Konsum

2007/09/06

Undertext

Filed under: Coop — by konsum @ 08:25

Jag hörde hur P pratade med en kund i sin kassa, en tjej i tjugofemårsåldern:

– Nej, mjölken har inte kommit ännu.
– Inte? Klockan är ju mycket.
– Ja, vi har ringt och sagt att vi vill ha mjölken senast två, inte fem. Men det verkar inte hjälpa.

Tjejen skrattade ett torrt ”ha!” och går ut. Efter bara några sekunder tittade hon in genom utgångsdörren igen, och sade indignerat:

– Du, vad menade du med det där egentligen? Var det nåt om mig, eller?

13 kommentarer »

  1. Det där är typiskt tjejer… Dom tror att allt man säger är emot dom.

    Kommentar av Roliga skyltar — 2007/09/06 @ 09:00

  2. Paranoia protects

    Kommentar av Via Direkt — 2007/09/06 @ 09:16

  3. Analysera mera? Visst är människor ett underbart släkte, så… så… knasiga ibland… *garvar*

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/09/06 @ 09:35

  4. Klockrent :p

    Kommentar av Henrik Sundholm — 2007/09/06 @ 10:34

  5. hon är klart intresserad av honom, eller tror att han är av henne, och tror därmed att allt han säger betyder nånting annat än det gör, helst något om henne.

    hahha, knäpp!

    Kommentar av Prinsessan — 2007/09/06 @ 11:11

  6. Ber om ursäkt, men vad är grejen?

    Kommentar av Jim — 2007/09/06 @ 16:18

  7. Haha.. påminner om en knäpp kompis från förr som alltid trodde att allting syftade på någonting negativt om honom. Wacko.

    Kommentar av AC — 2007/09/06 @ 17:35

  8. va? var det inte hon som sa ”ha” ?

    Kommentar av Igel — 2007/09/06 @ 23:04

  9. Piller??? men annars ett totalt missförstånd??! eller så är det jag som inte fattar. jisses nu känner JAG mig lika yr!

    Kommentar av Alvas pappas blogg — 2007/09/06 @ 23:14

  10. Jim; I’m with you!

    Kommentar av maria — 2007/09/07 @ 21:37

  11. Alla: Jag vet inte alls vad det betyder att hon kom tillbaka och sa sådär, till den här historien finns ingen förklaring, kanske inte ens en poäng. Det är ju det som gör det så roligt.

    Kommentar av konsum — 2007/09/07 @ 23:43

  12. En del tror allt handlar om dem… En kul grej var för något år sedan. Jag stod som vanligt i kassan och småpratade och garvade med ett ungt par som jag är tjena och hej med. Två gånger under samtalet tittade jag upp och precis då fick jag ögonkontakt med en ung tjej i kassan lite längre bort. Båda gångerna dessutom. När den unga tjejen handlat klart går hon bort till min kassa (helt i motsatt riktning än utgången) och är arg och nästan rosenröd.

    Hon: Vad är det som är så roligt? frågar hon argt.

    Jag: Va?

    Hon: Ja, du står och tittar på mig och garvar. Vad garvade du åt?

    Jag: Men… Jag stod och pratade med kunderna, jag har inte skrattat åt dig.

    Den unga tjejen visste inte vad hon skulle säga. Hon fortsatte att stirra argt på mig i ett par sekunder, vände på klacken och gick. Fortfarande arg. Hon var heeeeeelt säker på att jag snackat med kunderna om henne och skrattat. Jag menar, HALLÅ?

    Jag har inte sett psykbrytet sedan dess. Synd, det var en söt tjej och hon såg i alla fall reko ut, inte mentally challenged.

    Kommentar av Joakim Liljeholmen — 2007/09/10 @ 10:01

  13. Hoppade in på Konsum i Överkalix för att köpa hel kummin, men i kryddhyllan fanns bara mald. Frågade kassabiträdet om saken:

    – Hittar bara mald kummin, du har inga hela…?!

    Kassörskan tittade barskt på mig och sa:

    – Tom har vi här i kassan och tet kan jak karantera att alla våra kummin är hela!

    Ridå 🙂

    Kommentar av Berndt — 2007/09/10 @ 10:32


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

