Konsum

2007/05/28

Läsarundersökning (igen)

Filed under: Coop — by konsum @ 19:02

Det är måhända grymt oproffsigt att göra om en undersökning som nyss har ägt rum, men eftersom den förra undersökningen var grymt dålig så tänker jag låta de ta ut varandra. Jag har aldrig sagt att proffsighet är en av mina starka sidor.

Jag hoppas att ni inte tar illa upp när undersökningen börjar från ruta ett igen. Det tar kanske två sekunder att lägga sin röst, det är alltså (återigen) en väldigt opretentiös undersökning som mest av allt handlar om att jag är nyfiken på vad ni gör om dagarna.

[klicka här för att vara med]

22 kommentarer »

  1. Men alltså, jag jobbar som fröken. Det är ett slags service på ett sätt, men ändå något heeeeeeeeeelt annat. Oj, vad jag blev jobbig nu…

    Kommentar av Kajsa — 2007/05/28 @ 21:32

  2. … och vi som inte jobbar då? ;9 (Student.)

    Kommentar av Alexandra — 2007/05/28 @ 21:49

  3. Kajsa: du har rätt i att det är en sorts service, och en väldigt viktig sådan, men jag skulle nog säga att det är ‘något heeelt annat’.

    Kommentar av konsum — 2007/05/28 @ 21:57

  4. Hemtjänsten, det räknas väl som service? 😉

    Kommentar av dagarmedmig — 2007/05/28 @ 22:02

  5. dagarmedmig: Passar ohyggligt bra under ”Arbetar i annat servicesammanhang”. Ohyggligt bra.

    Kommentar av konsum — 2007/05/28 @ 22:24

  6. Jag röstade två gånger (vet inte om båda registrerades dock) men jag har tidigare jobbat i butik (klädbutik) och jobbar nu som växelhäxa.

    Bra med bättre svarsalternativ iaf 🙂

    Kommentar av Drina — 2007/05/29 @ 00:08

  7. Har jobbat extra i en ICA-butik, för ungefär sex år sen nu.

    Kommentar av Björn — 2007/05/29 @ 00:14

  8. Jag har förslag på ett nytt alternativ: ”Har tidigare jobbat i annat serviceyrke”… För även om jag inte träffar några kunder NU så har jag ju fått min del av konstiga, underliga, härliga människor.. 🙂

    Kommentar av Suzanne — 2007/05/29 @ 00:33

  9. Jag tycker det blev helt jättebra nu.
    Har jobbat-alternativet har fått min röst.

    Ska vi ha valvaka nu?

    *lägger skumpan på is om utifall att… – missar aldrig ett tillfälle att få fira*

    Kommentar av LenaK — 2007/05/29 @ 00:37

  10. Om man jobbar i butik, men är tjänstledig för att pröva annat..?

    Kommentar av Ledig — 2007/05/29 @ 10:36

  11. Men orka gnälla. Använd ert sunda förnuft istället.

    Kommentar av Perra — 2007/05/29 @ 12:05

  12. Perra: Räkna inte in mig bland gnällisarna, jag skojade bara. 😉

    Kommentar av Alexandra — 2007/05/29 @ 16:47

  13. Hm.. kommer det komma en undersökning på vad vi som gör ngt heeelt annat gör på dagarna med?

    Kommentar av Syster Dyster — 2007/05/29 @ 23:03

  14. um .. jag HAR jobbat som internetsupport i 5 år .. tidigare, och nu jobbar jag som lokförare .. vilket jag anser är en form av kundtjänst 🙂

    Vad ska jag klicka i då?

    Kommentar av Steffo — 2007/05/31 @ 12:32

  15. Men jag har BÅDE jobbat i livsmedelsbutik tidigare, liksom kundtjänst, OCH har serviceyrke (reception) nu!

    Kommentar av Linnea — 2007/05/31 @ 12:39

  16. tycker det fattas en jobbar delvis inom… eller något annat för oss som jobbar extra samtidigt som vi studerar el dyl.

    fast det beror helt på vad du är ute efter för svar..

    Kommentar av Vikki — 2007/05/31 @ 13:40

  17. Tänk på att ange svarsalternativ som kan utesluta varandra så att folk inte bara väljer ett svarsalternativ för att få trycka på ”ok”. Jag skulle i princip kunna välja alla svarsalternativ har jag för mig. Tänk att du i första hand kanske behöver undersöka hur många som har arbetat eller arbetar inom servicebranschen. I nästa undersökning frågar du något annat. Tillslut kan du sätta ihop ett resultat av dessa undersökningar.

    Kommentar av Ida — 2007/06/01 @ 11:07

  18. Jag jobbar som växeltelefonist, servitris, kioskbiträde och på Max. Nice. 😛

    Kommentar av Sara — 2007/06/02 @ 09:53

  19. Äh, undersökningen var ju jättebra och om man inte tycker att svarsalternativen passar perfekt så får man väl välja det som passar bäst. Det handlar ju inte om liv och död!

    Men verkligen intressant att läsa här på kommentarerna vad alla människor jobbar och har jobbat med tidigare i sina liv. Verkligen!

    Kommentar av Sara — 2007/06/05 @ 10:27

  20. o vi som e sjukskrivna då? eller som har jobbat innom både affärer och äldreboende de går ju inte o kryssa i båda:P

    Kommentar av katariina — 2007/06/07 @ 00:05

  21. De bada HAR TIDIGARE alternativen stammer in pa mig, men nu gor jag nat heeelt annat 😉

    Kommentar av Honeysuckle — 2007/06/07 @ 16:16

  22. Vikki: Öhh, att man jobbar extra har väl ingenting med saken att göra? Man jobbar ju ändå inom service. Trots att man inte är anställd. Inse vilken lång & krånglig undersökning det skulle bli om man hade ett alternativ för varje möjlig anställning. ”Ja, jobbar deltid i livsmedelbutik!” ”Ja, jobbar heltid!” ”ja, är semestervikarie!” osv. . . :S

    Varför krånglar vissa av er till det så mycket? Man tar det alternativ som bäst stämmer in, eller också struntar man i att rösta. Svårare kan det inte bli.

    Idas förslag är för övrigt rätt bra.

    Kommentar av Candy — 2007/06/13 @ 13:51


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

