Konsum

2007/05/31

Telefonflåsaren

Filed under: Coop — by konsum @ 15:18

Candy berättade att någon hade ringt till butiken och M hade svarat. En man hade med låg, flåsande röst sagt till henne ”ja hej, det är så här va att min dotter snart ska ha sin första mens va och jag undrar om du kan säga vilken storlek på tampongen hon ska ha?”. M svarade så som vilken annan serviceminded person skulle vilja svara – ”inte fan vet jag”. Mannen fortsatte med ”ska hon ha små tamponger, eller medium eller kanske till och med större?”. M svarade syrligt ”du, jag tycker att du ska skicka hit din dotter istället så kan jag prata med henne direkt”.

35 kommentarer »

  1. Haha! Kul svarat =D

    Vilken idiot som ringer sådär och frågar. Hur ska stackars M veta vilken storlek?? Och dessutom är det inte så trevligt att diskutera med en okänd man om hans dotters första mens.

    Kommentar av bbeccy — 2007/05/31 @ 15:28

  2. bbeccy: det fanns förmodligen ingen dotter.. Snacka om äckel!

    Kommentar av Suzanne — 2007/05/31 @ 15:30

  3. men kasnke var han ändå en väldigt omtänksam (om än lite klumpig) pappa som ville väl???! (:

    Kommentar av Alvas Pappas Blogg — 2007/05/31 @ 15:30

  4. Hur vet pappan att hans dotter ”snart ska ha sin första mens”? Det vet man väl inte? Den första mensen brukar väl bara… komma? Den ringer väl inte och säger till i förväg.

    Kommentar av Britta — 2007/05/31 @ 15:36

  5. Jag som kille undrar om man verkligen använder en tampong vid första mensen? Jag menar är det så skönt eller ens praktiskt att använda för en ung ännu inte helt utvecklad kvinna?

    Inte en fråga jag måste ha svar på men aldrig är det fel att fråga.

    Kommentar av TomasR — 2007/05/31 @ 17:19

  6. Usch vad vidrigt. Och nej, TomasR, det är nog få tjejer som kör på tampong första gången.

    Kommentar av Misanth — 2007/05/31 @ 18:17

  7. Usch får bara äckelkänslor utav den här människan. Usch… Som det har blivit sagt man vet ju inte när man ska ha sin första mens det händer ju bara… om man inte kör blod prov och grejer men det känns ju något så otroligt… nej usch…

    Kommentar av Ketake — 2007/05/31 @ 18:50

  8. Haha. En riktig liten mysfarbror.

    Kommentar av Henrik Sundholm — 2007/05/31 @ 19:37

  9. uääh, herregud vilket äckligt samtal

    Kommentar av Matilda — 2007/05/31 @ 20:34

  10. Usch, han ringde till min butik 2 ggr också, men det måste vara minst 2 år sen. Första gången försökte jag hjälpa till och svara på hans frågor, andra gången slängde jag på luren. *Ryser*

    Kommentar av Josephine — 2007/05/31 @ 20:53

  11. TomasR: Kan bara svara för mig själv, men vet att min kompis använde det rätt tidigt. Så det finns nog en del som gör det, absolut.

    Kommentar av Alexandra — 2007/05/31 @ 21:32

  12. usch vilket äckel…telefonflåsaren…nu fattar jag =D

    hahaha förlåt jag är så trög…

    Kommentar av bbeccy — 2007/05/31 @ 21:52

  13. Nej fy fan vad äckligt!

    Först och främst hur FAN kan han påstå sig veta när hon ska få mens? Det kan hända när hon är 12 eller när hon är 16.

    Sen, vad har han att göra med hennes tamponger? Jag vet inte någon som jag känner som inte tyckte det var skitpinsamt i början med mens och inte fan vill man att ens pappa ska ha något med saken att göra eller ens prata om det.

    Stackars hans dotter, uppenbarligen något fuffens som pågår där.

    (För övrigt: Området i slidan där en rätt placerad tampong sitter är helt nervlöst så man känner inte ens tampongen. Man kan lätt använda dem från början.)

    Men fy fan vilket äckel. Ibland önskar man att man kunde sparka någon i ansiktet genom telefonluren.

    Kommentar av Mia — 2007/05/31 @ 23:01

  14. Hoppas verkligen att han inte har någon dotter!
    Och ingen son heller för den delen.
    Nästa gång skulle man kanske spåra samtalet?

    Hur många har egentligen anmält misstänkta fall av sexuella övergrepp?
    Vi sätter på skygglapparna och stänger våra dörrar hårt så att vi inget ser och inget hör.

    Kronberg skrattar och ler i vanliga fall – men nu är hon ledsen och arg…

    (F.d. LenaK – vars blogg ska få vila på de saligas ängder)

    Kommentar av Kronberg skrattar och ler — 2007/06/01 @ 02:22

  15. Det måste ju inte vara äckligt. Kan väl vara så att det inte finns någon mamma och han inte hade någon annan att fråga. En bra förälder är beredd på det för det kan komma tidigt. Min mamma köpte bindor till mig när jag var elva för att jag skulle ha dem och känns mig trygg. Och det gjorde jag, tll skillnad från kompisar som blev helt överraskade och inte vågade säga något till sina föräldrar.

    Kommentar av Sara — 2007/06/01 @ 09:29

  16. Min idol

    Kommentar av kriwes — 2007/06/01 @ 10:12

  17. Tror iof inte att han bara ville vara förberedd, bara ett av alla äcklen som faktiskt finns! Bra svarat! Haha, man måste ju bli helt ställd! *asg*

    Kommentar av Sarre — 2007/06/01 @ 12:40

  18. Vi diskuterade det fram och tillbaka och har kommit fram till att det kan vara en skum kille i trettiofem-fyrtioårsåldern som brukar dröja sig kvar vid småflickstidningarna (Julia, Okej (kunde inte låta bli) m.fl.). Han luktar svett och gammal banan, och köper alltid folköl och cigg. Han har tydligen samma darr (återhållen iver) på rösten som telefonflåsaren.

    Kommentar av konsum — 2007/06/01 @ 12:59

  19. Mkt bra svarat av Candy!!!!

    Kommentar av Linda — 2007/06/01 @ 13:16

  20. Eeuuu! Okej okej, kanske det inte fanns nån mamma. Men hey, är det inte allmänt känt att börja med trosskydd/binda? Och om det skulle mot förmodan vara sant borde han väl ha en uppfattning om vad som är ”lättast” att föra in? (ja jag vet att det handlar om uppsugningsförmåga, men det är inte prio ett för en tampongnybörjare)

    För att vara så insatt i ämnet angående vilka storlekar det finns borde han ju vetat då. Bläk!!

    Han verkar vara synsk oxå. Eller var det bara för mig det kom som en överraskning? Klapp på axeln till M. Applåd för att finna sig så snabbt.

    Kommentar av Anna — 2007/06/01 @ 14:27

  21. Tyvärr är sånt där inte särskilt ovanligt, har flera vänner som jobbar på t.ex lindex och h&m där flåsande män ringt och frågat: ”Vilken bh-storlek är den minsta ni har?” Stackars patetiska människor alltså.

    Kommentar av Linn — 2007/06/01 @ 15:30

  22. Dras läskiga människor till Konsum – eller finns det en läskig människa i varje butik?

    Till Konsum i Lund – Mårtenstorget – kommer nästan varje dag en man som luktar illa i en omkrets av ca 10 meter (jag överdriver inte).
    Han kommer varje dag vid stängningsdags och måste alltid tjatas ut från butiken.

    Man blir inte så sugen på att handla någon mat alls när han är i närheten.

    Kommentar av Kronberg skrattar och ler — 2007/06/01 @ 16:22

  23. Hmmm, jag brukar köpa folköl & cigg. Vågar man gå in om det är lång kö till kassan så man står å ser skyldig ut vid tidningsstället? Å andra sidan saknas ju Zipfer i sortimentet numera å min kroppslukt är definitivt inte banan 😉

    Kommentar av ignatz — 2007/06/01 @ 16:35

  24. telepervon har sån lustig fantasi.

    Kommentar av gustav — 2007/06/01 @ 17:16

  25. Och det sjuka är ju att det är precis sånt där man får höra varje dag i butik! En praktikant som vi hade på jobbet för ett tag sedan hade (o)turen att behöva hjälpa en kund med trosor. Och så säger kvinnan som då var lite större ”Har ni extra stora trosor?” ”Ehm ja det har vi väl..” ”Men de behöver vara riktigt stora för jag behöver få plats med en stor binda i, jag har så mycket mens”.

    Kommentar av Anni — 2007/06/01 @ 18:35

  26. Kronberg, jag skulle tro att de flesta butiker har sina pervon. Jag är glad att vi har väktare vid låsning i vår butik, då slipper man de flesta ”flåsare” vid stängning.

    Kommentar av Sangilak — 2007/06/01 @ 19:10

  27. Ja jävlar. det där var inte det lättaste telefonsamtalet att få kan jag tro.

    Kommentar av Respekt — 2007/06/01 @ 20:15

  28. […] Telefonflåsaren Candy berättade att någon hade ringt till butiken och M hade svarat. En man hade med låg, flåsande röst sagt till […] […]

    Pingback av Top Posts « WordPress.com — 2007/06/02 @ 02:01

  29. Nä fy vad tragiskt! Om man har en dotter så är det ju fett synd om henne alltså. Usch.

    Kommentar av Anna — 2007/06/03 @ 12:14

  30. Hehe var e hennes mamma =∆?

    Kommentar av Teeehooo — 2007/06/03 @ 14:51

  31. *garvar*

    Men jag tyckte det där med bindorna lät ännu roligare än telefonflåsaren!

    Kommentar av Jossan — 2007/06/12 @ 23:47

  32. I wish I was M! 🙂 Det är ju fäään äckligt med pappor som ringer om sånt angående sina döttrar INNAN de ens fått mens. Och nej, det är inte särskilt vanligt att man använder tampong vid sin första mens. För det första vet jag ingen som haft så rikliga blödningar att det varit nödvändigt, & för det andra är det inte så jäkla mysigt att trycka in en tampong när man är 12-13 år gammal. För de flesta är väl det då de får sin första mens. . .

    Kommentar av Candy — 2007/06/13 @ 13:21

  33. Jag har arbetat som ordermottagare på ett postorderföretag. Troligtvis samma man, kunde ringa flera gånger om dagen och fråga vilken storlek hans dotter behöver ha på sin Bh.

    Kommentar av Mikaela — 2007/06/13 @ 21:21

  34. men joo, man kan ju visst använda tampong i början. jag vet jättemånga som gjort det. och yuck, äcklig man minsann.

    Kommentar av Anna — 2007/06/14 @ 15:15

  35. jag tror bestämt ni råkat ut för en ökänd snuskgubbe, han är över 70 och florerar också på massor av ungdommssajter typ lunarstorm. han går igång på att prata mens. nice.

    Kommentar av A — 2007/06/27 @ 13:17


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

