Konsum

2007/12/06

Tant Hitchcock

Filed under: Coop — by konsum @ 12:18

Igår när jag satt i kassan kom en dam och undrade var vi hade gömt grovsalt, jag tittade upp, och även om mitt yttre var lugnt och normalt var mitt inre i ett fnissigt uppror.

Hon såg exakt ut som Alfred Hitchcock.

Till skydd mot regnet hade hon på huvudet en genomskinlig plastpåse. På påsen satt en gummisnodd fasttejpad som på ett våghalsigt vis rundade en av hennes hakor.

Just plastpåsen är inte så Hitchcock, men hon andades som honom, sådär långsamt och tungt och med munnen lite öppen.

Men: Hennes röst var vänlig och inte alls skräcklik och pompös, och under tiden jag hade henne framför mig så sa hon ingenting kvinnofientligt, och skröt heller inte om att ha gjort några av jordens bästa filmer…

…men hon var ruskigt lik.

5 kommentarer »

  1. Hjälp till du som skriver en blogg eller som läser detta. Jag är oroad och upprörd. Idag har jag tagit semester från jobbet bara för att kunna skriva detta så var snälla läs ordentligt vad jag skriver.
    Obs detta är allvar och handlar om din och min rätt.
    Björn

    Kommentar av Björn — 2007/12/06 @ 13:49

  2. Hej Björn!
    Gå på bio. Se en skräckfilm – kolla gärna en Hitchcock.

    Det var nog min kärring du hade framför dig i kassan. Hon är snäll men…

    Kommentar av Gubben — 2007/12/06 @ 20:08

  3. Björn verkar inte ha alla bävrar i dammen direkt.. Men nyfiken som man är undrar man ju vad tusan han är så upprörd över, som dessutom var så hemskt att han var tvungen att ta ut semesterdag och sedan inte ens skriver vad det är. Fy på sig Björn!

    Fast å andra sidan finns Björn säkert inte ens på riktigt, det är säkert bara ännu en bloggspammare (som den upprörda idioten med upproret). Eller vad tror ni?

    Kommentar av grisen — 2007/12/06 @ 21:19

  4. ”Till skydd mot regnet hade hon på huvudet en genomskinlig plastpåse. På påsen satt en gummisnodd fasttejpad som på ett våghalsigt vis rundade en av hennes hakor.”

    Vilken poesi!!! Underbart och spännande..
    Mvh M

    Kommentar av MonICA — 2007/12/07 @ 00:54

  5. Bättre ruskigt lik
    än
    ett ruskigt lik!

    /hitchcockdiggaren

    Kommentar av aspiehuvudet — 2007/12/07 @ 11:14


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

