Konsum

2007/07/14

Semester

Filed under: Coop — by konsum @ 15:36

jag har förresten underlåtit mig att meddela att jag har semester. Det känns inte riktigt som semester, förutom att jag aldrig kommer ihåg vilken dag det är, inte håller mig till några konventionella tidsuppfattningar och dricker enorma mängder lättöl.

Jag misstänker att någon kommer att reagera på lättölen. Håna mig om ni vill, men det är min nya drog. Falcon Bayersk gärna. Det är nåt speciellt.

Jag hoppas att ni har, eller snart ska få, semester också och att den blir världens bästa!

15 kommentarer »

  1. håna lättöl? lättöl är ju nästintill synonymt med livskvalitet! falcon bayersk är sannerligen ett gott val, även om den inte är kravmärkt. konsum brukar ha åbros kravmärkta, du kanske kan få testa till personalpris. ha en fin semester!

    Kommentar av r — 2007/07/14 @ 17:38

  2. HAH! Lättöl, vilken jävla mes!

    Kommentar av Bruno — 2007/07/14 @ 18:48

  3. Glad sommar!

    Kommentar av Anna — 2007/07/14 @ 19:45

  4. Lättöl? Tja, någon ska väl dricka det också. Fast i valet mellan en kanna iskallt citronvatten och lättöl faller valet lätt på senare.

    För mig är ivartfall en viss mängd alkohol en viktig ingrediens i öl. Som godast är öl, har jag funnit och många håller med, är när alkoholhalten är kring 4-4.5 %

    Kommentar av TomasR — 2007/07/14 @ 20:32

  5. Åååh! Semester! Lätt avis! Trots att jag varit iväg en vecka med valpen.. men avkoppling o semester.. njae… 😛
    Hoppas du har det riktigt skönt! 😀

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/07/14 @ 20:42

  6. jag har en semesterdag kvar. EN! 😦

    en iskall lättöl är aldrig fel.
    fast det är bara hemma hos mamma som jag dricker det, mamma är tokig i lättöl 🙂 (som är den enda öl hon dricker)

    ha en fortsatt skön semester 🙂

    Kommentar av Gosrumpa — 2007/07/14 @ 20:51

  7. L
    Ä
    T
    T lättöl! Jag har allvarligt funderat länge på om det inte är ett oerhört smart drag ur min största kalorifälla. BÅDE ha kakan och DRICKA den. Jag provar allt minst en gång o startar idag!

    Kommentar av Alvas pappas blogg — 2007/07/14 @ 23:15

  8. lättöl låter faktist helt okej! jag själv har upptäckt 3,5-orna. det finns uppenbara fördelar med lägre alkoholhaltiga drycker 🙂

    Kommentar av sajmo — 2007/07/14 @ 23:43

  9. Lättöl? Det enda jag reagerade på var den reflexiva användningen av underlåta, alltså ”underlåtit mig” som du skriver. Det har jag aldrig sett förut. Intressant.

    Kommentar av Tomten — 2007/07/15 @ 00:26

  10. Lättöl är inte till för folk som gillar öl, det är till för folk som gillar att pissa….

    Kommentar av Brittsten — 2007/07/15 @ 14:37

  11. Alltså, nu tror jag att jag förstår,
    lätt-öl för dom som vill gå ned i vikt, (Alvas pappas blogg)
    starköl om man inte gillar att pissa. (Brittsten)
    Bra att någon reder ut begreppen!

    Kommentar av Gubben — 2007/07/16 @ 03:36

  12. det är den där röda falconölen va? den är godast!!! inte för ljus och inte för mörk!

    Kommentar av marita — 2007/07/16 @ 10:35

  13. Lättöl är så underskattat! Jag dricker det gärna.

    (Psst. Köp en porter på café nästa gång du är ute och fikar. Underbart gott till kakan.)

    Kommentar av Ung tant. — 2007/07/16 @ 14:05

  14. Ung Tant: Porter är jag redan gravt beroende av (Carnegie 3,5% är den godaste av de alla), och det är mycket få saker som är bättre än en kall porter en sommardag.

    Kommentar av konsum — 2007/07/16 @ 14:17

  15. Glad sommar! Hoppas semestern blir bra, trots omständigheterna! =) Önskar Johanna å Joakim

    Kommentar av Guppy — 2007/07/17 @ 00:11


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

