Konsum

2007/08/13

Skrytsam

Filed under: Gästspel — by konsum @ 12:55

Inskickat av Hilda:

Jag sitter i kassan på Ica i en liten stad där man känner igen nästan varenda kund, när en kvinna i 40-årsåldern, som jag aldrig sett innan, kommer fram till mig:

Kvinnan: Jag har pengar till ett ciggarettpaket, men jag har aldrig rökt.
Jag: Öh, va?
Kvinnan upprepar artigt: Jag har pengar till ett ciggarettpaket, men jag har aldrig rökt.

Jag börjar misstänka att hon vill köpa cigaretter så frågar artigt om det är hennes syfte. Kvinnan frågar då hur mycket de kostar varpå jag svarar att de kostar mellan trettiofem och fyrtiofem ungefär.

Kvinna: Jag köper inte ett cigarettpaket, men jag har pengar till ett ciggarettpaket.
Hon går tillbaka in i affären.

En kvart senare kommer hon tillbaka, nu har det blivit litet kö så hon står och köar med en tidning i handen. Precis när det blir hennes tur säger hon:

– Jag har råd med den här tidningen men jag vill inte ha den.

Jag som precis slagit in tidningen tar bort den samtidigt som jag ser henne gå tillbaka in i affären. Inte lång stund senare, kanske ett par minuter, återvänder hon till min kassa för en tredje gång. Denna gång kommer hon fram till mig direkt och frågar om jag tycker att hon ska spara pengarna.

När jag svarar med ett ja försvinner hon ut ur affären.

14 kommentarer »

  1. Säkert ngt led i ngn knasig kognitiv terapi mot shoppoholism…

    Kommentar av Kimmi — 2007/08/13 @ 13:01

  2. Öh. Haha. 😛 Det finns människor till allt!

    Kommentar av Anna — 2007/08/13 @ 14:32

  3. Äg ^^,

    Kommentar av Henrik Sundholm — 2007/08/13 @ 17:58

  4. Hahaha.. Det är faktiskt något man skulle vilja att man kunde med att göra någon gång..bara retas lite 😉

    Kommentar av personalavd — 2007/08/13 @ 20:08

  5. *garvar* Kimmis kommentar är ju klockren (och en mycket möjlig förklaring) 🙂
    Förövrigt gillar jag skarpt rubriken till inlägget… 😀

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/08/14 @ 11:05

  6. En psykos skulle jag gissa på…

    Kommentar av Maria — 2007/08/14 @ 17:11

  7. Ja, psykos, KBT-behandling eller bara allmän excentrism. Jag älskar den här bloggen!

    Kommentar av Susanne — 2007/08/14 @ 18:01

  8. Udda väldigt väldigt udda…

    Kommentar av Karoleen — 2007/08/14 @ 22:00

  9. Haha shit. Hade fan skrattat på mig

    Kommentar av Johan — 2007/08/15 @ 21:04

  10. HAHA!! va klockrent… jag tror jag har hittat en ny favoritblogg….

    Kommentar av Emelie — 2007/08/19 @ 17:27

  11. Den var snygg! Tror också på det där med den kognitiva beteendeterapin! 😀

    Kommentar av Skrot — 2007/08/20 @ 00:45

  12. Fantastiskt!
    Surrealism på hög nivå, Magritte hade varit stolt!
    http://www.magritte.com/

    Kommentar av nåva — 2007/08/23 @ 15:51

  13. Den där är visserligen rolig men den har redan varit med här en gång.

    Kommentar av kattis — 2008/02/22 @ 08:16

  14. Haha ursäkta 🙂 min webbläsare var visst inte så med på att uppdatera idag my bad.

    Kommentar av kattis — 2008/02/22 @ 08:19


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

