique Iglesias (var det väl?) lanserat kondomer just för småväxta. Han har tydligen samma problem, och skäms inte för det heller. Tar fasta på att storleken inte har nån betydelse kanske. Det är viktigt att tycka om sig själv.

    Kommentar av Annchen — 2008/02/17 @ 16:03

  14. Hahaha! Stackars kille… men hur menade han egentligen? 😛

    Kommentar av Malin — 2008/02/17 @ 17:56

  15. Första besöket här, känns bra hahaha =)

    http://www.finest.se/userBlog/?uid=25726&beid=991179

    Kommentar av sandra — 2008/02/17 @ 20:32

  16. Jag läste nånstans för jättelängesen om en undersökning, eller om det var ett skämt? På ett ställe hade man lagt kondomer i tre olika korgar, storlek S, M och L. Alla kvinnor tog ur S-korgen medan alla män tog ur L-korgen.. Låter rimligt även om det nu inte är sant 🙂

    Kommentar av Suzanne — 2008/02/17 @ 22:52

  17. Storleken har betydelse – överallt utom i sängkammaren?

    Nu när jag ändå är här kan jag passa på att fråga en grej som jag undrar – vad är Handels nya löneavtal för timanställda?
    Man måste vara med i facket för att få del av de uppgifterna på hemsidan och det är ju inte jag då..
    Men här lär det väl hänga en hel del som jobbar i butik och som har koll?
    Jag vill kräva löneökning av chefen med handelsavtalet som hänvisning!
    Är 22 år och har jobbat typ halvtid i 3 hela år, inne på mitt fjärde.

    Kommentar av Sara — 2008/02/18 @ 02:53

  18. Tja, är ju alltid lite knövligt det där
    själv så stod jag på Statiol och köpte mina kondomer
    och frågade vilka som var bäst och hon fick lägga fram alla sorter hon hade, senast var jag på ICA
    och skulle diskret ta ner Cho-San som jag alltid vill ha av ngn idiotisk anledning, men rev hela stället (istället)
    och fick plocka upp kondomer och hela helsike.
    Det är inte lätt att vara kvinna ibland (inte man heller)
    Ciao L

    Kommentar av jernberg — 2008/02/18 @ 09:51

  19. #17
    Med 3 års branschvana ska du minst 105.36/h. 1 april höjs det till 110.14/h.

    Kommentar av Marcus — 2008/02/18 @ 10:41

  20. Hahahaha!!!! Låg fan på golvet och garvade!!! xD Stackars snubbe!

    Kommentar av Funkmeister — 2008/02/18 @ 18:24

  21. Haha, riktigt underhållande! Stackars grabb…

    Kommentar av Kickan — 2008/02/18 @ 20:08

  22. Tre års jobbande och 18-19 000 i månaden? Fan va surt. Själv går jag strax in på 23 000+ kr/mån och efter tre år bör jag ligga på 27-30 000. Men så är jag ingenjör också.

    Kommentar av micke — 2008/02/18 @ 22:25

  23. #22 Du får ju även tänka på allt studielån vi akademiker ska dras med.. Plus att man inte har nån inkomst under åren man studerar. Det gör ganska stor skillnad på några år om man jämför.

    Kommentar av Suzanne — 2008/02/19 @ 00:07

  24. #23. Jag tillhör kulturpacket, har en halv mille i studielån och ska vara ”tacksam” för att jag får arbeta utan betalt. Tack tack, Sam.

    Kommentar av Borkbork — 2008/02/19 @ 19:26

  25. tack, fan va kul! 😀

    Kommentar av joas — 2008/02/19 @ 23:32

  26. Stackars liten!

    Kommentar av Shoppping Bitch — 2008/02/20 @ 10:16

  27. Varför tycker han det är pinsamt att ”alla får veta” att han inte har en enorm penis? hur många har det liksom?

    Kommentar av Maria — 2008/02/21 @ 11:26

  28. #27 Det är liksom en grej för många grabbar. Trist men sant.

    Till storyn hör också att det var den enda butiken i vår lilla norrländska stad som var öppen på juldagen. Så var det på den tiden för 22 år sedan. (Fasen så gammal man börjar bli) Undrar var tusan han shoppade sin frukost efter sin lilla motgång…

    Kommentar av Björn — 2008/02/21 @ 17:52

  29. hahah, de var det roligaste. undra om han besökte affären igen ..? =)

    Kommentar av Mary — 2008/02/22 @ 19:38

  30. Sara:Gå med i facket sistället för att försöka åka snulskjuts på andras förtjänster! Hade det inte varit för facket hade du ju knappast haft rätt till mer pengar.

    Kommentar av nw — 2008/02/24 @ 23:02

  31. […] mars 2, 2008 av Linnéa Transchiöld Ett bevis på att kampen mot omoral och osunda värderingar på internet ger resultat, är denna bloggningshemsidas tredjeplats, på listan över Sveriges 100 populäraste WordPress-bloggningshemsidor (Länk). Dock finns det lite smolk i glädjebägaren, då andraplatsen innehas av en mycket suspekt, vänstervriden sexblogg (Länk).  […]

    Pingback av Sveriges tredje populäraste Wordpress-bloggning « Friherrinnan’s Weblog — 2008/03/02 @ 18:16


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

