Konsum

2006/05/23

Ställ fråga – ignorera svar

Filed under: Coop — by konsum @ 10:45

– Är det här freestyle-batterier?
– Ja.
– Eller är det de här (håller upp AAA-batterier)
– Nej, det är de första.
– Njae, jag tror att det är de här andra.
– Det är det inte, det är de första du höll upp.
– Är du säker?
– Ja. Dödssäker.
– Hmm… nej, jag köper bägge paketen så kan jag lämna tillbaka det som är fel.
– Du vill alltså lämna tillbaka AAA-batterierna, fast lite senare?
– Jag kommer tillbaks med de som är fel, ja.

11 kommentarer »

  1. Det är som med kunder som med officerare i lumpen. De har alltid rätt.

    Kommentar av Daniel — 2006/05/23 @ 10:54

  2. Hoho, vilken gäng. Kan du inte skriva om den där typen som köpte hudlotion varje dag?

    Kommentar av Janne K — 2006/05/23 @ 15:43

  3. DET vill jag läsa också, hudlotion varje dag? Que?

    Kommentar av president — 2006/05/23 @ 17:09

  4. Hehe, jag har försökt skriva ihop ett inlägg som gör honom rättvisa, men det är svårt. Det är så många lager av komik att man måste lägga upp det på rätt sätt för att det inte ska bli för mycket. Han kommer förmodligen att vara med på en lista nån gång framöver. Minst.

    Kommentar av konsum — 2006/05/23 @ 17:17

  5. Ojoj! Denna envishet som endast livsmedelskunder har. De ger sig aldrig, no matter what. Och på något sätt måste man nästan beundra dem för det.

    Kommentar av Ylva — 2006/05/23 @ 18:10

  6. Åh, jag bara ÄLSKAR den här bloggen! det roligaste jag har läst på länge! Nu har den en given plats bland mina bokmärken. Tack för att du förlänger mitt liv genom alla gapskratt du ger upphov till!

    Kommentar av Ika — 2006/05/24 @ 00:31

  7. Jag har minsann AAA-batterier både i min CD-freestyle och i min MP3-spelare. Kom kunden tillbaka?

    Kommentar av Linnea — 2006/05/29 @ 23:31

  8. Linnea: Ja, kunden kom tillbaka med batterierna. Jag var ganska säker på att hans freestyle var just en gammal bandspelare, en klassisk freestyle.

    Kommentar av konsum — 2006/05/30 @ 10:41

  9. ”Är den här varan bra?”
    ”Ja.”
    ”Är du SÄKER på det?”
    Alltså, vad tror de om oss? ”Nä. Jag bara ljög dig rakt i ansiktet!” eller? Varför då fråga överhuvudtaget???

    Kommentar av charlz — 2006/08/28 @ 15:05

  10. Ojoj! Denna envishet som endast livsmedelskunder har. De ger sig aldrig, no matter what. Och på något sätt måste man nästan beundra dem för det.

    Kommentar av Ylva — maj 23, 2006 @ 6:10 pm

    Livsmedelskunder?? Ja om han åt batterierna så då lär han ha varit bra envis….

    Kommentar av brittsten — 2007/01/06 @ 15:33

  11. Brittsten: Det är inte bara mat som räknas som livsmedel. Det är därför sk livsmedelsbutiker (typ konsum) säljer andra saker än mat förstår du.

    Kommentar av Katarina- butiksskadad — 2007/05/19 @ 09:14


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

