Konsum

2007/05/11

Nödig & rådig

Filed under: Gästspel — by konsum @ 11:27

Inskickat av ICA-gäst:

Arbetar hos, vad som av butikens handlare stolt beskrivs som, sveriges näst största butik. En Maxibutik som vissa dar i veckan mer verkar tjäna som uppsamlingsplats för alla dårar än livsmedelsbutik. Hur som helst har vi en informationsdisk/spel/kundservice dit alla ”speciella” människor skickas för att vi andra arbetare ska kunna få sköta vårt jobb. En dag med relativt mycket folk var det plötsligt en man (cirka 37 år) som trängde sig före kön till kundservice.

Man: Ni har ju för helvete inget papper på kundtoaletten.
ICA-kollega: Oj ursäkta oss, ett ögonblick ska jag åtgärda det.
Man: Redan försent! Torkade mig med kalsongerna. Jag vill ha 100 spänn!
ICA: Du torkade dig… vad gjorde du med kalsongerna?
Man: De spolade jag ner. Kompensation tack!

Efter att möjligtvis orsakat dyrt stopp i avloppet för oss skrek alltså mannen ut sina pinsamheter för hela kön och vandrade därifrån 100 spänn lyckligare.


24 kommentarer »

  1. EEEEW! Kul för nästa person som skulle låna den toan, stopp i rören, möjligtvis?

    Kommentar av Amanda — 2007/05/11 @ 11:29

  2. Du har ALL min sympati. :O

    Kommentar av bani — 2007/05/11 @ 11:51

  3. Svar: ”Okej, här är hundra spänn. Nu ska vi bara ha din legitimation och adress så vi vet vart räkningen från rörmokaren ska skickas nånstans!” 🙂

    Kommentar av Michis — 2007/05/11 @ 11:52

  4. Dagens garv ^^

    Kommentar av Henrik Sundholm — 2007/05/11 @ 12:03

  5. Nej men fy fan 😀 Vad äckligt!

    Blev det stopp i rören sen eller var det bara ett dåligt försök att få åt sig pengar?

    Kommentar av Cecilia — 2007/05/11 @ 12:13

  6. Men fin!

    Det finns verkligen knepiga människor.. Huva

    Kommentar av Drina — 2007/05/11 @ 14:27

  7. Hahaha. Att man inte kollar att det finns toalettpapper innan man sätter sig på allmäna toaletter?! Eller är det bara jag?

    Kommentar av Penny — 2007/05/11 @ 15:59

  8. Fick han pengarna? Taskig cliffhanger..

    Kommentar av Marcus — 2007/05/11 @ 16:41

  9. Håller till 100% med #3!

    Kommentar av Handlat på Ica — 2007/05/11 @ 18:52

  10. åh.. nu kom jag ihåg en grej, min kompis jobbade på en bensinmack, och en gång klev en man ut ur en bil för att tanka iklädd endast en plastpåse, samt insmetad i sin egen skit.
    hon ringde polisen 😮 vilka dårar det finns!

    Kommentar av Gosrumpa — 2007/05/11 @ 19:31

  11. Hur kunde de ge honom pengar för det? Herregud

    Kommentar av elli — 2007/05/11 @ 20:31

  12. om jag nu hade råkat ut för detta och torkat mig med mina kalsonger och spolat ner dom så hade jag nog bjudit ica maxi på den hundringen för att slippa göra bort mig i kundtjänst inför allt folk. för övrigt: är det bara jag som kollar om toapappret räcker på en okänd toa innan jag börjar fylla den?

    Kommentar av K&M — 2007/05/11 @ 21:22

  13. Dagens skrattsalva – tack för det! Jag tillhör nog dem som nogsamt kollar om det finns papper innan jag sätter mig!

    Kommentar av Frukostflingan — 2007/05/11 @ 22:57

  14. Hur kunde han bara komma på tanken att spola ner kalsongerna på toaletten?! det finns konstiga människor!

    Kommentar av Junitjej — 2007/05/12 @ 08:50

  15. så ofantligt roligt att jag var tvungen o komma tillbaka o läsa igen. Vilken kille, väl värd varje krona!

    (kan man inte kommentera från firefox???, skumt??)

    Kommentar av Alvas pappas blogg — 2007/05/12 @ 10:23

  16. *garvar* Kollar också alltid om det finns papper, innan jag sätter mig på en toalett som inte är min egen.. 🙂
    Alvas pappa –> jag kör firefox, det funkar att kommentera..

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/05/12 @ 13:03

  17. cliffhanger? du e rolig du marcus. ”ca 37 år” öga för ålder? haha

    Kommentar av caket — 2007/05/12 @ 15:22

  18. Han kunde väl ha kastat kalsongerna i papperskorgen. Som blöjor. Dom spolar man ju inte ner.

    Kommentar av Li — 2007/05/12 @ 22:49

  19. Det var nästan glädjande, trots den ringa formen av bedrägeri. VM i blåsa Ica-personalen på pengar 2007. Hade det varit någon annanstans – i världen, så hade de ungefär sagt ”Vem är du?” tätt följt av ”Gå här ifrån!”.

    Kommentar av Johan — 2007/05/13 @ 09:20

  20. Kunde de inte ordnat ett par nya kalsonger åt honom istället? I annat fall borde det finnas i sortimentet för att undvika att behöva ge bort pengar.

    Pucko. Men… roligt. Man slutar aldrig bli förvånad.

    Kommentar av drowsy — 2007/05/13 @ 16:53

  21. Jobbar själv i informationsdisk på stormarknad. Vi får betalt för att hjälpa kunden med dess problem – oavsett svårighetsgrad. Men mest är vi disk-anställda nog psykologer.

    Kommentar av Therese — 2007/05/15 @ 18:20

  22. Så jävla dumt att belöna en sån idiot, suck. Bland det värsta som finns när såna får som dom vill.

    Kommentar av Viktor — 2007/05/17 @ 19:24

  23. VARFÖR ÄR DET INGEN SOM TYCKER ATT HAN HAR RÄTT FÖR????
    jag kollar alltid om det finns papper…men…är det mitt jobb?
    jag skulle även krävt bensinpengar för o åka o köpa nya!!!!
    om man inte har ordning på grejorna så får man ta konsekvenserna…eller är det ”jag bara jobbar här” som e grejen hos handlare???
    john

    Kommentar av john anderson — 2007/05/22 @ 00:51

  24. Amen..hallå…
    FICK han verkligen pengarna han ville ha???VA?+
    fattar dig så….eller skojar du?
    (Hoppas)
    Du kan väl svara på den frågan,vi är många som vill veta tror jag

    Själv……..så fattig som jag är att jag ska gå in o trasha” en valfri kundtoa o klaga sedan…på hur det ser ut
    Bra tips för hundralapp att handla lite käk för

    Kommentar av kajsa — 2007/05/25 @ 15:06


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

