Konsum

2007/05/23

Ett med naturen

Filed under: Gästspel — by konsum @ 12:53

Inskickat av Bokhandlarn:

Två småtjejer i nioårsåldern kommer in i butiken, går fram till en hylla där det bland annat finns gosedjur. En av tjejerna tar fram ett får, kramar om det hårt och utbrister ”Åh, en sån här igelkott vill jag ha!”. Hennes kompis tittar på fåret och säger ”Det där är ingen igelkott, det är ett får ser du väl”.

Fårkramaren tittar på det hon håller i famnen och säger lite besviket ”Jaha” och ställer ointresserat tillbaka fåret på hyllan.

11 kommentarer »

  1. Måste bara säga att du har helt rätt ang serien. Vart lite orolig att den skulle försvinna när jag såg åt vilket håll röstningen gick… 😛

    Kommentar av Cecilia — 2007/05/23 @ 13:19

  2. Klockrent :p

    Kommentar av Henrik Sundholm — 2007/05/23 @ 15:34

  3. Får och igelkottar….man undrar var skolan är på väg….det är faktiskt en VISS skillnad om man säger så….

    Kommentar av TAXISNACK — 2007/05/23 @ 17:40

  4. *S* Ja, vem vill väll ha en fårskalle? 😉

    Svar på din kommentar hos mig:
    J.Lo: Jo, eftersom jag själv har jobbat i kassa, så vet jag allt det där. Men Ändå… det är inte kassörskorna jag kritiserar, för jag vet att de bara gör sitt jobb och inte kan ta andra beslut, men jag kritiserar systemet. Sist det hände mig på ICA Kvantum, att jag upptäckte ett sånt fel, så fick jag 25 spänn. Då kändes det som ett litet plåster på såret och som ett erkännande att butiken gjort fel. Dessutom så blev det värt att skriva på kvittot! Sedan kändes det också mer seriöst, för då vet jag att det ligger i butiksägarens intresse att ändra i datorn, så rätt pris går in, för de har nog ingen lust att betala tillbaka 25 spänn till flera kunder som de gjort fel för! Kul att du gillar bloggen och TACK för att ni alla kassörskor/kassörer finns!! Ert jobb rockar! Kram!

    Kommentar av Tonårsmorsa — 2007/05/23 @ 20:03

  5. Tonårsmorsa: Förhoppningsvis läser J.Lo ditt svar, det var nämligen inte jag som skrev kommentaren hos dig. Men välkommen hit!

    Kommentar av konsum — 2007/05/23 @ 20:13

  6. Jobbar i Ktj i en Uppsala COOP FORUM, Vi har som policy att alltid ge kunden en 30:- check när det bivit fel i kassan. Då det tyvärr händer att det blir fel då & då vet våra kunder att det lönar sig å komma fram till oss å påpeka detta…
    Detta inlägg riktar sig speciellt till 30:- Mannen, som förmodligen har en spion bland oss kassörer. Han går varenda gång ifrån oss med minst 90:- i ren förtjänst pga ”kassafel” som egentligen oftast inte är fel…
    Du vet vem du är 30:- Man -skaffa dig ett liv!

    Kommentar av Sara — 2007/05/23 @ 21:59

  7. Sara: Vad är det för Coop Forum du arbetar i? Jag går ofta dit men híttar inga fel på kvittot, kollar väl inte så noga heller. 🙂 Eller också går jag till fel Coop Forum.

    Kommentar av Peter — 2007/05/23 @ 23:16

  8. Vi har ”tjugofemkronan” på mitt Ica, och hade det i den förra butiken jag jobbade i också. Tyvärr satte vissa kunder det i system att alltid gå hem med typ femti spänn, även i situationer då de egentligen inte skulle haft pengar tillbaka. Regeln var att man fick tillbaka om varan varit felinlagd i själva systemet, tex. en kampanj på 2 för 25 som inte registrerats utan gick in för odrinarie pris när man scannade eankoderna. Inte om kassörskan tabbat sig och råkat slå in kvisttomater istället för vanliga. Men man var tvungen att ge 25 spänn till vissa ändå, eftersom de blev så förbannade när man försökte förklara för dem att det inte ALLTID gällde.

    Kommentar av Candy — 2007/05/25 @ 12:53

  9. Det måste ju vara ngt fel i RBS systemet, hos oss ramlar det bort kampanjer hela tiden! Det hände ALDRIG när jag jobbade inom Axfoods affärer..

    Kommentar av Sarre — 2007/05/25 @ 14:53

  10. Det roligaste var ju ändå ”Fårkramaren tittar på det hon håller i famnen”.. he he he. 😀

    Kommentar av Sofia — 2007/05/25 @ 15:08

  11. Det finns roligare! Måste skriva upp när det händer saker på jobbet 😛 Man glömmer bort så snabbt! Kul med en sån här blogg iaf..

    Kommentar av Anni — 2007/06/01 @ 18:39


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

