Konsum

2007/09/28

Motorprinsen

Filed under: Coop — by konsum @ 10:22

Det finns en kille som brukar komma in och handla några gånger i veckan, ibland ensam och ibland med sin tjej. Han höjer alltid mitt humör.

Eller, egentligen ska jag väl säga att det är tack vare honom som mitt humör höjs, han själv är ganska ovetande om sin effekt. Det enda jag vet om honom är att han är från Kanada och hans tjej är svensk.

Orsaken till att mitt humör höjs är att det första som skriks ut i mitt huvud när jag ser honom är ”Motorprinsen-motorprinsen-motorprinsen!”.

Det värsta är att jag kan förklara mina tankegångar:

1) Han är sjukligt lik en ung Carl Gustaf Bernadotte,
2) som när han såg ut sådär fortfarande var prins,
3) det är ett otroligt roligt smeknamn på Prins Bertil som jag helt felaktigt har kopplat ihop med en ung C-G.

Nu har det gått så långt att jag småskrattar högt varje gång jag ser att han stiger in i butiken. Var ska det här sluta – ska jag säga något till honom?

Tänk om det är en förolämpning? Det borde inte vara det, kungen var riktigt stilig som ung om någon skulle fråga mig.

14 kommentarer »

  1. Det kanske är Carl-Philip?
    Förresten så var väl den gode knugen något av en rallyprins han med.
    Och förresten igen: jag såg din bok på Bokmässan igår. Kändes lite spejsat när man läst denna blogg så länge.

    Kommentar av Stellan — 2007/09/28 @ 11:54

  2. *garvar* Om han frågar vad du skrattar åt kan du ju säga det till honom, annars kanske du kan uppfattas som lite märklig om du bara säger det rakt ut…? 😀

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/09/28 @ 13:12

  3. Tyckte jag var jättekul – tills jag började undra vad som far genom huvudet på dem jag handlar av. Man hoppas ju på typ ”Trevligatjejen-Trevligatjejen-Trevligatjejen” men vem vet, det kan vara ”Surkärringen-Surkärringen-Surkärringen”.

    Kommentar av Charlotte — 2007/09/28 @ 15:34

  4. åh gud, jag har nästan tvångstankar om vad butikspersonalen tänker om mig.. typ ”men åh inte hon igen, vad konstig hon är som handlar jämt, vad vill hon?” 😀

    Kommentar av Sandra — 2007/09/28 @ 16:51

  5. Samma här! Speciellt de dagar då dagar då det artar sig så att jag tvingas springa upp (200m) till butiken flera gånger samma dag. Och samma person i kassan!

    Kommentar av Robin — 2007/09/28 @ 17:07

  6. När du skrev CG, tänkte jag på CG Hammarlund, radiomannen som gjorde ”Hej bilist”

    Kommentar av Axel — 2007/09/28 @ 19:45

  7. En dag kommer du att du omedvetet säga: ”Var det bra så, motorprinsen?”

    Kommentar av Roliga skyltar — 2007/09/28 @ 20:42

  8. funderat på om konsumjobbet börjar sätta sig på din mentala hälsa?

    Kommentar av Prinsessan — 2007/09/28 @ 21:17

  9. Håller med Sandra – undrar vad personalen på Närbutiken tänker om mig när jag handlar. Igår handlade jag 1 paket kattmat och inget annat – har aldrig förut handlat kattmat där. Hmm, betyder det i en personalsvärld att jag skaffat katt?

    Oj, så fel de har i så fall…….

    Kommentar av Suss — 2007/09/29 @ 21:43

  10. Jag är tvärtom mot flera av de som kommenterat här.
    Jag tror att jag är fullständigt osynlig och ointressant.
    Mitt ex däremot hade för sig att allt han gjorde och allt han sa noterades.
    Av den anledningen kunde han aldrig gå in och handla smör när vi hade varit i skogen och plockat kantareller. Han hade ju GUMMISTÖVLAR och var kanske lite smutsig och svettig.
    Om jag inte gick in och handlade avstod han hellre från att äta de nyplockade kantarellerna…

    Skrivet av gummistövelkvinnan!

    Kommentar av Kronberg skrattar och ler — 2007/09/30 @ 19:52

  11. Suss: varför handlar du kattmat om du inte har katt?

    Kommentar av Kajsa — 2007/09/30 @ 22:15

  12. Kanske för att lura personalen?

    Kommentar av Robin — 2007/10/01 @ 19:45

  13. Jag har lite samma dilemma, en kund som jag tycker är lik Richard Gere. Jag undrar om han är medveten om det själv och om jag ska kommentera det på något sätt. Antingen tar han det isf som en komplimang eller så tycker han inte alls om att höra sånt. Alltid svårt att veta hur saker tas emot av människor man inte känner (kunder).

    Kommentar av Annchen — 2007/10/02 @ 01:38

  14. jag hade en gång en kund som hade samma för- o efternamn som mig – det var både lite skumt o roligt o vi fnittrade båda nervöst för att inte säga nåt fel. men vad roligt dina kollegor skulle ha om det faller helt platt om du säger nåt. särskilt eftersom han är kanadensare o kanske inte fattar vilka kungligheter vi har.. ”you know, the swedish king was very good looking as young and he has a dead relative who were very found of cars and I’m mixing them up with you” …eeeeh…? 😀 SNÄLLA, SÄG DET TILL HONOM! o blinka lite fint samtidigt 😉

    Kommentar av cousin S — 2007/10/06 @ 23:24


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

