Konsum

2006/08/23

Oh, bäjbi!

Filed under: Gästspel — by konsum @ 14:03

Inskickat av Anna:

En av våra stammisar (en relativt normal man i 40-års åldern som alltid tycker att han är SÅ rolig och SÅ charmig) kom in i helgen.

Jag: Hej.
Han [på bäbisspråk]: Heeeeeeeeeeeeej.
Jag: Eh…hej?
Han [på bäbisspråk]:Jaj skulle vijja köpa tobak. Toooooooobak. Tobak!
JAg: Eh…vilken sort?
Han: Jon Sijver. Jöd. Ojjinal.
Jag: Mhm. Var det bra så?
Han: Nejjjjjj. Fijter, kojta…och paaaaaaaaaaapper, jöda.

(Jag vänder mig mot hyllan och låstas att det tar väldigt lång tid att ta fram det han vill ha, för att dölja mitt skratt. Det blir inte bättre av att en av mina kollegor också står i kön och ser ut att spricka av återhållet skratt).

Jag: Bra så?
Han: Gooooooooodis…..jag vijj ha goooooooooooooodis.
(Han är som sagt var stammis och vet mycket väl att vi inte har godis vid tobaksdisken.)
Jag: Det finns inte här, du får gå in i butiken.
Han: Men det är ju löööööööööördag. Mamma saaaaaaaaaa att jag skujje få godis! Jag vijj ha goooooooooooodis. *låstasgråt*

Kön bara tittar på honom, och på mig. Jag bestämmer mig för att detta helt enkelt är en av dessa twilight-zone dagar man har ibland,och bestämmer mig för att låstas som ingenting.

Jag: Det blir 82 kronor, tack.
Han betalar och går. På vägen ut vänder han sig om…
Han: Nu var jag rolig, va?

21 kommentarer »

  1. Jävlar vilken barnslig man. Finns han i verkligheten…?

    😉

    Kommentar av Aronson — 2006/08/23 @ 15:28

  2. Det är la skönt att någon vågar bjuda lite på sig själv, orka med världen om alla var lika stela och trissta som vissa.

    Kommentar av Peter — 2006/08/23 @ 16:21

  3. jag tycker att du måste anmäla din sida till tävlingen ”årets blogg”. jag tycker att du måste. du måste.

    Kommentar av fifi — 2006/08/23 @ 16:41

  4. Du tror inte att han är dig på spåren? Att han kommit på att det kanske är du som har Konsumbloggen och därför vill göra något tokigt så att du kan skriva om det? Bara en tanke…

    Men trots detta: fortsätt skriva dina härliga anekdoter!

    Kommentar av Celi — 2006/08/23 @ 18:08

  5. Oh nu såg jag att det var ett gästspel… Han kanske bara gjorde det så att han skulle bli omnämnd då då… :0)

    Kommentar av Celi — 2006/08/23 @ 18:09

  6. Hahaha vilken skön man! Tänk om fler kunder hade lite humor och inte var så jäkla stiffa hela tiden!:)

    Kommentar av sofia — 2006/08/23 @ 21:28

  7. Fifi: ”Årets blogg”? Hur gör man för att anmäla sådant? Och skulle jag ha en chans, eller blir det bara pinsamt?

    Kommentar av konsum — 2006/08/23 @ 23:09

  8. Nä, skippa årets blogg. Så fjantigt och tragiskt. Varför tävla i allt? Njut av att du har en bra blogg som roar och att fler o fler upptäcker den. Jag streckläste allt från början igår vid mitt första besök här!

    Allt gott!

    Kommentar av MK — 2006/08/23 @ 23:43

  9. Sicka människor det finns alltså! Vet ju inte om man ska gråta eller skratta…

    Kommentar av Stefan — 2006/08/24 @ 06:57

  10. Åhhh herreguuuud va roligt! Jag höll på att skratta ihjäl mig…det hade jag ej klarat om jag suttit i kassan.
    Himla skojig blogg btw….Have a nice one!

    Kommentar av Pollyprettypants — 2006/08/24 @ 07:56

  11. Jo, absolut har du en chans i ”Årets blogg”!! Den är kanonbra! Det är ju dagens höjdpunkt när man får läsa ett nytt inlägg!!

    Kommentar av Linda — 2006/08/24 @ 08:10

  12. Hmm, nja… Alltså, jag lutar lite åt MKs håll. Dessutom kostar det 20 spänn att registrera sig, och jag är fattig. Men kanske, det är i alla fall snällt att tro att jag skulle ha en chans.

    Kommentar av konsum — 2006/08/24 @ 10:20

  13. Plötslig psykos är ju en möjlighet…jag hade nog ringt dom snälla farbröderna i vita rockar och bett dom komma med krama-dig-själv-tröjan.

    Kommentar av E — 2006/08/24 @ 12:09

  14. haha! det var typ den roligaste historien jag läst på väldigt länge. gud, jag kommer tillbaka!

    Kommentar av hannah — 2006/08/24 @ 16:19

  15. Jo då, den är helt sann.
    (hon som gästspelade här)

    Kommentar av Anna — 2006/08/24 @ 20:58

  16. Hmm… ”Årets Blogg”, det vore nåt det. Kan man utnämna sig själv till det? Sätta ut en liten medalj i menyn till vänster… Jag ska tänka på att anmäla bloggen. Lite uppmärksamhet har väl aldrig skadat en blogg.

    Kommentar av konsum — 2006/08/24 @ 22:52

  17. Väldig och gåtfull kliver den outgrundliga människan över tröskeln till en närbutik någonstans i landet men i samma ögonblick sker en förvandling och sällan är det en vacker syn. Akut intelligensbefriad lättar trycket och den sociala fernissan spricker – tokstollerier, fjanterier, arrogans, egoism och översitteri rapporteras det om där inifrån. Det ser ut som det är sent på dygnet och synd om människan. Mest längtar hon nog hem.

    Kommentar av Thomas H — 2006/08/25 @ 00:08

  18. Haha, vilken jävla klockren människa. Höll på att vrida tarmarna av mig av skratt!

    Kommentar av Emil — 2006/08/27 @ 11:11

  19. Yeah right, dagens skratt.. fy faan, vi har också så där riktigt jobbiga kunder (stammisar) som ska vara så överdrivet putslustiga. De handlar oftast på morgonen och säger samma sak varje dag som de tror är skitkul, men egentligne blev det tråkigt redan första gången 😛 Fast ibland varierar de sig faktiskt och beter sig liknande den man ni har!

    Kommentar av Agnes — 2006/08/28 @ 10:32

  20. Det var ju väldigt roligt, just för att han bara skojade. Önskar att fler personer bjöd på sig själv! 🙂

    Kommentar av Christofer — 2006/08/28 @ 12:18

  21. Kräv legg nästa gång…

    Kommentar av Martin — 2006/08/28 @ 20:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

