Konsum

2006/08/25

Upphetsande?

Filed under: Gästspel — by konsum @ 09:49

Inskickat av Jens:

Jag jobbade som konduktör och skulle kolla en 35-årig mans biljett.

-Hejsan, biljetterna tack.

Mannen tittar upp på mig, uppenbarligen lite överraskad över min närvaro.
-Oj, ursäkta mig, jag satt och tänkte på annat.

Jag säger inget utan väntar på att han ska ta fram sin biljett och när han ger den till mig säger han:
-Jag satt och tänkte på sex faktiskt.
-Jaha, säger jag och får bita mig i läppen för att inte börja asflabba när jag går igenom resten av vagnen.

9 kommentarer »

  1. Det är alltid trevligt när kunderna ger en lite mer information än man vill ha. Som när min kollega fick veta att kunden hade problem att ringa hem till sin fru – och sin älskarinna, istället för att bara säga att han hade problem att ringa ut. Men han ville väl skryta lite antar jag.

    Kanske var det likadant med den här mannen. Om han hade haft sex precis innan han satte sig på bussen och gärna ville berätta om det så kanske han sa så för att du skulle fråga honom varför han tänkte på det?

    Kommentar av den där — 2006/08/25 @ 10:14

  2. Haaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Jag hade fan haft svårt att hålla mig för skratt. Det är sådana kunder som gör jobbet värt det.

    Kommentar av Anna — 2006/08/25 @ 10:20

  3. Jag har också gjort några hundår i kassa. En klassiker var:
    Jag sa: ”Det blir 63.50”
    Gammal man sa: ”Precis 63.50?”
    Hallå?? Nä 63.50 och en halv… Hände ofta.

    Kommentar av SixesAndSevens — 2006/08/25 @ 12:46

  4. *garvar* Underbart! Ibland (för det mesta när det gäller mig) pratar man först o tänker sen.. Jag skulle mycket väl kunnat göra en likadan grej… 🙂

    Kommentar av vhcfan — 2006/08/25 @ 14:01

  5. Du tror inte att han försökte ragga på dig, Jens?

    Kommentar av Sthlm dagtid — 2006/08/25 @ 19:34

  6. Instämmer, det är klart han raggade. Jag har hört att folk får de mest underliga beteenden av att åka tåg… ehem… =)

    Kommentar av villervalla — 2006/08/25 @ 20:10

  7. Hehe, det var en väldigt underlig raggningsreplik isf =).. Jag måste säga att jag blev väldigt förvånad, det var som om han liksom upplyste om det av någon anledning, men den kunde han väl inte säga ..

    Kommentar av Jens — 2006/08/25 @ 21:58

  8. Påminner mycket om en man (stammis!) jag hade som kund för ett par dar sen… Jag och några kollegor hade problem med att få upp en pall med läsk på hissen till lagret, så när den ena av de manliga kollegorna kommer ner till mig i butiken så frågade jag högt och tydlig ”hur gick det? Fick han upp den?” Varpå stammisen som hört detta kollar på oss med medlidsam blick och säger: Hälsa honom att det inte är något att skämmas för. Det händer mig också med jämna mellanrum….

    Kommentar av mjulk — 2006/08/28 @ 02:37

  9. mjulk: hehe den va riktig kul..

    Kommentar av sthlmSara — 2006/08/28 @ 22:45


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

