Konsum

2007/12/02

Störta alla bloggare nu!

Filed under: Coop — by konsum @ 15:16

Det här är bara så dumt att jag måste nämna det. Det är fascinerande och ojojoj så dumt. På ett sätt är det smickrande att bli spammad av någon som googlar efter ”största bloggen” och sedan lämnar nedanstående kommentar, och dessutom sätter mig i oerhört gott sällskap med BetaAlfa, Signerat Kjellberg, Sugbloggen, Lindqvist m.fl.

Här är själva meddelandet, eller manifestet (eller vad man nu ska kalla det):

Hej!

Jag vill inleda med att säga att detta snart kommande påhopp ej har något med dej som person att göra. Du råkade faktiskt bara komma upp med din ensamma blogg vi en googlesökning efter något helt annat. Men nu kan jag ej hålla inne mitt hat mot bloggar längre. Alltså helt seriöst, vad fan håller du på med? Det finns ju inte en vettig själ som bryr sig om vad fan du hade för dig förra tordagen, förurtom dina trötta vänner som du förmodligen tvingar läsa denna blogg. Vore det inte enklare att bara skicka ett mejl till dem en gång i veckan där du förklarar vad du gjort den gångna tiden så att alla kan få sitt behov av “ditt liv” tillfredsställt. För du tror väl inte på fullaste allvar att någon läser detta. Varken denna kommentar, eller din blogg. Så vad har vi uppnått med detta? Absolut ingenting. Följaktligen anser jag att både du och jag skall sluta upp med dumheterna och hänge oss åt något med lite relevans och allmännytta istället. Eller vafan, skaffa en dagbok om du vill ha nån stans att vädra åsikter. Jag ville nämligen hitta en söt tjej som jag såg på tunnelbanan häromdagen och gjorde därför en sökning efter henne på google. Och vad får jag upp, jo, 1276230 dumma jävla bloggar, och inget om henne. Så hur vore det om vi rensade internet från dessa stolletyg och levle lite på riktigt i stället? Vad säger du? Jag är öppen för debatt om du känner att detta är något du stör dig på. Vänligen skicka ett mejl (bloggupproret_2007@hotmail.com) där du med några rader kan motivera varför du tyckte att jag skulle behöva läsa denna sörja. Och återigen, kom ihåg att detta vansinnesdåd á la Michael Douglas i “Falling down” ej är personligt riktat mot din blogg. Jag skulle dock bara verkligen vilja veta varför denna cancersvulst ej vill dö, och varför du tycker att jag ska drabbas? Hoppas att du ej tar illa upp!Hälsningar/

Bloggupproret 2007!!! Nu räcker det.

(jag har ju nu även kommit på att vi förmodligen är ganska många som känner så här, så jag ska vara snäll. kopiera därför detta inlägg och posta på varenda fucking jävla blogg du stöter på tills dess att vi klubbat ihjäl fenomenet likt en sjuk gråsäl)

Det roligaste av allt är att det är så jävla taffligt skrivet, fullt med stavfel och omständliga meningsbyggnader som är mer roande än upprörande för mig som bloggare.

Att du inte kan hitta din ”söta tjej” beror nog snarare på att hon inte ville ge dig sina kontaktuppgifter för att *ta-da* hon inte vill träffa dig igen, och det är någonting som varken jag eller Google kan ändra på.

Det här har ingenting med mig att göra, och nej jag tänker inte skicka mail till dig. Men varsågod för utrymmet och hoppas att du vid ett senare tillfälle kommer att kunna skriva något relevant.

56 kommentarer »

  1. Jag förstår inte själva poängen med meddelandet. Om man ogillar bloggar finns det en enkel lösning – man läser dem inte.

    Kommentar av Sarah — 2007/12/02 @ 15:30

  2. Hihihi, vilken arg liten rackare! Jag känner mig nästan lite besviken över att jag själv inte kommentarspammats, det kommer ju att bli en riktig statusgrej – att blivit attackerad av det stora bloggupproret! 🙂

    Och all denna uppdämda ilska för att han inte hittade en tjej? Verkar inte det lite desperat?

    Kommentar av gitto — 2007/12/02 @ 16:02

  3. Hej!
    Dumt av honom/henne att skriva att ingen läser bloggar. Din blogg är väldigt rolig, och du skriver på ett humoristiskt sätt! Keep on going strong, Konsum!

    Kommentar av Anja — 2007/12/02 @ 16:19

  4. Jag fick det också, och det landade rakt i den stora rödfärgade bloggens spam-filter. Ett småroligt avbrott i vardagen, även om det inte räckte längre än till en axelryckning och en lyckönskning ifrån min sida. 🙂

    Kommentar av andreasviklund — 2007/12/02 @ 16:21

  5. Otroligt!

    Som om inte många läser och är glada för din blogg!

    Fortsätt blogga med lika glatt humör 😀

    Kommentar av lillemand — 2007/12/02 @ 16:24

  6. Först tänkte jag kasta skiten men sen så såg jag humorn i det hela och fick faktiskt en bloggpost-idé. Inte riktigt det denna byfåne hade tänkt sig tror jag…eller så är det som jag misstänker en kupp. Och om så likväl lika stört.

    😎

    Kommentar av Stefan — 2007/12/02 @ 17:18

  7. haha, underbart, underbart!

    Kommentar av olle — 2007/12/02 @ 18:26

  8. […] GRYMTEN blommaland on SL-kontrollanternas jaktinstinkt fås fram genom…Störta alla bloggare nu! « Konsum on Bloggupproret 2007blommaland on Bloggupproret 2007Andreas on Bloggupproret 2007masjäveln on […]

    Pingback av Bloggupproret 2007 | Sugbloggen — 2007/12/02 @ 19:02

  9. Vilken logisk kullerbytta. Han letar upp de största bloggarna för att säga dem att han tror att ingen läser dem… hur tänker han? (eller möjligen hon).

    Måste tillägga att jag blir lite sur för att han inte har manifestat på mig. Duger inte min blogg att göra uppror mot, kanske? Tre-, fyrahundra läsare om dagen är väl alldeles för fjuttigt att protestera mot.
    Men han bifogar ju sin adress, så jag kanske borde mejla honom och protestera mot att han inte protesterar mot mig. Inte för att jag tror att jag har läst hans kommentar…
    Helt seriöst och på fullaste allvar, OM jag hade läst hans kommentar, så hade jag faktiskt kunnat känna mig orättvist utesluten från bloggupprorer. Som om min blogg vore mindre viktig att klubba ihjäl… Borde jag skriva till honom och säga det, kanske?

    Kommentar av mammann — 2007/12/02 @ 19:39

  10. Jepp, här har man blivit ”attackerad” av dito anonyma bloggupprörare! *S* Men jag orkar inte bry mig så jag bara raderade kommentarer som spam…

    Kommentar av kryddburken — 2007/12/02 @ 19:49

  11. Äkta svensk avundsjuka kanske??

    Fortsätt blogga! De som inte gillar bloggar, LÄS DEM INTE!

    Det finns väl en anledning till att du har hamnat i topplistan?! Din blogg e bäst!!

    Kommentar av Linda — 2007/12/02 @ 20:10

  12. Hahaha, jag läste hans ”upprorspost” under Eko igår, fick mig ett gott skratt av den! Jag undrar om den stackars misslyckade Casanovan inser att hans post endast uppfyller det motsatta syftet än hans eget? Och vilket problem han har, att irritera sig på alla dessa bloggar!! Jag kan bota hans irritation med en mycket enkel ordination – läs inte alla bloggar då! Och varför hänger han inte i tunnelbanan och spanar efter den där tjejen istället för att googla efter henne – vilket hade varit bra mycket smartare sätt att hitta henne på. Ack och ve!!
    >^.^<

    Kommentar av grisen — 2007/12/02 @ 20:18

  13. .. och Konsum, vilken tur att du inte verkar ta åt dig av idioter som han! Den här bloggen ligger bookmarkad för mig, kollar varje dag efter nya inlägg. Keep on blogging!

    Kommentar av grisen — 2007/12/02 @ 20:19

  14. Han driver med dig, ok?

    Kommentar av ssss — 2007/12/02 @ 20:45

  15. Vilken idiot som masskopierar samma mail och skickar till alla.. På ett sätt kan jag hålla med, de flesta bloggar jag har sett tillför inget intressant för mig men det GÅR ju faktiskt att låta bli att läsa då 🙂

    Som någon skrev ovan: jag är också här varje dag!

    Jag hoppas verkligen killen (?) skämtar aprilo med oss eller kan verkligen någon vara så dum??

    Kommentar av Suzanne — 2007/12/02 @ 22:14

  16. Eh, som nån skrev tidigare; Det finns ju ett jättebra sätt att slippa bloggar… Ge tusan i att läsa! Jätte-enkelt! 😀
    Själv har jag alldeles för få läsare för att uppröra nån till ett sånt mejl men det gör mig inte så mycket.
    Förstår absolut att den här bloggen placerar sig högt, den är nästan beroendeframkallande ju! 😀
    Tack för tidigare, nuvarande och kommande inlägg Konsum!
    Hoppas du fick en fin första advent! 😀

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/12/02 @ 22:24

  17. Undra om han hade tyckt likadant om den där tjejen hade bloggat 😉

    Kommentar av krazy — 2007/12/02 @ 22:47

  18. Ar det bara jag som tycker att det har var jattekul? 😀 Om det inte ar ett skamt forstas, da tappas ju hela poangen…

    Kommentar av linda — 2007/12/02 @ 23:09

  19. ”Så vad har vi uppnått med detta? Absolut ingenting.” Det är precis vad Sartre, Gud och Kent har gemensamt. Först kom ingenting, sedan kom ingenting. I det enkla finns alltid de bästa svaren. Synd att han pekar ut bloggarna som syndabocken i sitt korståg.

    Kommentar av Peter Soilander — 2007/12/02 @ 23:17

  20. Alltså, allt är bara ett stort skämt. Spam-markera meddelandet! Den där personen är säkert bara en bloggare som vill väcka debatt och få massor av egna besökare. Jag och säkert mängder av människor till fick också den där kommentaren. Mata inte trollen genom att sprida det där vidare!

    Kommentar av Johnny Scharonne — 2007/12/02 @ 23:21

  21. Hm…
    Om någon är seriös känns det ju som om möjligheten att ”-markera” ord man inte vill ha med på google vore ett hett tips till honom 😛
    Är det ett skämt känns det mer som ”öhm?”. Antar att det senare är troligt eftersom googlingen tydligen rörde just ”största bloggen”. Men, någon kanske är glad nu.
    Jag gillar iafden här bloggen även fortsättningsvis 🙂

    Kommentar av Sofia — 2007/12/02 @ 23:35

  22. Först tyckte jag att mailet var rätt kul – det är ju absolut inte seriöst – varför skulle man då skriva till de absolut största bloggarna och påstår att ingen läser dem.

    Men sen tänkte jag att det nog var en ganska tråkig kupp.
    Handlar ju bara om att locka folk till sin blogg – och bli stor på nolltid.

    Och kommentaren ”ta det inte personligt” är ju superkul – klart man itne tar ett massutskick personligt…

    Äh – garva och gå vidare…

    Kommentar av letaguldkorn — 2007/12/03 @ 03:28

  23. Vänta nu, det är väl JAG som är Konsumbloggens griniga gubbe? Vet hut bloggupprorsslyngel! Jag ska säga dig att på MIN tid hade vi minsann inga sådana däringa lyxigheter, vi fick minsann skriva våra dagböcker med papper och penna och låta dem ligga framme och hoppas att nån läste dem!

    Kommentar av Broken Haiku — 2007/12/03 @ 09:57

  24. #23. Kul att bli utmanad på titeln ”Konsumbloggens griniga gubbe”, antar den gärna!
    Men jag håller med dig angående upprorsslyngeln…

    Kommentar av Gubben — 2007/12/03 @ 11:25

  25. Jag vart spammad likaså…. garvade även jag när jag läste det. Var tvungen att låta det ligga kvar. 🙂

    Kommentar av Lunken — 2007/12/03 @ 12:13

  26. […] av länkarna för att läsa det. Andra har fått i princip samma kommentar. Signerat Kjellberg, Konsumbloggen, Lindqvist, Sugbloggen. Säkert har en hel del andra fått det […]

    Pingback av Marknadsföringsstrategi i bloggform | Alter Ego Resonerar — 2007/12/03 @ 12:27

  27. Det är säkert nån bitterfitta (oavsett kön!) som inte fått några läsare av sin egen blogg, och som flippat ur.

    Jag tror tyvärr inte det är ett skämt, bara korkat.

    Kommentar av degbunke — 2007/12/03 @ 12:36

  28. Vilken obegåvad människa. Det måste vara ett skämt. Har personen presenterat sig? Jag vill så gärna skriva ett mail till personen i fråga.

    Kommentar av Pi — 2007/12/03 @ 15:01

  29. *Asg* Det där är humor!

    😀

    Kommentar av Snusan — 2007/12/03 @ 16:49

  30. Väl talat av Bloggupproret 2007! Fröken coop kan inte äns ge ett bra svar på hans argument. Hon nöjer sig med att klanka ner på hans sätt att skriva, som om det är av relevans, och skickar iväg en ”diss” angående den söta tjejen (i äkta fjortisanda!). Jaha.. det var ju bra svarat.. Du skriver inte så mycket bättre själv lilla flicka.. Att du dessutom skriver ”omständliga” istället för ”omständiga” i din sågning av hans språk är ju inget annat än ironi på hög nivå!

    Puss.

    Kommentar av lol — 2007/12/03 @ 16:51

  31. lol: Det där var inte fjortis. Det här är fjortis: fäck åff din obildade slyngel.

    För övrigt finns det inget att svara på. Människan gillar uppenbarligen inte bloggar. Jag gillar inte cocos, mörk choklad, benbrott eller ordet magmun. Lösningen är att jag helt enkelt inte äter vare sig cocos eller mörk choklad, undviker benbrott och ryser till av obehag när jag hör ordet magmun.

    Kommentar av konsum — 2007/12/03 @ 18:01

  32. Det roliga är att detta uppenbara trollande, dvs man ironiserar över bloggares sätt att ta sig själva på jätteallvar och bloggandet som någonting superstort och sedan skriver detta logiska haveri till text, bemöts med… allvar och vrede! Minsann! Han ska fan inte tro att han är något! Vilken idiot! Hur orkar han! Rakt i spamfiltret, bara en axelryckning!

    Dvs precis det svar som efterfrågades för att tydliggöra den totala avsaknaden av självinsikt för vissa i ”bloggvärlden”. Det enda bra svaret och sättet att bemöta ett sådant här troll är naturligtvis bara att ignorera. Om man nu måste svara görs det självklart med ett ”du har helt rätt, men jag har inget bättre för mig.” eller något liknande självironiskt.

    Han kastade i betet, fick napp och håvade in det och är säkert en hjälte på skolan och forumet (flashback?) imorgon.

    Kommentar av "the practice of fishing by drawing a baited line or lure behind a boat " — 2007/12/03 @ 19:27

  33. Jag gillar bloggen! =) Vill man inte läsa bloggar så låter man väl bara bli?! Finns ju ingen som tvingar honom att läsa alla bloggar som dyker upp? Låt var och en bestämma själv om man vill eller inte vill läsa bloggar…
    Iof tror jag att han nog mest var frustrerad över att det kommer upp massa sådant han inte var intresserad av när han googlade på nåt helt annat. Men sådant är internet….=S

    Kommentar av Gotte — 2007/12/03 @ 19:53

  34. #30: det stavas faktiskt omständliga. Med L. Och hur kan du vara så säker på att Konsum är en tjej?

    Att dessutom kalla nån för ”lilla flicka” tyder på en jävla översittarattityd.

    Jag hoppas att ditt inlägg skulle föreställa humor – inte för att det var ett dugg roligt i så fall, men hellre det än att det var på allvar.

    =P

    Kommentar av degbunke — 2007/12/03 @ 19:58

  35. ”the practice of fishing…”: Jag vet, men ibland är det bara för roligt och märkligt. Jag vet att jag på sätt och vis spelar personen i händerna (jag har f.ö. markerat kommentaren som spam) men den här gången kunde jag inte hålla mig. Jag är inte ett dugg arg över det här, helt och enbart road över det infantila i hela situationen.

    Kommentar av konsum — 2007/12/03 @ 20:06

  36. Håller faktiskt med. Typ.
    Den enda blogg jag står ut med är konsumbloggen. Alla andra gör mig fullkomligt spyfärdiga i sin självgodhet. Alla verkar tro att hela världen snurrar runt dem. Så därför läser jag inte bloggarna.

    Kommentar av annapanna — 2007/12/03 @ 20:08

  37. annapanna: du är för söt!

    Kommentar av konsum — 2007/12/03 @ 20:13

  38. Haha, det finns uppenbarligen folk till allt. Har han inget värre att reta sig på så kan han luta sig tillbaka och vara rätt nöjd med livet. Och som flera andra redan påpekat: Det är ju inte sådär jättesvårt att bara låta bli att läsa. 🙂

    Konsumbloggen har för övrigt blivit en av mina storfavoriter. Tackar för det. 🙂

    Kommentar av norberg — 2007/12/03 @ 21:20

  39. Det doftar sarkasm lång väg över det där mailet…

    Kommentar av JohanW — 2007/12/03 @ 22:41

  40. the practice of fishing by drawing a baited line or lure behind a boat….

    ja jösses. jag hoppas att du skojjar…för du menar väl inte på fullt allvar att alla bloggare ska reagera enligt den metod du beskriver. i så fall behövs det ju bara en enda blogg som skriver den rätta posten om dagen och reagerar på det enda riktiga sättet.

    fyi ironi är ngt högst subjektivt och personligt, så din definition behöver inte vara den allestädes giltiga.

    jag är den som kreddar de som kreddas bör och du har nog kommentarsvärldens längsta namn…

    Kommentar av Stefan — 2007/12/03 @ 23:37

  41. Haha, vilken tjomme. Att underförstått åberopa ”underlättande av stalking” som en giltig anledning till att folk borde sluta blogga så förbaskat måste vara bland det roligaste idag.
    Eller ja, igår.

    Kommentar av Marie — 2007/12/04 @ 00:09

  42. Jag är böjd att i mångt och mycket hålla med personen, då jag stött på samma dilemma själv flera gånger.

    Blogosfären (som är ett ord som framkallar kväljningar, för övrigt) är ett uppsvällt blåvalslik som bara blir större och större, och ruttnare och ruttnare. Behöver jag tillägga att en rutten val stinker? Visst, det finns några få guldkorn, men relativt antalet bloggar som faktiskt finns är dessa så gott som försumbara.

    Jag läser ett antal bloggar. Jag finner dessa roande eller intressanta. Internet är fritt, och jag klandrar ingen som bloggar för att dom gör det då dom har all rätt i världen att göra det. Dock hävdar jag bestämt att bloggar i stort är ett otyg som smutsar ner internet.

    Kommentar av Blärp — 2007/12/04 @ 04:25

  43. DESSUTOM så är ju inte din blogg om vad DU gör varje dag…

    Kommentar av Clashy — 2007/12/04 @ 12:29

  44. […] bara för att jag skrev i en kommentar att jag inte har så många läsare till bloggen så rasade det in ungefär hundrafemtio stycken […]

    Pingback av Skillnad på nörd å fåne, läsarna kommer från AIKs forum o VHC måste börja vinna fler matcher nu « VHC-bloggen — 2007/12/04 @ 13:40

  45. Men åh, hade varit så coolt om du inte visat att du tog åt dig. Men genom att kommentera hans stavning etc så sänker du dig till hans nivå. Trist.

    Kommentar av Syster Cysta — 2007/12/04 @ 16:14

  46. det dar var roligt – bade spammarens mail sasom era kommentarer.

    Kommentar av nathalie — 2007/12/04 @ 16:28

  47. Syster Cysta: jag tar verkligen inte åt mig ett uns och stavningen är i stort sett det enda jag kan bemöta i texten.

    Att sedan en klokis ska komma och leka språkpolis med Sune Mangs smidighet och ett blåbärs kunskap irriterar mig på ett helt annat sätt.

    Kommentar av konsum — 2007/12/04 @ 21:38

  48. […] sist så vill jag tipsa om ett oerhört underhållande inlägg i Konsumbloggen. Tänk vilka roliga människor det finns där ute. Funderar på om brevskrivaren var allvarlig […]

    Pingback av Morgontankar 5/12 « Norberg — 2007/12/05 @ 10:01

  49. Det hade inte blivit många rätt på svenskprovet där inte. Möjligen hade läraren i svenska fått en hjärnblödning och slut på det röda bläcket i sin penna. Förstår mycket väl att den arma tjejen i tunnelbanan inte ville ha kontakt. Hon lade säkerligen benen på ryggen och sprang. Stollar finns det tyärr gott om i vårt avlånga land. Speciellt yngre män med ett stort ego.

    Kommentar av Tristan — 2007/12/05 @ 15:50

  50. Måste säga att jag i stort håller med honom/henne, alldeles för många bloggar har ett alldeles för ointressant innehåll och utgör ett på tok för stort intrång på den personliga integriteten av den som skriver bloggen (utan att denne förstår det, naturligtvis). Det finns ett fåtal undantag som bekräftar regeln, konsumbloggen är en av dem.

    Kommentar av Eunos — 2007/12/06 @ 21:01

  51. Det är ju nån kille som försökt göra en svensk variant av det här: http://www.aftonbladet.se/karleksex/article1217111.ab och det känns som om det här mailet har nån anknytning..

    Kommentar av Hanna — 2007/12/08 @ 21:03

  52. Jag gillar bloggandet, ett sätt att skriva längre saker än mening för mening. Hur ofta skriver man brev/mail eller har en monolog för någon? Man får skriva vad man vill och de som vill läsa får göra det så mkt eller lite de vill, eller inte läsa alls. Sen kan man undra vad han googlade på egentligen ”söt tjej på tunnelbanan” tror jag inte ger så mkt konkret att googla på ändå. Han får väl sätta ut en kontaktannons. Gärna också påpeka hur mycket han gillar skogspromenader. Däremot kommer det säkert ett blogg-filter snart ändå i sökningar. Det löser sig nog. För länge sedan skrev en främling på ICQ och frågade om jag kände Tuva Novotny. Varför jag nu skulle göra det. Chansade nog lite på måfå. Undrar hur många han skrev till. Kan inte ha varit så höga chanser att lyckas. Även om jag skulle ha känt henne hade jag nog svarat nej ändå.

    Kommentar av Annchen — 2007/12/10 @ 05:06

  53. jag undrar hur frasen han googlade såg ut. föreställer mig något i stil med ”söta tjejen på tunnelbanan”

    Kommentar av johanna — 2007/12/12 @ 22:29

  54. Den där muppen har postat exakt samma inlägg på ett dussin andra bloggar så du borde inte ta åt dig.

    Kommentar av Emelie — 2007/12/14 @ 02:06

  55. Egentligen så behöver inte ”alla” blogga. Alla som bloggar skulle vara på ett forum där man kan börja blogga när man visat att man kan sköta sitt.

    Så jäkla trött på alla xxx.blog(bla-bla).se.

    I alla fall så skulle alla bloggar förbjudas från sökmotorer då de enbart stör när man letar efter uppgifter.

    Kommentar av Snipes — 2007/12/28 @ 05:18

  56. Att du överhuvudtaget orkar bli upprörd/irriterad/reagera över det, låt folk skicka sånt om de vill. Och att klaga på stavningen är väl ungefär det fulaste man kan göra. Fy skäms på dig!

    Kommentar av Cineast — 2008/01/20 @ 18:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

