Konsum

2006/06/15

Tim. Tim.

Filed under: Coop — by konsum @ 10:31

Jag satt i kassan, det var en helt vanlig dag och inget roligt hade hänt på mycket länge. När jag efter några sekunders drömmande om frihet tittade in mot butiken igen stod en liten pojke och stirrade på mig. Helt orörlig och verkligen stirrande, och en glass i handen. Jag tänkte "Aha, en chans att vara snäll mot ett barn" (en av mina favoritsysselsättningar) och sa:

– Hej, vad heter du?
– Tim.
– Ska du få glass idag?
– Tim. [lång paus] Tim.
– Det blir väl gott?
– Tim. Tim. [lång paus] Tim.

12 kommentarer »

  1. Någon mer än jag som gör South Park kopplingen?

    Kommentar av Skogan — 2006/06/15 @ 10:33

  2. Han var inte så talför.

    Kommentar av Stefan — 2006/06/15 @ 10:46

  3. Nej, men otroligt cool unge. Inte en min i övrigt, bara ”Tim”.

    Kommentar av konsum — 2006/06/15 @ 10:52

  4. Timmy…självklart Timmy…. Annars är faktiskt namnet Tim väldigt roligt att upprepa med en himla betoning på TTTTTimmmm

    Kommentar av Erika — 2006/06/15 @ 11:38

  5. All work and no playing makes jack a dull boy – All work and no playing makes jack a dull boy – All work and no playing makes jack a dull boy – All work and no playing makes jack a dull boy – All work and no playing makes jack a dull boy

    Kommentar av Daniel — 2006/06/15 @ 12:17

  6. Hahaha.
    Skogan-> Direktkoppling!

    Kommentar av frollen — 2006/06/15 @ 12:26

  7. Frågade ett litet barn vars mamma var inne på BB för att föda:
    -Vad tror du det blir?
    -Pojke!
    -Vad vill du han ska heta?
    -Pojke!
    -Ja, men vad vill du han ska heta?
    -Pojke!
    -Ja, men…
    -Pojke!
    Sen orka jag inte mer…

    Kommentar av Sanna — 2006/06/15 @ 12:28

  8. Timmaaaaah! South park Timmy i egen hög person!

    Kommentar av Nathalie Winberg — 2006/06/15 @ 13:06

  9. En helt underbar blogg! 😀 Hittade hit idag och har läst igenom hela bloggen 🙂

    Kommentar av Maija — 2006/06/15 @ 20:38

  10. Lät nästan som en scary unge i en skräckfilm. 🙂

    Kommentar av Erica — 2006/08/28 @ 21:06

  11. Vad är oddsen för att en liten kille ska ställa sig bredvid mig och säga ”hej”, och sen fortsätta svara med hej efter att jag hejat jag med. Detta självklart samtidigt som jag läser det här inlägget, och sitter och slappar en helt normalt långtråkig, slapp dag i min videobutik.

    Kommentar av Thimmy — 2006/08/29 @ 16:38

  12. Naturligt. Han kunde säkert inte svenska och upprepade bara sitt namn.

    Kommentar av Hepp — 2007/01/06 @ 17:52


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

