Konsum

2006/09/30

Något att suga på

Filed under: Gästspel — by konsum @ 11:48

Inskickat av Emma:

Jag jobbar i kassan på Ica och en eftermiddag kommer en dam i 60-årsåldern in. Hon har en välmatchad bohemisk stil och ger uttryck för att ha rätt gott om pengar. Hon lägger upp sina varor på rullbandet men när jag slagit in alla varor märker jag att hon tittar i tuggummihyllan.

”Är det här såna man suger på?”, frågar hon och håller upp ett Stimorol Fusion. ”Nä, det är tuggummin”, förklarar jag men föreslår Extra Drops som är sugpastiller. Damen säger att det inte är dem hon menar.

Hon börjar fingra på ett silverfärgat paket. Jag ser snabbt att det är kondomer och säger att ”Det där är nog nåt annat”. ”Nä, men det här är väl såna sugpastiller”, säger hon men inser då sitt misstag.

Hon börjar fnittra hysteriskt och vet knappt var hon ska ta vägen. ”Nä, men oj, oj…”, säger hon och jag känner att jag måste försöka rädda situationen, jag håller masken kutar bort till en annan kassa och hämtar fram en plåtask med mintpastiller.

Kvinnan kan inte nog visa sin uppskattning. Jag kan dock inte se nästa kund i ögonen för då hade vi nog båda dött av skratt.

6 kommentarer »

  1. Haha! Ibland går det lite fel.. 😀

    Kommentar av Tova — 2006/09/30 @ 11:53

  2. De nya kondomförpackningarna ÄR lömska. Inte blir det bättre av att de står bredvid alla sugtabletter och tuggummin. Jag har vid minst två tillfällen sett äldre damer låta händerna treva över tuggummipaketen och gå rätt över till kondomerna för att plötsligt inse sitt misstag, och har fått bita mig i tungan för att inte säga något i stil med ”Kanske inte så goda, men jädrar vilka bubblor det blir!” 🙂

    Kommentar av Broken Haiku — 2006/09/30 @ 22:06

  3. *asg*
    Tack för kvällens garv Broken Haiku! 😀

    Kommentar av vhcbloggen — 2006/09/30 @ 22:31

  4. Hahaha klockrent!

    Kommentar av Ivana — 2006/10/01 @ 00:14

  5. Nä, vilken gullig tant! heja!

    Tack för övrigt för en underbar blogg, det är är mitt nya stamhak. 🙂

    Kommentar av gitto — 2006/10/01 @ 15:05

  6. Den var bra:) Jag hade garanterat börjat gapskratta. Rolig blogg förresten!

    Kommentar av Sandra — 2006/10/01 @ 15:31


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

