Konsum

2007/02/19

Tant Chef

Filed under: Gästspel — by konsum @ 13:58

Inskickat av Elin:

Närbutik i Örebro.

En dam, ca 60 år, har stått länge vid kassan medan kön blir allt längre. Hon är oförskämd mot andra kunder och det berg av varor hon har i sin vagn rör sig väldigt långsamt mot kassan, eftersom hon pratar hellre än plockar upp varor på bandet.

Hon beordrar kassapersonal och övriga kunder att hämta det ena och det andra åt henne och när en kund vägrar påstår hon att han är rasist och går på socialbidrag. Missnöjet blir större och större bland övriga köande, eftersom det bara finns en kassa.

Tanten: ”Jag talar om för dem (kassapersonalen) vilka priser de ska sätta på varorna för att fler ska vilja handla här.”

Efter tio minuter-en kvart ber kassapersonalen tanten att betala och hon halar upp sitt busskort.

21 kommentarer »

  1. såna kunder vill man bara slå… hårt!

    Kommentar av Kökshäxan — 2007/02/19 @ 14:51

  2. Jag har just fått nog av människor och deras ibland hemska sätt och höll ett litet brandtal här för en lite stackare som nog fick sig en skäppa mer ovett än han tänkt sig istället för den gratishjälp han hoppats på så han slapp tänka. Hoppas nån får nog av den här tanten med. Tyvärr så brukar de oftast vara helt osårbara för logik och allting är alla andras fel.

    Kommentar av Broken Haiku — 2007/02/19 @ 15:10

  3. ibland hatar jag tanter

    Kommentar av Saga — 2007/02/19 @ 15:54

  4. Men hallå, fy, jag hade blivit skogstokig! Don’t like people like that!

    Kommentar av Annie — 2007/02/19 @ 16:19

  5. Vad hade Dracula tanten för reaktion på det då?

    Kommentar av Skriet från Lappmarken — 2007/02/19 @ 16:32

  6. man får dock en känsla av att personalen kanske låtit henne hunsa dem lite för länge.
    visst, man måste var atrevlig och överseende, men det får ju inte gå så långt att kunden beordrar folk att gå o hämta saker! lägg upp varorna och betala, har du glömt nåt får du gå in igen och ställa dig sist i kön!

    Kommentar av jennie — 2007/02/19 @ 16:47

  7. tänk att ha ett busskort som även var ett kontokort!
    eller tvärt om. vad smidigt det hade varit!

    Kommentar av hönan — 2007/02/19 @ 18:16

  8. Jag hade nog brytit ihop totalt!

    Kommentar av Marcus — 2007/02/19 @ 18:28

  9. Man säger att kunden alltid har rätt, men i den situationen hade jag nog ansett att kunden hade fel ganska snabbt ^^

    Kommentar av Ulrika — 2007/02/19 @ 20:43

  10. Oj… hon hade nog inte alla getter i ladan.. 😛

    Kommentar av vhcbloggen — 2007/02/19 @ 21:33

  11. kanske var det samma tant som åkte buss samtidigt som en av mina kompisar häromdan? det var fullt på bussen och den skraltiga saken fick stå, så hon vände sig till en liten treåring som satt uppallad på ett säte bredvid sin stående mamma.
    tanten – flytta på dig så jag får sätta mig.
    treåringen – …
    tant – jaa, det är sådana där som är fel med det här samhället!

    eller så förökar de sig?

    Kommentar av Babydoll — 2007/02/19 @ 21:34

  12. haha, hon är där för att testa er, tålamod är en dygd!

    Kommentar av Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com — 2007/02/19 @ 21:44

  13. Skriet från Lappmarken: Tanten hävdade bestämt att det var fel på kortläsaren eftersom man visst kan betala med busskort, i alla fall där honvanligtvis brukar handla.

    Kommentar av Elin — 2007/02/19 @ 22:50

  14. Ha Ha Ha Ha vilken absurd tant..

    Och till Hönan:
    Ja det hade minsann varit väldigt smidigt! På våra bussar är cash king vilket är frustrerande när man ska busskort..

    Kommentar av Sanna — 2007/02/19 @ 23:38

  15. *ASG*
    Underbart!!!!!

    Kommentar av janne37 — 2007/02/20 @ 03:04

  16. Hon är nog lite före sin tid, men i framtiden ska det faktiskt funka att betala med busskortet i affären har jag hört! (jag jobbar på ett bussbolag)

    Kommentar av Linda — 2007/02/20 @ 08:07

  17. Till Babydoll: Det där låter som en tant som jag och mina kompisar råkade ut för på bussen. Hon stod och skällde på mina kompisar för att de satt sig på det enda lediga sätet i bussen, nämligen längst fram. Snälla som mina kompisar är, så flyttade de på sig, men satte sig tanten på sätet? Nej, för det var till ”för de som inte kan stå. och jag kan faktiskt stå en sån hät liten bit”.

    Kommentar av Ulrika — 2007/02/20 @ 18:44

  18. Ja, det är lovely.

    Kommentar av Babydoll — 2007/02/20 @ 21:42

  19. Jag hade dängt en purjolök eller nästa-kund-pinnen i skallen på kärringen! Därefter hade jag tagit hennes busskort och sagt ”Det måste rengöras” tagit en stor magnet och kört 500 ggr fram å tillbaka. Sen kan hon stå där och försöka när hon ska igenom spärren! hehehe… >:-)

    Kommentar av Anders — 2007/02/20 @ 22:24

  20. En sådan underbar tant.
    🙂

    Kommentar av ebitmanagement — 2007/02/21 @ 16:46

  21. Linda // Jag tycker du kan föreslå att bussarna tar betalkort istället. Så mycket enklare. Så slipper jag ha något lokalt bussbolag som bank. 🙂

    Kommentar av Herishinho — 2007/03/02 @ 15:46


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

