Konsum

2006/07/12

Reklam

Filed under: Coop — by konsum @ 08:03

Imodium

Älskar du upplevelser? Med Imodium låter du inte diarré stoppa dig.
(baksidan på Allas Veckotidning)

Är det jag som är lättroad eller är den här reklamen helt hysteriskt rolig? Mitt huvud fylls genast av tanken på hur den här mannen eller kvinnan känner sig just nu, vad de tänker på, vad säger de till varandra, vad händer efter det här ögonblicket… och kanske mest spännande av allt: hur såg en vanlig dag ut innan Imodium räddade denna människas vardag?

16 kommentarer »

  1. Inget som en redig diarré på första dejten! Man kan lura nästan alla kvinnor med saker som blänker….aeh…

    Ha så bra i spanien. Tänk inte alls på mig som bara får åka till…frösön….(försöker inte skuldbelägga er nog att skicka kort alls….) =(
    Kram/E.

    Kommentar av Erika — 2006/07/12 @ 08:07

  2. Ja, den är ju verkligen hysterisk! Vem kommer på en sån reklam? Kanske nån stackars reklamare som varit med om otrevliga upplevelser själv på första dejten? Hur kommer man annars på just en sån fras?

    Kommentar av Sara — 2006/07/12 @ 11:08

  3. Så. jävla. kul! TV-reklamen är ju ännu skönare.

    Kommentar av Karin — 2006/07/12 @ 12:45

  4. Det är som hästens-reklamen som rullar nu nonstop på fyran eller vilken kanal det nu var. ”Köp en hästens NU, för snart höjer vi priserna!”. Är inte det lite bakvänt?

    Hur ofta gör företagen reklam för att de ska HÖJA sina priser?

    Kommentar av ef — 2006/07/12 @ 14:14

  5. …och har inte Hästens alltid kört med det argumentet?

    Kommentar av konsum — 2006/07/12 @ 14:27

  6. Sjukt rolig reklam! Om den nu är så bra så kanske jag ändå måste köpa med en ask till Turkiet dit vi åker nästa vecka 🙂

    Kommentar av Anna — 2006/07/12 @ 16:34

  7. Herregud! Stackars dom som är med i reklamen och som för alltid kommer att förknippas med diarré. ”Kolla – där är räserbajskillen!” Att få något sådan slängt efter sig på stan måste svida..

    Kommentar av Antira — 2006/07/12 @ 17:26

  8. Som om att ha diarée vore ett naturligt tillstånd! Sök läkarhjälp istället, Imodium kan vara farligt att knapra i sig, har man en infektion i tarmen så måste skiten (ja, rent bokstavligt) ut. Annars kan man bli rejält sjuk.

    Kommentar av Zygo — 2006/07/12 @ 21:15

  9. Jag käkade imodium efter att ha blivit lite magsjuk med diarre – big mistake, nu stannade ju skiten kvar i mig istället och jag fick feber och hela köret istället.

    Har ni lös mage av bakterier/matförgiftning – ät för FAN inte imodium då.

    Kommentar av Daniel — 2006/07/12 @ 21:17

  10. …Då lär ni jävlar i det inte se så lyckliga ut som tollarna i reklamen kan jag säga…

    Kommentar av Daniel — 2006/07/12 @ 21:18

  11. Jag funderar alltid över om det luktar när jag ser den där äckliga reklamen!

    Kommentar av Anna — 2006/08/23 @ 12:06

  12. Jag vet!! Jag måste också vara sjukt lättroad men hur fan kan man göra en sådan reklam? Jag DOG av skratt när jag såg den på tv första gången… skrattar tom nu när jag skriver det här. Kul att någon annan reagerat som jag 🙂

    Kommentar av Ronja — 2006/08/23 @ 18:09

  13. Haha! Var i Sydamerika för ett tag sen och upplevde min polare när han stoppat i sig för mycket Loperaid (verksamma ämnet i Immodium). Han KUNDE inte skita på tre dagar, och sånt kan bli jobbigt om man ätit för mycket 🙂 Men å andra sidan är det inte kul att huka på en busstoa utan sittring och med bajs på vägggarna heller…

    Kommentar av charlz — 2006/08/28 @ 02:01

  14. Hehe, och det bästa är att immodium inte börjar verka förrän efter 4 timmar… Killen i TV-reklamen står i biljettkön och drabbas av diarré. Så springer han in på ett apotek. I nästa scen sitter han och ser på teater helt lugnt. Så det är en rätt lång tid däremellan som måste vara bortklippt 🙂

    Kommentar av MR — 2006/08/31 @ 20:44

  15. Vadå, ska den glassiga killen köra tjejen i prutten?

    Kommentar av Hepp — 2007/01/06 @ 17:26

  16. Jag vet inte om jag sett roligare reklam någonsin. När tjejen kommer nerför trappan och rösten säger ”när du får diaré har du ett val”… Alltså, huuur har man ett val?! Man kan knappt ta sig till toan och den tjejen skulle inte ens hinna vända hem innan olyckan var framme. Var stoppar de dem tabletterna och är de i cement när de kan stoppa den utvecklingen?! Jag försöker förklara för folk hur vansinnigt rolig hans kommentar är, men jag vrålar och skriker av skratt att jag fixar det bara i skrivformat.:-D

    Kommentar av Mirela — 2009/05/01 @ 00:18


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

