Konsum

2006/10/06

Det är ni som driver mig till brott

Filed under: Gästspel — by konsum @ 03:43

Inskickat av Minja:

Var i min lokala ICA-affär. Det var mitt på dagen o rätt så lite folk. Bara jag, personalen och en prydlig liten tant.
Tanten tar ett paket mellanmjölk och går förbi kassan.

Personalen: Hallå! Du måste ju betala för mjölken!
Tant: Nehe, se det tänker jag inte göra!
Personal: Men, det förstår du väl att du inte bara kan komma in o ta ett paket mjölk utan att betala!
Tant: Joho! Det är erat eget fel, ni får skylla er själva!
Personal: Va?
Tant: Jo, om ni inte hade vart så dyra hade jag haft råd att handla! Det är mycket billigare på stora ICA?
Personal: Jaha, men då får du väl gå dit då…
Tant. Nehej, jag bor ju närmast här.

Tanten ger sig, lämnar mjölken på bandet och går med högt huvud ut.

16 kommentarer »

  1. Ja det var ju onekligen ett annorlunda förfarande… Som kassörska skulle jag nog ha blivit rätt snopen.
    //V

    Kommentar av Vildangel — 2006/10/06 @ 08:27

  2. Haha! Dumma tant! 😀
    Igår var det en som försökte smita ut ur våran butik med en liten förvaringsbox. När hon vände sig om och fick se att jag tittade på henne så log hon, kom tillbaka till kassan och påstod att hon hade letat efter kassan vid utgången.

    Kommentar av Eva — 2006/10/06 @ 09:14

  3. Det värsta är nog att tanten tyckte hon gjorde helt rätt…

    Kommentar av MrArboc — 2006/10/06 @ 09:57

  4. Friskt vågat, hälften vunnet?

    Kommentar av Fredrik — 2006/10/06 @ 10:21

  5. Men herregud vilken människa!! Hahaha

    Kommentar av Lany — 2006/10/06 @ 11:19

  6. Haha, gamla tanter kommer visst undan med allt möjligt. Hade jag gjort likadant hade de väl ringt polisen.

    Fast jag hade iofs aldrig gjort så, så det var väl en dålig jämförelse.

    Kommentar av Den där — 2006/10/06 @ 14:34

  7. HA HA HA!! go tanten, go!

    Kommentar av Linda K — 2006/10/06 @ 14:35

  8. Varje gång man inbillar sig att man har koll på saker kan man ge sig ut i verkligheten och försöka förstå hur vissa människor tänker. Den här tanten kräver avancerad tankeakrobatik…

    Kommentar av Magnus — 2006/10/06 @ 16:18

  9. Jag diggar henne…

    Kommentar av Christina — 2006/10/06 @ 18:06

  10. hade det inte varit en söt gammal tant som fått nog av för dyra priser, utan om det hade varit en vanlig ung tjej/kille.. kanske t.o.m medelålders som hade gjort samma sak, så hade det nog inte varit så roligt o ”gulligt”…

    ärligt talat..mjölk kostar väl max 10kr..! skitsnack att inte ha råd.

    Kommentar av sam — 2006/10/06 @ 19:20

  11. Jag tror att hon hade råd. Det var nog nån form av protest. Tror jag.

    Kommentar av Minja — 2006/10/06 @ 22:00

  12. Jag tror inte det var en fråga om att ha råd eller inte.

    Eller så kanske det var det, så blev hon arg, bara för att inte erkänna sig påkommen. Eller nåt. Fast det var liksom inget försök att gömma mjölken, det var typ som i den där reklamfilmen fr antipiratbyrån. Där folk bara atr chips o filmer o går.

    Kommentar av Minja — 2006/10/06 @ 22:02

  13. Snåltant! Men å andra sidan, när jag jobbade i hemtjänsten var det väldig ”klass-skillnad” på pensionärerna.. En del hade högvis med pengar, medan andra vände på vartenda öre de lyckades skrapa ihop..
    Var det i slutet av ”pensionen” så kanske hon inte hade 8,50..? :S

    Kommentar av vhcbloggen — 2006/10/07 @ 01:05

  14. Hur mycket kan det skilja på en mjölkförpackning?

    Kommentar av Nordh — 2006/10/08 @ 23:27

  15. Ohh, härlig kvinna. Jag tror nog att hon hade råd att betala, typ en krona mer än på stora ICA..

    Kommentar av Angelica — 2006/10/10 @ 14:28

  16. vilken rolig tant, Jag ska också göra så!!! ha en bra dag! nu går jag ner till konsum och gör likadant! och kom ihåg: det är inte änglarnas vingsus som får världen att gå runt!

    Kommentar av mohammed eriksson -snickare — 2006/10/15 @ 13:39


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

