Konsum

2006/11/17

Konserverad ohyfs

Filed under: Gästspel — by konsum @ 20:36

Inskickat av Misantropen:

Det kom en tant in som (liksom så många andra som lockar till skratt) inte har plogat ända fram. Tanten har en lång vit vinterkappa, en knallrosa basker och de tjockaste brillor jag sett. Bakom sig drar hon en kartong i ett snöre, ett folkölsflak med ett snöre. Hon slamrar förbi kassan och säger att hon är för gammal för att bära och har därför sin skrinda med sig och försvinner runt ett hörn.

Jag fortsätter betjäna kunderna jag har i kassan men efter 3-4 minuter hör jag ett vrål bakom en hylla och sedan börjar tanten skrika och skälla utav bara fan. Jag som nu har en tom kassa studsar upp ur stolen och rusar dit. Längst bort i gaveln på hyllan står tanten helt ensam och tokskäller på en burk pölsa.

Jag tvärnitar och ställer mig och tittar på tanten och känner mig lite tveksam till hur jag ska lösa det här. Det slutar med att jag säger ”Ursäkta kan jag hjälpa dig med något?” Tanten tystnar direkt och försöker fixera mig genom de skottsäkra glasögonen och säger ”Era burkar är olydiga och bortskämda, de vill inte ligga kvar i min skrinda!”.

Efter en stunds tystnad från min sida erbjuder jag mig att bära burken till kassan. På vägen dit har jag tanten bakom mig skällandes på burken pölsa jag nu har i handen. Hon betalar och lägger burken i ölflaket och stampar bestämt iväg.

12 kommentarer »

  1. Ojojoj vad jag skrattade när jag läste det där..

    Jag hatar också när burkarna är olydiga och bortskämda, dessa burkar är den värsta sorten *s*

    En helt fantastiskt, störtskönt galen tant!

    (hoppas att hon hade döpt ”skrindan” också..)

    Kommentar av Drina — 2006/11/17 @ 22:01

  2. No comments…LOL

    Kommentar av Tomas — 2006/11/17 @ 22:40

  3. Dagens gapskratt! Så länge man själv slipper umgås med dem är koleriska knäppskaft bland det mest roande som finns att uppbringa.

    Kommentar av Jens — 2006/11/17 @ 22:41

  4. *skrattar så grannarna vaknar* Underbara psyk-människor. hahah

    Kommentar av Hans — 2006/11/18 @ 02:10

  5. Hahahah!!! Sån söööt tant!! 😀

    Kommentar av krazy — 2006/11/19 @ 00:06

  6. Naaaw, vikken söt tant! hihi.. Sådär ska jag också bli när jag bli gammal, det skulle kännas så befriande om man kunde låtsas vara lite tokig och bara göra det man känner för. Hihi..

    Kommentar av teuger — 2006/11/19 @ 03:36

  7. Finns det verkligen så här mycket roliga människor i världen?? Skitkul ju!! =)

    Kommentar av Jessica — 2006/11/19 @ 15:50

  8. Haha! Gullig! Jag kan riktigt se henne framför mig med den ihopsnörvda munnen och tittandes stängt på pölsjäveln.

    Kommentar av Anna — 2006/11/19 @ 16:04

  9. Men hon får ju skylla sig själv, pölsa som är sådär både hackad och malen är ju helt ostrukturerad och ouppfostrad! Tacka vet jag spagetthiringar i tomatsås, den brukar hålla sig på sin plats!

    Kommentar av Michis — 2006/11/22 @ 13:20

  10. […] händelser som har hänt i butiker etc, berättade av expediter, kassörer, kassörskor osv….den här vart en favoritstory om en stackars burk pölsa som blir utskälld av en äldre tant. Man undrar […]

    Pingback av Ny favoritblog « SwedeBear - stolt liberal — 2007/03/03 @ 22:27

  11. ahshahahahahahahhahahahahhahahaa roligast av alla!!

    Kommentar av berre — 2007/04/02 @ 20:22

  12. HAHAHA! ”Tanten tystnar direkt och försöker fixera mig genom de skottsäkra glasögonen”… garvade nästan ihjäl mig.

    Kommentar av Jenny — 2007/08/05 @ 23:07


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

