Konsum

2007/03/23

Självkritiken

Filed under: Coop — by konsum @ 21:40

Om man försöker skriva ett förord kan man vara bergsäker på att allt blir dåligt. En stavelse bra – sextiotvå dåliga. Jag önskar nästan att jag var som de sämsta vid Idol-uttagningarna, sådär helt utan självkännedom.

Bara ett massivt ego.

Jag begår dessutom misstaget att läsa det begåvade människor skriver och känner mig ännu lite sämre. Just nu har jag gått igenom Jan, Emma, DecibelleFred, Lina, Titti, Anneli och Antira. Begåvade begåvade begåvade jävla människor.

20 kommentarer »

  1. Självsäkerheten flödar iallafall!!

    Kommentar av Sara — 2007/03/23 @ 22:13

  2. Brukar man inte låta någon annan skriva förordet? Nån som har expertkunskaper om det boken handlar om. Kanske en psykolog eller en journalist med känd blog.

    Jag är överygad om att du kommer att skriva världens bästa förord. Du är ju minst lika begåvad som alla andra du nämner här. I alla fall har du ett härligt flyt i det du skriver, och en fantastisk pricksäkerhet i din personbeskrivning.

    Kommentar av Mammann — 2007/03/23 @ 23:31

  3. Sara: Hur menar du? Den enda säkerhet jag har är självosäkerheten, och den har jag ganska gott om.

    Kommentar av konsum — 2007/03/24 @ 00:46

  4. Jag tror hon var ironisk 😛

    Btw tycker jag iallafall att du skriver bra 🙂

    Kommentar av Viqtory — 2007/03/24 @ 02:05

  5. och bloggen måste ju vara en av sveriges top 3!!!

    Kommentar av Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com — 2007/03/24 @ 08:10

  6. och bloggen måste vara bland sveriges top 3!!

    Kommentar av Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com — 2007/03/24 @ 08:11

  7. Ibland är förordet skrivet av någon annan än författaren.

    Kommentar av Kaos — 2007/03/24 @ 08:35

  8. Heja Konsum. Jag tror nog inte att det är så dåligt som du tror.. Inget inlägg hittils tyder på att det skulle kunna vara kasst iallafall!!!

    Kommentar av saran — 2007/03/24 @ 09:13

  9. Intressant blogg som jag bara ”hoppade in på”. Den tål att läsas mera! Kram Geddfish

    Kommentar av geddfish — 2007/03/24 @ 10:38

  10. Hmmm… den första ironiska poäng jag har missat i mitt liv. Det är om möjligt ännu mer oroande än ett ton prestationsångest.

    Kommentar av konsum — 2007/03/24 @ 11:43

  11. Konsum: Om du vore så väldigt dålig på att skriva så skulle väl inte så många människor göra sig besväret att läsa din sida varje dag, eller hur? Det om något bevisar väl motsatsen! Kan bara hålla med ovanstående som visst tycker att du är bra. Mer än bra, det är ju därför jag är här varje dag! Seså, upp med hakan nu! ;D

    Kommentar av Alexandra — 2007/03/24 @ 13:40

  12. Jag hade 30-40 bloggar jag läste varje dag. Jag hade också ett 100-tal till som jag kunde läsa om det fanns tid. Till slut blev det ohållbart så jag gjorde en rejäl rensning och kvar blev 15 stycken. Du är bland dem och där kommer du förbli en lång tid framöver.

    Kommentar av Maria — 2007/03/24 @ 13:47

  13. Du e bäst! så är det bara! upp med hakan och fortsätt med ditt arbete 😉
    många många kramar!

    Kommentar av lillan — 2007/03/24 @ 16:10

  14. Åh konsum, I love you!

    Kommentar av Lina — 2007/03/24 @ 23:03

  15. låtsas att det är ett inlägg i bloggen o så skriver du ett inlägg om dagen o vips! så har du ett förord. ikläd dig kunderna o låt dem beskriva dig, som en härlit dokumentärinledning om den stora mystiska konsum-bloggaren (”ja, inte förstod jag vem det var, jag trodde det var en helt vanlig mänska som slängde ruttna bananer efter mig” 😉 eller beskriv den grå höstdagen då du insåg behovet av att stävja kundernas beteenden genom att belysa dem genom dina finurliga hjärnslingor. eller så blir det bara svart. jag vet inte.

    Kommentar av cousin S — 2007/03/25 @ 16:59

  16. Vi har faktiskt varit på Konsum idag. We love you too. /G

    Kommentar av geddfish — 2007/03/25 @ 17:37

  17. Vad glad jag blir!

    Beundran är ömsesidig. Tro mig. Du kommer skriva ett lysande förord. Jag tror på dig.

    Kommentar av Ung tant. — 2007/03/26 @ 14:32

  18. Oj, jag är omnämnd! Jag känner mig hedrad men skäms en aning eftersom jag ju bara skriver en massa blaj 🙂 men tack så mycket, du gjorde min dag!

    och förordet kommer du att lyckas formidabelt med, det vet jag!

    Kommentar av Antira — 2007/03/30 @ 12:45

  19. var är antira begåvad?

    Kommentar av gretar — 2007/04/02 @ 00:00

  20. gretar: vad sägs om överallt och var som helst?

    Alla de som jag nämnde innehar enligt mig en kärlek till ord, fantasifull berättarstil och en önskan att dela med sig. Det borgar för god läsning! Det finns naturligtvis fler begåvade människor som jag läser dagligen, de finns i länklistan till höger – alla otroligt läsvärda.

    Kommentar av konsum — 2007/04/03 @ 12:32


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

