Konsum

2006/05/15

Prostataproblem

Filed under: Coop — by konsum @ 10:18

Man kan inte välja vilka man ska jobba med. Ändå skulle hon prompt vara sådär jobbigt övertrevlig och berätta saker om sig själv som jag absolut inte ville veta.

Jag öppnar dörren till kontoret för att hämta växel och ser att hon sitter vid skrivbordet och precis avslutar ett samtal, jag går fram till kassaskåpet och har fått fram nycklarna när jag hör henne lägga på luren och säga till mig:

– Stackars stackars pappa.

Det är en sån där mening som folk slänger ut för att man ska intressera sig för dem och fråga "Vad är det med din pappa?". Jag försökte hålla frågan inne så att jag skulle kunna smita ut utan att behöva prata med henne. Men när jag vände mig om stirrade jag rakt in i hennes blanka, tomma utstående ögon. Jag visste att jag var fast:

– Vad är det med din pappa?
– Jo, han är på sjukhuset nu, han har blivit opererad.
– Jaha.
– Ja, han har haft någon sorts böld, precis mellan ändan och… och… ja, mellan ändan och… kuken.
– Mhm…
– Och inatt hade såret gått upp, så nu ligger han där och bara blöööör och blööör!
– Ojdå…?
– Ja, men han mådde bättre nu.

Jag har aldrig önskat mig någon annanstans så mycket.

9 kommentarer »

  1. Oj, vad bekväm du måste ha känt dig!

    Kommentar av Erika — 2006/05/15 @ 12:36

  2. en kvinna som jag jobbade med i början av året var precis likadan, det bästa hon visste var att återge sina o sin familjs öden o äventyr.

    min favorit var när hon berättade om hur hon o hennes ‘gube’ gillade att dansa nakna i vardagsrummet.

    det är en bild som jag ännu inte lyckats få ur huvudet.

    Kommentar av e_darko — 2006/05/15 @ 18:16

  3. Men… är det verkligen en information som man känner att man ”måste” dela med sig av?? Huvva!!

    Kommentar av Elin — 2006/05/15 @ 21:26

  4. haha, underbart! Trots att jag ”bara” jobbar 3 veckor i (stor) matvarubutik så känner jag igen vissa grejjer!

    Sedan skulle jag vilja lägga till en kommentar som folk ofta använder i din lista, eller i min lista, kanske?

    ”Åh, det var ju jämt och fint!” (om summan blir.. jämn…) ;D
    eller: ”Ska jag ta upp den här på bandet?”

    Och ALLTID ALLTID ALLTID när man börjar leta PLU-koder i ”katalogen” så säger de alltid hur mycket grejjerna kostar ”men de där äpplena kostar 12.90 kg!”
    hehe.

    Kommentar av turbotrollet — 2006/05/15 @ 22:52

  5. =) Läste igenom din blogg. Väldigt kul läsning.
    Bli inte förvånad om jag kommer tillbaka!

    Kommentar av Andreas — 2006/05/15 @ 23:30

  6. Haha! ”gube”!! Dansa naken! Uääh! Den här personen var sådär hela tiden, varje dag, varje minut. Det finns en miljard obekväma historier med henne i centrum.

    Kommentar av konsum — 2006/05/15 @ 23:41

  7. Alltså såna ”fläk-männsikor”.. alltså som fläker ur sig allt de har på hjärtat, är det värsta jag vet. Jag blir jämt så himla nervös omkring dom. Som att jag tror att de förväntar sig att jag också ska berätta..ja.. liksom privata saker.. fast jävlar vad roligt det är att dela med sig av histroierna sen..:p

    Kommentar av elisabet — 2006/05/17 @ 19:47

  8. På tal om saker man inte vill veta så heter området mellan ändan och kuken nämligen perineum. Sprid ordet!

    Kommentar av Marcus — 2006/08/01 @ 22:11

  9. Vissa saker vill man bara inte veta..

    Kommentar av Agnes — 2006/08/29 @ 13:38


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

