Konsum

2006/05/08

Vaniljsuck

Filed under: Coop — by konsum @ 12:05

Ett par i fyrtiofemårsåldern spanar in glassboxen, hon suckar och ojar sig ljudligt:

– Nej, de verkar inte ha den… (suckar) nej, jag hittar ingen…
– Har de den inte?
– Nej, det verkar inte så… äsch, jag måste fråga.

Hon kommer fram till mig:

– Ursäkta, har ni inte en glass som heter Vaniljsuck?
– Vaniljsuck…?
– Ja, den är fyrkantig och smakar vanilj.
– Du menar Vaniljpuck?
– Nej, Vaniljsuck. Den heter Vaniljsuck.
– Vi har ingen glass som heter Vaniljsuck. Tyvärr.
– Nehej (suckar demonstrativt) då får jag väl ta en Tip-Top istället.

16 kommentarer »

  1. Haha. Dumma jävla människor..

    Kommentar av sockerdricka — 2006/05/08 @ 14:41

  2. Vad kunder kan vara envisa ibland. Men det är väl det som är charmen med dem…?!

    Kommentar av Ylva — 2006/05/08 @ 17:48

  3. Hehe..
    Tok-rolig sida detta!
    Frugan är konsumanställd så man får ibland höra ”liknande” historier.

    Länkar hit, givetvis!

    Kommentar av izac — 2006/05/08 @ 19:51

  4. de måste ju ha haft som enda mål att komma med på konsum.wordpress!

    Kommentar av president — 2006/05/08 @ 20:22

  5. Så jävla bra! *S*
    Jobbar i butik själv, fast bakom kulisserna å där händer det också grejer.
    Jag länkar gärna till dig om det går bra!
    *S*

    Kommentar av Hacke - en ruttengrönsakshackare — 2006/05/08 @ 22:31

  6. Det går utmärkt att länka! Och jag förstår önskan att vilja få med ett uttalande här på sidan!

    Kommentar av konsum — 2006/05/08 @ 22:48

  7. *drar en djup vaniljsuck*

    Kommentar av isecore — 2006/05/09 @ 01:35

  8. Anklaga nu inte dessa människor – i deras parallella värld kanske vaniljpuck heter just vaniljsuck…den är ju faktiskt inte så himla god. Kan du inte tjata tillbaka klassikern bubble star från 1985?? Då har du gjort en syster lycklig!

    Kommentar av Erika — 2006/05/09 @ 08:32

  9. Jag tror att jag ska starta en kampanj för att ta tillbaka Joker, det var världens bästa glass!

    Kommentar av konsum — 2006/05/09 @ 10:56

  10. Själv gillar jag gamla tiders piggelin och verkligen inte den där nya eländiga varianten.

    Kommentar av Daniel — 2006/05/09 @ 12:52

  11. EXAKT!
    Hur onda krafter finns det egentligen?
    Hur kunde dom göra om supergoda piggelin den en kletsöt äckelgrej?
    Om man lägger den i diskhon smälter den inte ens,den bara sakta blir alltmer porös, man måste gräva ned den för att bli av med den!

    Kommentar av president — 2006/05/09 @ 19:28

  12. För att inte tala om den sliskchock som Ahlgrens Bilar erbjuder. Jag gillar dock Banama. Men konkurrensen är ju inte stenhård direkt. Min topplista (all time):

    1. Joker
    2. X-15
    3. Top Hat

    Kommentar av konsum — 2006/05/09 @ 21:01

  13. Jag har kört buss. Jag har haft passagerare som insisterat på att åka till hållplatser som inte finns, trots att jag kommit på vad de egentligen menar. För att inte tala om hur många som insisterat på att få åka med på bussen trots att den inte går dit de vill, oftast för att det ligger åt andra hållet. Sen blir de sura när de inte kommer fram. Envishet och enfald är tyvärr två egenskaper som går hand i hand.

    Kommentar av Daniel — 2006/08/23 @ 18:24

  14. Men hörrni. Visst är väl också den här tip top som finns nu SNUSKIG! Inte alls samma som förr i tiden! =(

    Kommentar av Ullio — 2006/08/25 @ 11:17

  15. Ullio: Nå, den är inte lika god som förr, men det är svårt att säga om det beror på att glassen är annorlunda eller om glass är godare generellt när man är mindre.

    Något som gläder mig oerhört är att Rocky Road är tillbaka! Förr hette den ”Americana Rocky Road”, men nu heter den ”Carte D’Or Rocky Road”. Fantastiskt god!

    Kommentar av konsum — 2006/08/25 @ 11:38

  16. Kunden har alltid rätt.

    Kommentar av Anna — 2006/10/02 @ 20:32


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

