Konsum

2007/01/05

Kul i din bädd

Filed under: Gästspel — by konsum @ 12:13

Inskickat av Susamarianne:

Jag jobbar på ett hotell, där man har en del stamgäster som bor en längre tid än bara en natt, och då får man en annan, mer personlig kontakt med dem. I måndags anlände två trevliga tyskar, ca 30 åringar, som jobbat natt hittills som jag sett dem. När de kom tillbaka till hotellet vid 23-tiden igår, frågade jag om de inte skulle jobba under natten. Som svar ropade den ena glatt att ”no, tonight we are going to enjoy your bed!”. Jag började skratta, men nickade att jag förstått vad han menade. I samma stund förstod även han vad han egentligen sagt, skrattade till och smög sedan iväg till sitt rum lite skamset.

5 kommentarer »

  1. haha, kanske en liten dold invit där (a)

    Kommentar av Andreas — 2007/01/05 @ 16:37

  2. vad säger man då? på svenska skulle man väl sagt: i natt ska jag njuta av er säng. syftandes på hotellets.

    Kommentar av Anna R — 2007/01/05 @ 18:01

  3. Anna: Man kanske skulle ha sagt ”our beds”, även om man menar hotellets – annars blir det ju ett klart syftningsfel som pekar ut receptionisten (som ju han gjorde utan att tänka).

    Kommentar av Alexandra — 2007/01/05 @ 18:04

  4. okej då. men då är svenskan roligare tycker jag. haha

    Kommentar av Anna R — 2007/01/05 @ 18:35

  5. haha

    sånt kan nog vara extra svårt för en försynt tysk!!

    men
    S
    E
    H
    R
    Komisch! (ursäkta stavningen)

    Kommentar av Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com — 2007/01/05 @ 23:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

