Konsum

2006/06/17

Humor?

Filed under: Coop — by konsum @ 07:42

Jag tänkte att jag skulle vara lite skojfrisk när en sur man kom till kassan med ett mjölkpaket och två jättefulla matkassar från Ica:

– Jaha, du sköter storhandlingen här (skrattade jag fram, så att ironin inte skulle vara för subtil)
– Vad menar du?
– Jag skämtar lite med dig, du har fulla påsar från Ica…
– Hörrudu, du ska skita i vad jag har i mina påsar, det har du inte med att göra!
– Nej, jag skämtade…
– Inte med att göra!

15 kommentarer »

  1. åh. jag blir så sugen på att handla hos dig och inte vara full/skrika/tappa byxorna/köpa kondomer och vara nervös…

    Kommentar av stay monkey — 2006/06/17 @ 10:01

  2. Haha, du måste ju välja dina offer!
    En sur gubbe går sällan att omvända. 😉

    Kommentar av sockerdricka — 2006/06/17 @ 10:21

  3. ”Du ska skita i vad jag har i mina påsar”, snacka om givet upplägg på en suverän comeback

    Kommentar av Skogan — 2006/06/17 @ 12:53

  4. Grattis!

    Såg just att ”Konsum” är nr6 på listan av fastest growing blogs på wordpress =)

    //L

    Kommentar av metabolism — 2006/06/17 @ 14:28

  5. Tack för gratulationen, det känns bra. Jag vill tacka mina föräldrar, rockbandet Mano Negra, och Sten-Åke Cederhök för att ha gjort detta möjligt. Och alla konstiga och roliga kunder, förstås.

    Kommentar av konsum — 2006/06/18 @ 13:08

  6. Jag brukar själv dubbelhandla i båda de två butikerna här hemma, och jag bär ofta på en full ICA-kasse på Konsum (och ibland tvärtom). Det är faktiskt inget att skämta om, jag hade förmodligen också blivit grinig om jag hade varit i den kundens position. Så här håller jag på kunden, för ovanlighetens skull!

    För övrigt föreslår jag att du spanar in WordPress-temat WP-Andreas09 här på wordpress.com, enbart för att det är jag som har gjort det och för att du kan välja ett Konsum-grönt färgschema, haha… =)

    Kommentar av Andreas — 2006/06/18 @ 13:16

  7. Andreas: Nej, jag vet. Det var ett vågspels-skämt, men man måste ju prova. Jag tycker dock att det inte är något att bli arg över.

    Jag har försökt att byta tema (och ditt är jättefint!) men jag gillar mina blå blommor… Jag ska kika in ditt igen, bara för att 😉

    Kommentar av konsum — 2006/06/18 @ 13:30

  8. Fjantigt att bli sur. Klart man får handla vart man vill.. men varför ska man ta illa upp för att någon skämtar om det.. Fjantigt som sagt.

    Kommentar av Andreas — 2006/06/18 @ 13:49

  9. Definitivt humor.

    Kommentar av Tommy — 2006/06/18 @ 19:55

  10. Hahha, det var kul! Jag tycker bara det är trevligt när kassörskan/sören är glad och pratar lite. 🙂

    Kommentar av Anna — 2006/06/19 @ 00:59

  11. Jag tycker att folk ska ge fan i att släpa in grejer från andra affärer, oavsett om dem har kvitto eller inte. Hur lätt är det inte att gå in tomhämt med ett kvitto på tre liter mjölk (dem tre liter mjölken har kunden lagt i bilen) och en tom påse och slänga ner tre liter mjölk… Lite dåligt exempel kanske men ni fattar.

    Kommentar av JN Superstar — 2006/06/19 @ 06:43

  12. JN Superstar, äh, det där är löjligt tycker jag. Förut (innan jag började jobba på Konsum) gick jag aldrig in i andra mataffärer med en påse från en annan affär, men nu tycker jag inte att det är någon stor grej faktiskt. Jag själv tycker det är lite smålöjligt när kunder kommer med sina påsar och ska visa upp vad de har och börjar rota efter kvittot, jag väljer istället att bara lita på att folk är ärliga.

    Och ja, det är ju skitlätt att luras. So what?

    Kommentar av gnl — 2006/06/20 @ 10:28

  13. Håller med JN Superstar! Ett jävla sätt att släpa med sig fulla påsar från andra affärer in. Och att dessutom ha mage att bli sur…!! Han skämdes nog.

    F ö var ”kassörskan/sören” i Annas kommentar ovan rolig. Sören i kassan! 😀

    Kommentar av crrly — 2006/06/20 @ 15:08

  14. Jo visst, man märker lätt vilka som verkligen är ärliga. Jag jobbar på en stormarknad och vi har förvaringsskåp precis vid ingången. Då behöver man ju inte ta med sig fulla kassar från Coop Forum. Eller ja… en del är ju snåla… en krona får man mycket för i dagens samhälle. haha!

    Kommentar av JN Superstar — 2006/06/20 @ 15:09

  15. Alltså, jag är alltid livrädd för att gå in m kassar fr andra affärer i en annan affär. Känner mig som en tjuv. En gång handlade jag dock på ICA i storcentrum. På vägen hem kom jag på att jag hade glömt att handla bindor och kethup. Så jag gick till ”lillICA” När jag hade betalat fick jag höra ett ”hörrudu!” ”Har du kvitto på det där?” Självklart hade jag missat att ta kvitto. Fick ta o lassa upp alla varor fr storICA på bandet. Samtitigt som jag försökte förklara mig. Jag vet inte varför han gav med sig, trots allt så fanns det ju inga bevis fäör att jag hade handlat grejjerna på storICA. Tom ICAosten var ju densamma som på lillICA.
    Jag tror att jag gav honom sura miner i en månad efteråt.

    Kommentar av Minja — 2006/10/02 @ 20:51


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

