Konsum

2006/09/08

Skamligt förslag

Filed under: Gästspel — by konsum @ 10:52

Inskickat av Broken Haiku:

En sommar var jag mer än allmänt disträ och stressad vilket visade sig när jag handlade på ICA i Sätra (Gävle). Jag lassade upp alla varor, kassörskan slog in det hela och log mot mig. Hon var nog en praktikant eller åtminstone nyanställd, hon såg inte ut att vara en dag över 16 år, även om jag misstänker att man inte får arbeta i kassan då.

”Det blir 66 kronor tack” säger hon och jag räcker fram en hundring.

Efter några sekunder börjar jag pilla i myntfacket och ser att jag faktiskt har sex enkronor. Jag lyfter snabbt upp huvudet och munnen går igång innan hjärnan: ”Vill du ha sex?”. Kassörskan nickar utan att reagera och jag lägger fort till med blodrött ansikte: ”…KRONOR!”. Hade jag inte sagt något hade nog ingen reagerat, men nu flinade hon upp sig rejält och jag hörde muntra fnitter i kön bakom mig.

Praktikant var hon nog inte för hon sitter där än, jag brukar försöka välja en annan kassa men trots det brukar hon få syn på mig och ler brett och menande än idag – och jag vill fortfarande sjunka ned genom golvet.

16 kommentarer »

  1. en freudiansk felsägning kanske? 😉

    Kommentar av Den där — 2006/09/08 @ 11:35

  2. Eller varför inte hävda att hon faktiskt nickade då du frågade….

    Kommentar av Erika — 2006/09/08 @ 13:01

  3. …efter många år i andra städer ska jag nu flytta tillbaka till Gävle, undrar om hon jobbar kvar där än, vågar man sig dit? 🙂

    Kommentar av Broken Haiku — 2006/09/08 @ 18:17

  4. Haha! Detta hände mig igår, fast då var det jag, som står i kassan, som erbjöd sex. Kunden kom fram med 5 pistagebullar och vi har ”3 för 22”, därför frågade jag kunden om han ”ville ha sex”. Kunden skrattade och sa ”varför inte”. Jag blev ill-röd i anisktet och försökte förklara vad jag menade, vilket gjorde hela situationen ännu mer pinsam.

    Kommentar av Annie — 2006/09/08 @ 21:47

  5. men.. jag säger alltid ”sex tillbaka” om jag ger tillbaka 6 kronor. det är nog ingen som sett förvånad ut :/

    Kommentar av jennie — 2006/09/09 @ 01:54

  6. Jennie, hade jag hållt klaffen och inte lagt till ”Kronor” hade nog ingen reagerat heller :).

    Kommentar av Broken Haiku — 2006/09/09 @ 06:07

  7. Hahaha! Gött! Du har iaf ett säkert ragg där om du skulle behöva någon gång!

    Kommentar av Artur — 2006/09/09 @ 21:29

  8. Hahaha.. det här var mig en rolig sida… vardagsgrejer som kan vara så otroligt skoj att läsa om..=) jag lär återkomma…

    Kommentar av Lari — 2006/09/10 @ 12:12

  9. Jag tycker bara att sånt är gulligt…det bryter av rutinen lite. Det är ganska uppenbart om det är en felsägning eller ett äckelförslag…

    Kommentar av Sofie — 2006/09/10 @ 14:47

  10. broken haiku, det är nog iofs sant. det visade ju faktiskt VAD du tänkte på ;p eller var rädd att kunde tänkte iaf.

    Kommentar av jennie — 2006/09/10 @ 21:50

  11. broken haiku, nu tänkte jag för snabbt, det var ju du som var kunden! men iaf, du fattar 🙂

    Kommentar av jennie — 2006/09/10 @ 21:50

  12. Satte du på na då?

    Kommentar av JP — 2006/09/11 @ 16:56

  13. Men det är inget att skämmas för tycker jag… Det är faktist ett fel som alla vi råkar ut för, inte sant?? ”Jag ska sova ti sex!” är ett sånt exempel… det är bara roligt att höra =).

    Kommentar av abiniz — 2006/09/14 @ 02:06

  14. Usch nu kommer jag psyka upp mig själv varje gång jag ska handla och vara orolig för denna situation ;p

    Kommentar av M — 2006/09/19 @ 02:41

  15. Fast det beror ju på hur man lägger betongen. Om man skulle vilja fråga någon om personen i fråga vill ha sex (kronor) (tillbaka), så lägger man ju betongen på ha. ”Vill du *betoning* HA sex?” (underförstått; ‘Eftersom jag har det och vill göra växlingen enklare för dig…’) Men om man frågar någon om de vill ha sex och menar sex, då betonar man ju sex.

    Jag erkänner. Jag har inget liv.

    Kommentar av Språknörden — 2006/09/19 @ 17:37

  16. Jag som kille och suttit i kassan har också fått ”skamliga” förslag både från män och tjejer. Brukade alltid svara -Nej, tack. Men gärna sex kronor…
    Alltid kul att se reaktionerna på folk.

    Kommentar av fr3dde — 2006/09/25 @ 16:50


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

