Konsum

2006/12/02

Vindruvor = gröna mycket

Filed under: Gästspel — by konsum @ 15:05

lapp

(Det här är något så spännande som ett gästspel i bild. Inskickat av Elin:)

Det roligaste med den är att den låg i min jackficka en dag och jag har ingen aning om hur den har hamnat där. För att förtydliga står det följande på lappen: ”Inför herrmiddagen. Klädsel, band till håret, lakan, glitter och smink = Lotta. Vindruvor = gröna mycket. Säkerhetsnålar. Madonna- Diamonds are girls best friend. Vinflaskor.

Vems är den? Hur hamnade den i min ficka? Vem är Lotta? Och var är herrmiddagen?

Hälsningar,
Elin

11 kommentarer »

  1. ooo!
    varför är aldrig jag med om sånt?

    Kommentar av fannen — 2006/12/02 @ 19:54

  2. Oh, underbar!
    Hur kul som helst ju! 😀

    Kommentar av vhcbloggen — 2006/12/02 @ 20:05

  3. säkert att det är en HERRmiddag…?? skitkul!!! 🙂

    Kommentar av milla — 2006/12/03 @ 14:46

  4. @milla

    Varför skulle det inte vara en herrmiddag?
    Låter som om det är antingen ngn som ska jobba på middagen
    med ngt slags romerskt tema, alternativt ska gå på eftersläppet.
    För er som missat högskolornas traditioner med herr resp dammiddagar så är det alltså fester där det antingen är herrar som sitter och damer som jobbar (herrmiddag) eller tvärt om.
    För er som bor i stockholm och vill uppleva en sådan fest rekomenderas sajten http://www.fester.nu.

    mvh Elvis (HT01 for the win)

    Kommentar av Elvis — 2006/12/03 @ 15:59

  5. Så fint, om jag nånsin blir gift ska jag ha ”klädsel: lakan” skrivet på inbjudningarna, haha. 😀

    Det ser ut som att det står ”Madonna – Diamonds are gins best friend” också, vilket vore om möjligt ännu roligare. 😀

    Kommentar av Anna Nio — 2006/12/03 @ 17:15

  6. Initierad som man är skulle det kunna var brandingenjörerna årskurs 05 vid Lunds Tekniska högskola som ska ha herrmiddag, men det är bara en chansning.

    Kommentar av Leifi — 2006/12/03 @ 18:16

  7. Och att lakan var en viktig del av en herrmiddag var nyheter för mig….

    Kommentar av hotness — 2006/12/04 @ 13:42

  8. Om klädsel lakan är något nytt borde ni åka till Linköping där man har toga fest. Då går och cyklar över 500 personer kläd i ett lakan till fest på universitetet. Är en härlig syn för förbipassaerande när ett gäng studenter kommer cyklandes i lakan…

    Kommentar av Sabina — 2006/12/04 @ 18:28

  9. ”Då går och cyklar över 500 personer kläd i ett lakan[…]” ja det vore en syn det :p

    Kommentar av Jo — 2006/12/05 @ 09:36

  10. Oj vilket stort lakaaaan.. thihi

    Kommentar av teuger — 2006/12/13 @ 04:12

  11. Appropå studenter och klädslar så hade tjejföreningen jag tillhörde under min studietid förfest. Vår typiska klädsel var röd, kort lackkjol, svart topp och röd/svart slips. Detta kan av oinitierade se liiiite billigt ut emellanåt, särskilt som alkoholhalten var över 0,2 promille. När vi tillsammans sedan ska gå på kåren så passerar vi ”stora vägen” där vi ska gå över. Bilisten som kom åkandes höjde på ögonbrynen när han såg oss. Då får jag årets infall och skrek åt den stackarn: ”You can´t afford me!!!”

    Ja jag vet, detta hör INTE ALLS till bloggens tema, men jag måste dela med mig… det var skitkul!!!! =)
    Han gapade kan jag säga….

    Kommentar av Mogsy — 2007/01/23 @ 02:20


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

