Konsum

2007/09/19

Hon som aldrig blinkar

Filed under: Coop — by konsum @ 10:41

Hon kommer mot kassan, ser sig lite tankspritt omkring för att vara säker på att hon inte har glömt någonting. Precis när hon ställer upp korgen på avlastningsbänken upptäcker hon snabbkaffet och ett flyende leende sveper över hennes läppar.

Valet faller på kravmärkta ”Löfbergs Lila Vårt Goda”, hon är noga med att göra bra val. Miljövänliga val. Hennes barn ska få växa upp i en vacker värld. När hon väl får barn. Om hon nu får barn någon gång.

Vara efter vara placeras på bandet, nogsamt ordnad med streckkoden åt rätt håll och mellanrum för att inte skapa trängsel. Hon mäter upp mängden artiklar med ögonen och kommer fram till att det räcker med en påse.

Betalningen sker kontant. Trots att hon är strax över trettio och borde känna sig trygg med kortbetalning och koder fram och tillbaka väljer hon hellre att använda kontanter. Man läser så mycket om fräcka kortstölder. Det säkra före det osäkra.

Under tiden har hon aldrig blinkat.
Inte en enda gång.
Jag har kikat.

30 kommentarer »

  1. Och ändå lär kvinnor ska blinka dubbelt så ofta som män …

    Kommentar av Hemlige Arne — 2007/09/19 @ 11:18

  2. Gud vad läskigt!

    Såg en gång Helen Sjöholm i tv när hon medverkade i ngt julprogram. Hon sjöng nån Duvemålalåt, den pågick i fem minuter och hon blinkade inte under hela låten. Och det var bara en tagning, inga klipp, det såg man. Jag var tvungen att själv sitta utan att blinka under hela låten för att kolla om jag hade rätt (hade det inspelat). Hon såg skitläskig ut, som en fisk med sina stora icke-blinkande ögon stirrande in i kameran.

    Kommentar av degbunke — 2007/09/19 @ 11:21

  3. blinkblinkblinkblink……

    Kommentar av Freddie — 2007/09/19 @ 11:23

  4. Jag kan klara 21 sekunder utan att blinka. *lite småstolt*

    Kommentar av Sofia — 2007/09/19 @ 11:50

  5. Hon kanske just har snattat ögondroppar och smugglar ut det genom att hälla allt i ögonen? Garanterat blinkfri 🙂

    (Fast konsum kanske inte säljer ögondroppar… kan vara nåt annat hon snattat och hällt i ögonen.)

    Kommentar av Micke — 2007/09/19 @ 12:21

  6. Micke: Det måste vara den mest raffinerade snatterimetod jag hört om hittills. Jag anammar den utan att blinka! (;

    Kommentar av Pwnd! — 2007/09/19 @ 14:24

  7. Vissa människor man möter får man en hängup på. Om man åker samma buss varje dag så kan man hitta nån stackare som har en sån här egenskap…

    Kommentar av Roliga skyltar — 2007/09/19 @ 14:38

  8. Jobbigt att det enda man tänker på när man läser det här är att man måste blinka 🙂

    Kommentar av MarcusB — 2007/09/19 @ 18:15

  9. Du skriver väldigt bra.

    Kommentar av Ung tant. — 2007/09/19 @ 18:18

  10. varför jobbar du kvar på det där jobbet? märker du inte vad det gör med dig? 🙂

    Kommentar av sajmo — 2007/09/19 @ 21:43

  11. Håller med MarcusB, ”blinka blinka” *garvar*
    Skitjobbigt att inte blinka dessutom… 🙂

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/09/19 @ 21:51

  12. Lite bajsnödig kvinna?

    Kommentar av Prinsessan — 2007/09/19 @ 23:08

  13. Uppskattar du inte en kund som lägger varorna lätt åtkomliga för dig, som betalar kontant så det går snabbt och som är trevlig?

    Vissa personer måste verkligen leta saker att reta sig på hos andra och det säger nog mer om dig än om henne. Säg var du jobbar så ska jag handla hos dig och stinka spya och bajs, bygga varuberg och be dig ta bort varor för jag inte har pengar så det räcker. Jag ska betala med 2-3 kontokort och ett ska det inte finnas ett öre på så du får kolla två gånger. Jag ska stå där och störa dig med en snorkråka hängande ur näsan och även luta mig in mot dig så du känner dig invaderad. Så kan det också vara men det vet du ju så klart..

    Kommentar av Maria — 2007/09/20 @ 02:25

  14. Hon har det nog vääääldigt städat hemma…

    Kommentar av Plotta — 2007/09/20 @ 07:18

  15. -kunde vara mitt ex som handlade..om det inte vore det där med kaffet….

    Kommentar av PoP — 2007/09/20 @ 07:37

  16. Ung tant: Tack vad du är vänlig!

    Maria: Du målar förvisso upp en härlig stund, men jag tycker att du istället ska sätta din arga lekamen ned och läsa om inlägget. Förhoppningsvis inser du då att det här inte är en person som irriterar mig det minsta. Jag har absolut ingenting emot den här människan. Det ligger i så fall hos den som läser.

    Kommentar av konsum — 2007/09/20 @ 08:04

  17. Jag tror inte att kvinnor blinkar oftare än män, men de gråter mer, har jag läst.

    Kommentar av Jim — 2007/09/20 @ 08:25

  18. Ha, ha!
    Då kommer ju jag att tänka på en karl(?) som går av busen vid samma hållplats som jag ganska ofta om kvällarna. Han ser sig noga omkring och småspringer med små fjuttiga steg och armarna rakt ner (fast med lite fjösigt vift i händerna) på EXAKT samma s tälle i en backe varje gång.
    Det handlar bara om några meter, och sedan går han alldeles normalt ett långt stycke, men upprepar manövern på platta marken en bit bort… Hm, jag har varit tvungen att stå och spionera på honom för att faktiskt bevisa för mig själv att han gör så här.
    Tourettes eller?

    Märkligt är det – och aningen fascinerande!

    Kommentar av Ärstinn — 2007/09/20 @ 13:15

  19. Hon måste kontrollera så att ingenting försvinner. Stänger hon ögonen ett litet ögonblick kan allt smita mitt framför nästan på henne.

    Kommentar av Isabelle — 2007/09/20 @ 15:09

  20. haha det skulle kunna vara jag, fram tills det sista stycket kom, med att betala kontant och vara över 30… Och så tror jag att jag blinkar…

    Kommentar av Flisan — 2007/09/20 @ 19:02

  21. haha, jag kan gå jättelång tid utan att blinka 🙂 ibland så måste jag tillochmed tvinga fram en blinkning. Donno why, men rätt kul är det att tävla med dem i klassen om vem som kan undvika att blinka längst. Gissa vem som vinner jämnt… 😀

    Kommentar av Linda — 2007/09/20 @ 21:07

  22. Gud vilken söt människa! En drömkund!

    Kommentar av Fjun — 2007/09/20 @ 22:21

  23. ”Om hon nu får barn någon gång”, alltså vad är det här..?

    Kommentar av svenil — 2007/09/21 @ 09:31

  24. svenil: Vad är det du inte förstår?

    Kommentar av konsum — 2007/09/21 @ 09:57

  25. svenil: alla kvinnor får faktiskt inte barn.

    Kommentar av degbunke — 2007/09/21 @ 12:22

  26. Väl hemma öppnar hon källardörren och kastar en blick på de fastkedjade barnen. Sonen börjar se välgödd ut nu. Snart dags att tillaga honom. Grannarna kommer bli sååå glada när hon bjuder dem på sin berömda gryta ännu en gång…

    Kommentar av Mårthen — 2007/09/23 @ 11:42

  27. Min ångest stiger: den kvinnan kunde ha varit jag…

    Kommentar av Nåva — 2007/09/25 @ 13:29

  28. Var det Frida Östberg? Hon kan spela en hel fotbollsmatch utan att blinka. Konstant crazy eyes.

    Kommentar av Johan — 2007/09/25 @ 16:40

  29. Nä men usch detta kunde varit jag, tittar folk så där på mig när jag handlar?

    Kommentar av Syster Cysta — 2007/09/26 @ 05:09

  30. Ni kanske blinka samtidigt 😛

    Kommentar av becca — 2007/09/27 @ 18:38


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

