Konsum

2007/11/15

Lova mig

Filed under: Coop — by konsum @ 13:07

Om ni någon gång skulle glömma att dra kortet och ber att få poängen registrerad efteråt, säg då aldrig under den följande (ganska långa) processen ‘äsch, det var inte SÅ noga‘…

Annonser

18 kommentarer »

  1. Ingen fara, jag skulle aldrig få för mig att skaffa några sådana där jävla kundkort överhuvudtaget.

    Kommentar av Erik — 2007/11/15 @ 13:40

  2. Vet du, jag tror att dethär är bästa bloggen i hela världen!

    Kommentar av Julia — 2007/11/15 @ 14:28

  3. Dom förbenade kortpoängen är ett sånt förbannat gissel, man känner sig lurad hur man än gör!!

    Kommentar av Alvas pappas blogg — 2007/11/15 @ 14:52

  4. Tänk att det änligen är förnuftigt folk som kommenterar inläggen i denna blogg. Håller helt med 1 o 3! Bara en massa krångel för småflis!

    Kommentar av Gubben — 2007/11/15 @ 15:58

  5. Finns inget mer irriterande än folk som glömmer dra sitt kort eller drar men kortet går inte att läsa med följd av att inga poäng registreras.
    Ibland pallar man sitta o fråga alla om dom har kort men ibland tänker jag att; det är faktiskt kundens eget ansvar att se till att få dom jävla poängen.
    Med andra ord kan jag väl bara säga att jag håller med er andra om att det bara är SKIT med dessa förbannade kundkort……*suck*

    Kommentar av Jag — 2007/11/15 @ 16:39

  6. Ifall de vill ha poängen fixade efteråt brukar jag göra det extremt långsamt och omständigt. Så att de inte ska fråga om det igen, eller alternativt bli bättre på att komma ihåg. Man måste lära de små kunderna en läxa.

    Kommentar av alex — 2007/11/15 @ 19:17

  7. Jag jobbade en gång i en coopaffär, men inte mataffär, och när jag var på det humöret så sa jag glatt efter en blick på kundens kort i dennes plånbok som jag såg när han/hon tog fram kort/pengar: jag ser att du har ett medmerakort där, vill du att jag ska dra det? Andra gånger sket jag fullständigt i om kunden hade kort eller inte och resonerade helt i stil med Jag ovan.
    Men å andra sidan var det där inte alls särkilt krångligt att registrera poängen i efterhand. Och den kommentar jag blev mest trött på angående kortet efter att ha hört den x antal gånger på en dag var: ”ja, man glömmer så lätt av att det gäller här”.

    Kommentar av A — 2007/11/15 @ 22:29

  8. Word, bloggare. Du klär mina känslor i ord.

    Kommentar av LillaAnna — 2007/11/16 @ 00:08

  9. Jag skulle aldrig kunna med att be att få poängen registrerad i efterhand… Det är ju upp till mig själv att komma ihåg kortet!!

    Kommentar av Linda — 2007/11/16 @ 09:18

  10. När jag inte drar kortet så brukar jag se det som en form av askes att hacka i mig att jag inte drog det. Där får man ha lite disciplin. Håller med om att det är ”småflis”, det är väl mer en slags tvångsföreställning om man känner att man missat något om man inte drog.

    Kommentar av denmodernamunken — 2007/11/16 @ 10:23

  11. Jag handlar mest på Vivo eftersom det är närmast. Förut fanns det ett jättebra kort hos Vivo där man kunde sätta in pengar i förväg och få ränta och poäng, allt med en dragning. Nu måste jag dra TVÅ kort, först det !”#¤%&/()= poängkortet, sen betalkortet.

    Kommentar av tio Pepe — 2007/11/16 @ 11:14

  12. ja jävlar vilka snåla idioter svenskar är.
    komma tillbaka för att man missat å dra kort när man handlat för 80spänn =80öre wow de kommer bli så mycke gladare i sina liv för skitsummorna som kedjorna ”ger”(för att lura kunden till affären,dessutom redan höjt å inräknat i priset sen länge)

    Kommentar av bammbam — 2007/11/17 @ 00:55

  13. Har ni slutat fråga: ”Poängkoooort?” Eller ”Har du medmera-kooort?”

    Visst, det är upp till kunden att komma ihåg kortet, men å andra sidan är det så enkelt att fråga kunden. Det kanske rentav ingår i jobbet.
    Man är inte jobbig som kund bara för man bryr sig om poängen och sånt.

    Men visst ska man inte ställa till med en massa besvär och tycka att det inte spelade nån roll ändå efteråt. Det är drygt.

    Kommentar av Ung tant. — 2007/11/17 @ 10:38

  14. Haha, #6, Alex då!

    #13, jag frågar oftast om ICA-kort när kunden inte drar det självmant, men man orkar inte hela tiden. Då frågar jag mest när det börjar bli lite högre belopp.

    Hur irriterande är det inte när man slår in varorna, tar betalt, kunden betalar, godkänner beloppet genom att trycka på ok… kvittot börjar skrivas ut… och DÅ kommer ICA-kortet fram… eller bonuschecken… suck. Och jo, jag kan sucka på riktigt då. Inte när det är i stil med ”ja visst ja, glömde ju kortet!” utan när det är mer i stil av ”och nu ska jag dra mitt kort”… som att det vore den naturliga tidpunkten att göra det… när allt är färdigt… haaalllåååå… hjärnan är väl ändå till för att användas? …Ja, jag vet att jag låter lite bitter och gnällig nu, men ibland blir man faktiskt lite trött.

    Jag gillar ICA-kortet. 1% i bonus, rabatter, erbjudanden, självscanning, ganska bra ränta på pengar om man betalar med det, vilket jag gör så jag får personalrabatt. MedMera-kort är nog också bra, det har jag också, men det får jag inte så mycket av. Av någon kooooonstig anledning (undrar vilken) så handlar jag mest på ICA. Trots att jag bor precis intill en Konsum. I två veckor till. Sen blir det Willy’s som kommer närmast. Lägg av nu Anna, det är ingen som bryr sig, sluta skriv nu! …ok. 😀

    Kommentar av Annchen — 2007/11/18 @ 01:42

  15. ja du ung tant!
    vem fan vill bli en robot som säger samma sak om och om igen som dom tvingar till på ica,seven eleven mm.istället för att va glad och fri i jobbet.Inte för att man har chefen flåsande i nacken inte för att man har nåt dumt jävla kontrakt som förslavar människor att säga samma sak hela tiden utan för att man tänker på kunden.
    =och det orkar man inte göra till slut om man måste säga samma sak hela tiden dag ut och dag in.
    tillexempel så kan jag gärna fråga om nånhandlar för 500 och glömmer kortet men om nån handlar för 100 spänn och glömmer då e de eget ansavar(fast egetligen är det ju eget ansvar med högre belopp också)

    Kommentar av bammbam — 2007/11/18 @ 02:08

  16. Äh, det är inte jobbigare än att säga ”Var det bra så?” ju. Jag har också jobbat i butik och varit tvungen att fråga varje kund flera liknande saker.

    Man är en robot hur man än gör när man jobbar i en butik i en så stor kedja. Att försöka vara personlig varje dag med varje kund då är bara att glömma. Det funkar inte så.

    Missförstå mig inte, jobbet kan vara roligt och bra trots att det är så. Man får gilla läget många gånger när man jobbar i en stor kedja där man bara är en kugge i maskineriet bara.

    Kommentar av Ung tant. — 2007/11/20 @ 20:19

  17. största skämtet var när en tant hade glömt dra ica-kortet och kom desstuom på att hon hade glömt kasse (nämen..) fick henne att pröjsa 1,50 å allt va frid å fröjd tills hon krävde att ja skulle efter-registrera bonusen på påsen, 1,50!!! Då vill man bara gå hem å lipa

    Kommentar av Tess — 2007/11/22 @ 21:47

  18. Ni kassörskor som brukar jäklas med oss kunder kan tänka på den här.
    Om någon kassörska kör med jäkelskap och jag upptäcker det så brukar jag kunna jäklas tillbaka rätt duktigt.

    Kör dom bandet non stop så kan någon glasburk åka i golvet osv.
    När det gäller kundkort så brukar jag alltid ”glömma” det. Sedan tar jag omåttligt lång tid på mig att ”hitta” det i plånboken.
    Man kan även köpa lite nätt med kassar och ställa sig i kön för att köpa 2 kassar till och ha alla varorna kvar på bandet. Så klart glömmer jag återigen kundkortet och vill efterregistrera.
    Är dom mycket jäkliga kan jag t.o.m glömt pengarna i bilen så jag måste ut på parkeringen till bilen för att hämta dom.
    Man kan även packa i slow motion och skulle kassörskan köra in nästa kunds varor i min hög blir det riktigt roligt när vi jämför kvitton vem som betalt vad. För jag packar i varor tills jag hör protester.
    Det enda jag inte gör är pratar mobil när det är min tur.
    Så hemsk kan man ju inte vara.

    Snälla trevliga kassörskor får en liter mjölk av 10 på bandet, inga berg på bandet, alla streckkoder åt samma håll och säcken med hundmat får stå kvar i vagnen med streckkoden lättåtkomlig.

    Kommentar av Anonym fegis — 2007/12/10 @ 00:01


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: